Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik krijg hier elke keer tranen van in m’n ogen. Zelfs als ik hem 4x per dag zie🥺

1 like

Ja ik kijk dus nooit tv maar mijn tante stuurde het door omdat ze aan mijn kitten moest denken en ik zat ook echt met tranen haha

1 like

:slightly_frowning_face:

Heeft iemand wel eens de kattenbakvulling van de Lidl gebruikt? Heb normaal altijd die schep & schoon 4 voudige hygiëne van AH, maar heb geen zin/tijd om naar de appie te fietsen dus ben benieuwd naar ervaringen.

Ja, ik! Bevalt heel goed. Ik koop het eigenlijk altijd

1 like

Oh die vind ik juist heel fijn!!

1 like

Als je nog haarbalpasta zoekt, ik heb nog een tube. Mag je tegen verzendkosten hebben als je wil. Lax a past van merk Specific

Ook al zo’n fijnproever dus :grimacing:

1 like

Ik denk dat ik haar in principe binnen hou, tenzij het heel erg meevalt met de knallen. Die zijn er de laatste paar dagen al best veel, dus ik ga er vanuit dat mensen toch wel het een en ander afsteken, ondanks het verbod.

1 like

Ik laat ze in de ochtend nog wel even naar buiten zodat ze hopelijk hun energie kwijt kunnen. Vanaf een uurtje of 10 hou ik ze binnen denk ik, zal ook weer een hoop gezeur worden maar probeer 't maar te negeren.

1 like

Mijn kat gaat in de ochtend vaker naar buiten en na het avondeten. Ik ga morgen in de middag het kattenluikje dichtmaken en daar een kattenbak voor zetten. Hopelijk legt hij zich er bij nee :yum:

1 like

Bij ons waren ze gisteren al aan het carbid schieten. Dat vinden de katten mega eng natuurlijk. S’ochtends mogen ze even naar buiten maar daarna blijven ze lekker binnen. Denk dat ze dat zelf ook het fijnst vinden met al die knallen.

1 like

Ik twijfel ook enorm wat ik moet doen. Vorig jaar hebben we onze katten binnen gehouden, omdat we erg bange katten hadden. Nu hebben we er nog 1 en die is nog steeds erg bang. Maar het probleem is, sinds een half jaar ofzo doet hij niks meer op de kattenbak. Hij doet dus alles buiten… dus ik weet niet of het voor hem chill is om binnen te moeten blijven qua toiletbezoek. Hij is namelijk in de winter niet super veel buiten, maar gaat af en toe voor 10 minuten ofzo en ik denk dat ie dan dus moet plassen of poepen haha.

1 like

Heeft 'ie redelijk vaste tijden voor zijn wc-bezoek? Onze kat namelijk wel. Als hij op z’n vaste tijd erg gaat miauwen, zou ik er wel op durven te vertrouwen dat hij alleen even z’n behoefte gaat doen.

Bij ons gaan ze ook alleen in de ochtend naar buiten, daarna gaat het kattenluik op slot. De rest van de dag veel spelen dat ze hun energie kwijt kunnen. Ook hebben wij deze dagen een verdamper in het stopcontact hangen die feromonen verspreidt.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel knallen er zullen zijn. Dit is ook het eerste jaar dat onze kat (4,5 jaar) buiten kan met O&N. Die van ons schrikt al snel van geluidjes buiten, dus denk dat ie in de ochtend maar naar buiten moet. (Hij gaat nu in de winter vooral in de avond naar buiten).

Onze kitten is nu 7 maanden, dus erg benieuwd ook hoe die het gaat ervaren!

1 like

Mijn katten zijn binnenkatten maar vroeger hadden we ook buitenkatten. Die bleven vanaf 30 december ‘s avonds binnen, vonden ze niet tof maar dat is pech want het is voor je eigen bestwil. Er hoeft maar 1 iemand een rotje in de richting van je kat te gooien en het is klaar, dat risico zou ik niet willen nemen. Ook nu het dit jaar mee zou moeten vallen.

2 likes

Nee heeft niet echt vaste tijden helaas. Maar we gaan toch proberen hem binnen te houden. De kattenbakken staan er nog gewoon, dus hopelijk weet ie nog hoe het moet haha.

Voor de mensen met blaasgruispatiëntjes. Welk voer geven jullie? Allemaal Royal Canin? Heb Kattovit hier weleens voorbij zien komen geloof ik. Ik geef zelf Hills Science Urinary Care Stress, maar kijk naar evt andere opties.

Ja, die royal canin s/o krijgen ze hier! Dierenarts adviseerde die of die van Hills inderdaad. Royal Canin zouden de meeste katten lusten dus daar ben ik mee begonnen en omdat ze het er echt prima op doen blijven we hier op. Ik geef ze daarnaast ook elke dag wat natvoer met een scheut water.
Waarom zoek je precies naar een andere variant?