Eigenlijk heb ik 2 vragen. Waar ik sowieso ook mee naar de dierenarts ga, maar pas als ik dingen goed in kaart heb, want dat is bij mijne helaas nodig. Maar misschien weet iemand hier er iets meer van 
Ik heb dus een kat met diabetes en eentje zonder.
De kat zonder spuugt de laatste tijd veel, zeker na zijn alvleesklierontsteking. Uit de testen kwam toen geen diabetes, alleen die alvleesklierontsteking (hij is helemaal binnenstebuiten gekeerd). Een alvleesklierontsteking kan echter wel zorgen dat het diabetes wordt. Net wilde ik even zijn bloedsuiker meten en was zijn bloedsuiker 2.5. Hij is verder niet sloom, lamlendig of doet anders. Maar 2.5 is voor mij wel eentje waarvan mijn alarmbellen gaan rinkelen, want dat is te laag bij een diabeteskat. Maar ik weet niet of dat ook te laag is bij een niet-diabetes-kat. Dus daar ben ik benieuwd naar. Op Google kom ik 4 - 6.5 tegen. Zou het toch kunnen zijn dat het toch diabetes aan het worden is? Of komt het nog vanuit die ontsteking? Hij had die alvleesklierontsteking trouwens in augustus van dit jaar.
En de diabeteskat krijgt dus Prozinc elke 12 uur. Op zijn laagste punt zit hij doorgaans tussen de 6-10, dus nette waardes. Maar erbuiten zit hij soms dus best wel hoog. En ik heb dus recent een discussie gehad met een bevriende diabeet dat de kat op die tijden dat hij zo hoog zit bijgespoten zou moeten worden. Mijn dierenarts heeft me dat nooit gezegd en ook andere verhalen hierin herken ik niet. Dierenarts zegt: eens per 12 uur. En ik vraag me dus af waarom dat eigenlijk zo is? Zoveel anders werkt het toch niet bij katten?