Kattentopic #3

Onze kat miauwt zoooveel, ik zou er echt veel voor over hebben om haar te vragen wat ze nou wil haha. Of ze zich aanstelt of dat er echt iets is (ik kan me niet echt bedenken wat, behalve misschien verveling als we aan het werk zijn)

1 like

Héél herkenbaar

1 like

Oh snap je helemaal! Onze kat miauwt ook veel meer (vooral sinds we in een nieuw huis wonen). Echt frusterend, want soms het ik vooral het gevoel dat het uit verveling is maar je weet het natuurlijk niet? Ze vraagt sinds we zijn verhuisd echt vocaal veel meer aandacht door te miauwen en komt tegelijkertijd ook veel meer contact halen door constant bij je te zijn, kopjes te geven, met je te spelen, je uit te dagen, etc. We zijn groter gaan wonen, dus ik vraag mij of het verveling is of gewoon omdat ze blijer is vanwege meer ruimte?

Miauwt jouw kat altijd al of is het recentelijk verergerd? want volgens mij kan het ook een indicatie zijn voor pijn/ongemak en altijd goed om te blijven observeren. Maar misschien wil ze vooral gewoon jullie aandacht om lekker te kroelen en te spelen.

1 like

If it fits I sits

46 likes

Ja lastig he? Ze doet het eigenlijk altijd al, maar vooral als we aan het werk zijn en dus even niet zoveel aandacht voor haar hebben. In de avond als we op de bank zitten ligt ze gewoon heel tevreden in haar mandje. Soms denk ik dat ze graag wil dat we naar de woonkamer komen haha, want dan staat ze zo beneden te mauwen vanaf de trap. Ik vermoed idd verveling maar ze is wel heel speels dus misschien moet ik een speeltje kopen waarmee ze zichzelf kan vermaken (zo’n vlinder ofzo).

Zou bij jullie idd ook kunnen komen door een verandering van huis, daar moeten katten wel altijd echt even goed aan wennen. Maar inderdaad goed om te blijven observeren!

1 like

Ah nee snap ik! Liever rustig laten wennen en opbouwen dan. Zijn er geen tandpasta met andere smaakjes beschikbaar?

2 likes

Ik zou de dierenarts even bellen. Heb er zelf nog nooit iets over gelezen (en Dolly kotst best veel) maar denk dat de dierenarts je wel gerust kan stellen ofwel van advies kan voorzien! Mss ook je katten even langs de DA brengen als ze zo beroerd zijn? (Hoewel je dit mss al van plan bent ofc)

1 like

Terug van vakantie en onze kat heeft opeens een hele kale plek bij de aanhechting van d’r staart aan de bovenkant bij de rug :worried: Misschien komt het van de stress dat wij weg waren en er andere mensen in huis waren. Lijkt ook wel alsof ze meer jeuk heeft dan normaal. Mensen hier ervaring mee?

Meteen maar even de dierenarts bellen.

Ik ben helaas ziek, gelukkig is de verpleging topkwaliteit.

38 likes

Ik moet straks voor het eerst met de poes naar de dierenarts en jezus wat zie ik er tegenop :smiling_face_with_tear: ze ligt nu nog te chillen maar ben benieuwd hoe ik haar in de reismand krijg. Goeie reismandtraining is ook niet gelukt natuurlijk

Aahw mn kat zag me blijkbaar aankomen. Hij zat aan het einde van de straat in een andere tuin hevig te miauwen. En toen is ieh me achtervolgt naar huis. Zo cute.

14 likes

Nou ze gedroeg zich voorbeeldig, hier was ze een beetje ontdaan van alles hahaha

48 likes

Wat een liefje!!

2 likes

Is een typische plek voor vlooienallergie. Even checken op vlooien! Je kat boven een wit papier houden en wrijven over de vacht zodat schilfers (en eventuele vlooienpoep) daarop vallen. Zwarte puntjes nat maken (bv met plantenspuit). Zie je de zwarte puntjes rood kleuren? Dan heb je te maken met vlooienpoep!

1 like

Wat een dotje! Ze kijkt ook echt een beetje ontdaan.

2 likes

Ze kijkt een beetje als mijn favoriete sticker

afbeelding

10 likes

Mijn kat was hier niet kaal, maar had zijn vacht daar wel verwaarloosd toen ik een keer weg was

1 like

Ja! Waarschijnlijk vlooien. Mijn kat had dat en heeft een allergie voor vlooien en likte dat stuk van zijn vacht helemaal stuk.

1 like

Vannacht kwam mijn kat weer eens met een muisje aanzetten…ik dacht, wat miauwt ie raar maar hij had dus het muisje in zijn bek :smiling_face_with_tear:

2 likes

If it fits, I sits

49 likes