Weet dat het per kat zal verschillen maar ben wel benieuwd, als jullie cadeautjes onder de boom leggen gaan de katten daar dan ook aan zitten/het pakpapier eraf scheuren? Ik vind dat zo gezellig staan maar weet niet of het een goed idee is
Die van mij bleven daar tot op heden vanaf maar nu je het zegt hebben ze in t afgelopen jaar wel een habit omwikkeld om dozen te scheuren. Wellicht gaat t dit jaar niet goed haha
Mijn kat had hier echt 0 interesse in! De boom zelf was ook niet boeiend. Als ik de dozen waarin de cadeaus bezorgd zijn voor dr neus neer zet, is ze te veel afgeleid om nog om iets anders te geven.
Ik hoop dat dat dit jaar weer het geval zal zijn want omdat het vorig jaar zo goed ging, heb ik voor dit jaar een 2 keer zo grote boom aangeschaft
Wat een knappie! Ik had het hier een paar dagen geleden al gepost maar mijn ragdoll is volgens het asiel 19 jaar (al gok ik wel eerder 15-16). Ik snap je bezorgdheid wel, maar het kan dus echt alle kanten uit, zeker als ze zich gewoon goed voelt
Ik heb een klein kunstboompje gekocht met vaste verlichting, denk ca 60 cm hoog. Die zet ik op een kastje waar ze (nog) niet bij kunnen. Meer zit er niet in dit jaar met 2 kittens
Ik heb de boom gezet toen ze kitten waren en mijne hebben er niet op gereageerd eigenlijk
Hier is de kat niet geïnteresseerd in de ballen of de naalden, maar loopt ze rechtstreeks naar de lampjes en bijt in één keer de snoer door. Vorig jaar hebben we na twee keer de snoer repareren de boom maar weggehaald. Ik weet nog niet wat we dit jaar doen. Ik wil wel graag een boom en een boom zonder lichtjes is niks aan. Alle creatieve oplossingen die ik hier zie hebben ook lampjes.
M’n katten hebben vlooien . Iedereen gelijk behandeld, extra gestofzogen en mandjes in de was. Maar ik heb er helemaal jeuk van gekregen.
Mijn kat is elk jaar weer zielsgelukkig als de boom staat. Hij klimt er niet in maar ligt heel graag onder de lampjes op het deken
Aahh telkens wanneer onze baby huilt en ik die op schoot neem (bijvoorbeeld om te voeden) miauwt onze kat eerst hard mee en wil daarna ook op schoot om te knuffelen (bij mijn vriend). Vind dit wel bijzonder. Vraag me af wat er dan in dat koppie afspeelt. Misschien wil ze ook aandacht, is het kopieer gedrag of is ze gestresst ervan en wil ze gerustgesteld worden ofzo.
Ik wil jullie heel even laten weten dat ik voor nu heb besloten om de kat bij mijn ex te laten. Als ik op een ander moment hem toch wil ophalen is dat helemaal oke en kan het als nog. Hij is gewoon gelukkig nu en dat wil ik niet slopen al doet het mij wel enorm veel pijn.
Ach, wat een lastige keuze. Misschien wel de goede keuze maar kan me voorstellen dat het pijn doet en een gemis is
Ik heb net voor het eerst in 3 jaar de nagels van een van mijn katten kunnen knippen zonder dat ze me wilde vermoorden en ik ben zo trots
Onze kat van 1 jaar is nu al een dag of 10 niet helemaal zichzelf. Normaal is ie gefixeerd op eten, aanhankelijk en speels en redelijk actief. Nu is hij lusteloos, slaapt veel, geeft niks om eten (al heeft hij aan het eind van de dag wel zijn dagelijkse hoeveelheid op) en gaat ook op wat rustigere plekjes liggen. In de ochtend is ie wel aanhankelijk en zoekt ie aandacht maar gedurende de rest van de dag veel minder dan normaal. We zijn al 2x met hem naar de dierenarts geweest maar die kon op basis van lichamelijk onderzoek eigenlijk niets vinden, behalve koorts. Hij heeft toen een koortsverlager gekregen maar in zijn gedrag veranderde niets, dus zijn we terug gegaan naar de dierenarts. De koorts bleek toen weg en bij lichamelijk onderzoek was er weer niets te vinden. Wel is er op ons verzoek bloed afgenomen, maar ook daarin is niets vreemds te zien. Ondertussen zit ik alleen nog steeds met een kat die duidelijk niet zichzelf is en weet ik ook niet echt meer wat te doen? De dierenarts lijkt het ook niet echt meer te weten, maar ik vind het zo zielig voor mijn kat want die gedraagt zich zo anders dan normaal dat ik me niet kan voorstellen dat ie zich goed voelt Hij eet dus op zich genoeg, drinkt normaal en gaat ook normaal op de bak, dus in die zin is er niets alarmerends maar ik denk echt dat ie zich niet lekker voelt doordat hij zo lusteloos is.
Wat vervelend en sneu! Gelukkig dat de dierenarts niets kan vinden maar wel vervelend dat je het nu niet echt kan plaatsen.
Wel herkenbaar, zoiets heeft onze kat ook regelmatig alleen duurt dat niet zo lang als bij jouw kat. Is er misschien iets in huis veranderd? Is er iets waardoor hij stress kan ervaren?
Wat een mooierd!
Hier spuugt 1 van de 2 katten al 2 nachten 2 keer en dan is het weer klaar. Ik denk dat ik toch eens de dierenarts ga bellen, zeker ook in combinatie met zijn lage bloedsuiker en de recente alvleesklierontsteking.
Nee ik heb mijn hoofd er al over gebroken maar kan echt helemaal niks bedenken. Over het algemeen is onze kat ook niet zo heel gevoelig voor verandering of iets dergelijks. Zat er wel over na te denken om misschien zo’n Feliway stekker te proberen, voor het geval het toch stress is ofzo. Geen idee of het kan helpen maar daarvoor geldt wel baadt het niet dan schaadt het niet denk ik?
Mijn kat slaapt bijna altijd naast me, maar zodra hij merkt dat ik wakker word springt hij van het bed en begint om eten te schreeuwen (ook al heeft hij een voermachine die hem elke dag op dezelfde tijd 's ochtends eten geeft, voordat onze wekkers gaan)