Kattentopic #3

Ik baal een beetje maar denk dat ik het moet opnemen met de dierenarts (of misschien heeft iemand hier de tip). Mijn katten kregen altijd biologisch graanvrij droogvoer en dit ging perfect.

Zonder gezeur naar de bak om te poepen etc. Nu krijgen ze sinds een paar maanden dieetvoer omdat een kat blaasgruis heeft (royal canin). En nu was ik hier al niet blij mee maar een kat raakt hiervan enorm geconstipeerd.

Oplossing van de DA is nu laxeermiddel bij het voer doen en dat gaat nu goed maar vind het ook zoiets dat ik mijn kat zijn hele leven lang laxeermiddel moet gaan geven(vooral hij was hiervoor een poepmachine elke dag stipt dezelfde tijd ging het los). Want als ik weer even stop lukt het hem weer niet om te gaan.

Eigenlijk wil ik weer terug naar graanvrij voer maar dan wel wat ook geschikt is voor blaasgruiskaters.

Ik kom nu wel deze tegen Control en uiteraard ga ik overleggen met de DA (ben nu zelf al met de ingrediënten aan het puzzelen maar oh boy) maar heeft iemand hier misschien ervaring mee?

1 like

Haha, nou, mijne zijn toch al verpest :joy:

1 like

Net een foto uit een jaren 2000 dramatische videoclip:

27 likes

Love al deze foto’s!

Mijn favo momentje is 's avonds, wanneer ze hun best doen om allebei opgepropt tegen mij aan te liggen, terwijl er nog 2 meter bank vrij is :heart_eyes:

42 likes

Awww kusje geven😍

1 like

Ik hoop dat zijn snode plannen het maken van croissants betreft. Anders moet ik hem toch echt cancellen.

1 like

M’n kat ligt rustig te slapen naast me op de bank en opeens slaakt ze een paar kreetjes - heel zachtjes maar wel een beetje jammerend. Zou ze ergens pijn hebben? :cold_sweat: of een nare droom? Of een trauma? :fearful:

Nou heeft ze zich weer op haar rug gerold :pleading_face::heart:

3 likes

Agossiiie! Ik denk een droom, die van mij mekkeren ook wel eens als ze slapen. Als ze echt pijn zij hebben zou ze wel wakker worden en anders gaan zitten?

1 like

Ben weer gerustgesteld :smiling_face_with_three_hearts: ik aaide dr wangetje en ze werd wakker en begroette me met veel kopjes :smiling_face_with_three_hearts: misschien droomde ze dat ze eten wilde want hierna liep ze naar dr voerpuzzel en nu staat ze voor me te klagen dat die leeg was. :heart: Hou zo veel van haar dat het pijn doet :heart::heart::heart:

18 likes

Ik had dezelfde vraag van de week en ben 't gaan proberen. Ik merk echt wel dat er minder wordt gekrabbeld

2 likes

Die is lekker aan het dromen!
Doen mijn katten ook wel eens. Of soms blazen in hun slaap en dan worden ze gedesoriënteerd wakker.

1 like

Haha ik hoor hem gewoon zeggen ‘Snoep, nu.’:joy:

1 like

Nou dat ben ik wel met hem eens hoor

2 likes

Hm. M’n kat moest donderdagavond ineens overgeven, zaten wat riet en gras stukken bij. In de nacht had ‘ie nog wel wat gegeten, maar gister wilde ie niets meer. Einde van de dag wel een beetje gegeten (niet z’n hele portie) en ook even naar buiten. Vannacht weer niet gegeten en nu toont ie ook geen interesse. :disappointed_relieved: Hij ligt maar wat zielig te zijn in z’n mandje.

Hoop echt dat ie vandaag nog wat gaat eten anders moeten we misschien de dierenarts wel bellen?

Heb vanmiddag deze besteld, goede deal bij Mediamarkt. Net opgehaald en getest, top ding!
Overal is ie dus inderdaad duurder dan 300 euro, alleen bij Bol 269,= Kreeg ook heel goede reviews.

1 like

Ik heb een vergelijkbare en er heeel blij mee!

1 like

Knufffffeltiiiiiijd

16 likes

Dit is voor mij dus precies de reden dat ik Dolly dit niet aan zal doen. Maar volgende keer misschien wel een duo oudjes zou adopteren.

2 likes

Mijn kat heeft zich een stoel toegeëigend

48 likes

I can’t :sob::sob::heart:

38 likes