Ik baal een beetje maar denk dat ik het moet opnemen met de dierenarts (of misschien heeft iemand hier de tip). Mijn katten kregen altijd biologisch graanvrij droogvoer en dit ging perfect.
Zonder gezeur naar de bak om te poepen etc. Nu krijgen ze sinds een paar maanden dieetvoer omdat een kat blaasgruis heeft (royal canin). En nu was ik hier al niet blij mee maar een kat raakt hiervan enorm geconstipeerd.
Oplossing van de DA is nu laxeermiddel bij het voer doen en dat gaat nu goed maar vind het ook zoiets dat ik mijn kat zijn hele leven lang laxeermiddel moet gaan geven(vooral hij was hiervoor een poepmachine elke dag stipt dezelfde tijd ging het los). Want als ik weer even stop lukt het hem weer niet om te gaan.
Eigenlijk wil ik weer terug naar graanvrij voer maar dan wel wat ook geschikt is voor blaasgruiskaters.
Ik kom nu wel deze tegen Control en uiteraard ga ik overleggen met de DA (ben nu zelf al met de ingrediënten aan het puzzelen maar oh boy) maar heeft iemand hier misschien ervaring mee?