Kattentopic #3

Kan niet eens heel even mn tas in de woonkamer neer zetten want meneer klimt er weer in.

43 likes

Dat snoetje :heart_eyes_cat:

2 likes

Hier zit de een ook altijd een half uur voor tijd al voor de (automatische) voerbak te kijken. De ander komt past als hij brokjes hoort vallen. Levert bij zomertijd straks weer leuke taferelen op want dan is kat 1 ook opeens ‘te laat’ en snelt hij in hoog tempo naar de voerbak.

4 likes

Met eten merk ik dit niet zo. Ze doen hier een avonddutje, maar worden beide altijd rond 20:55 wakker.

Ugh ik moet vanmiddag weer naar de dierenarts omdat Ziva ook maar jeuk blijft hebben. Ze had de vorige keer een afbouwschema prednison meegekregen, maar bij het eerste stapje afbouwen ging ze alweer meer likken/bijten. Ben bang dat ze op ander voer moet en ik heb echt net zo veel ingeslagen. :smiling_face_with_tear:

Dolly niest de laatste tijd redelijk regelmatig. Verder merk ik niks aan haar (geen zware ademhaling of verstopte neus, geen prutjes bij neus of ogen). Ze is nu weer een paar keer op het balkon geweest maar verder de hele winter binnen. Zelf kom ik buiten huis vrijwel niet met katten in aanraking. Dit duurt al wel een week of 2 denk ik. Ben zelf al 100000x verkouden geweest deze winter en Dolly slaapt bij mij in bed.

Moet ik hier nu iets mee :smiling_face_with_tear: of kan het geen kwaad? Tot aug 2021 is ze jaarlijks ingeënt maar het is voor haar superkut om naar de dierenarts te gaan want de reismand betekent díkke stress.

Nee ze hoeft nu helemaal geen prednison meer, daarmee is het blijvend verminderd gelukkig! Het zalfje is voldoende. Ben wel verwend, want ze at de prednison uit m’n hand en ze verdraagt het zalfje ook zonder problemen. Kan me ook wel voorstellen dat het zowel voor jullie als voor je kat geen pretje is om hem telkens zo te moeten plagen. Ik heb wel een andere kat die niet graag pillen slikt en bij haar helpt het heel erg om haar in een zware deken te wikkelen. Ik probeerde het eerst altijd met een dun dekentje, maar daarin kan ze nog te veel bewegen. In een dik dekbed is het binnen 3 seconden gepiept

Denk inderdaad dat je gelijk hebt dat het allemaal verband houdt met elkaar! Je kat mag zichzelf prijzen met zulke oplettende baasjes, jullie hebben al veel geprobeerd zeg. Denk dat het misschien nog wel de moeite waard is om op zijn tijd de prednison te proberen, onze kat had op een gegeven moment zo erg last van bloedende voetzooltjes dat ons huis er permanent uitzag als een plaats delict :grimacing: en na het starten met de prednison is het nooit meer teruggekeerd

1 like

Wellicht hooikoorts? Zou dat al begonnen kunnen zijn?

Kun je de dierenarts niet bellen of appen om te overleggen? Ben jij gerustgesteld en hoeft Dolly niet naar de dierenarts :relaxed:

1 like

Dat heb ik de vorige jaren iig niet gemerkt! Ik kijk het denk ik komende week nog even aan. Mss even een niesdagboek bijhouden :upside_down_face:.

2 likes

Ff lekker haren happen

41 likes

Ik vind het altijd zooo leuk en lief als katten op hun rug liggen chillen, maar die van mij wil/doet dat gewoon echt niet

2 likes

Dat is meestal zo :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Ik snap hem nu pas😭

3 likes

Och wat een scheetjes!:heart_eyes: Zijn ze op straat gevonden? Of weet jij niet wat de achtergrond is als ze bij jou komen?

Ahw :pleading_face: Ik heb er nooit bij stilgestaan dat er nog zoveel katten op straat leven. Mooi dat je dit doet!

2 likes

@tumtum @echo mijn vriend en ik fosteren kittens in NL en vooral in de lente worden er echt veel nestjes in bosjes en langs wegen en op straten gevonden

3 likes

Ah echt sneu :disappointed:
Dat vind ik altijd het ergste als mensen ze ergens dumpen.

Wij hadden pas dit iemand kittens in een vuilniszak had gestopt en aan een container gehangen. Gelukkig vond iemand met een hond ze :sob:

1 like

Het is wel zo dat echt het merendeel van de hele jonge kittens die naar het asiel gebracht worden waarschijnlijk nog wel een moeder hadden. Mensen realiseren zich niet dat de moederkat ook moet eten en waarschijnlijk in de buurt is. En dat is echt heel sneu vooral omdat hele jonge kittens zonder moeder een 50/50 overlevingskans hebben.

Wij raden mensen aan een paar uur te wachten voordat ze kittens “redden”. Behalve als ze overduidelijk ziek of koud aanvoelen natuurlijk.

Ik snap de frustratie heel goed als een asiel zegt ze niet te willen aannemen maar ik hoor ook vaak de andere kant van het verhaal. Als een asiel vol zit kunnen zij daar ook niks aan doen. En hier worden kittens onder de 8 weken ingeslapen als er geen foster gezin voor ze kan worden gevonden :sob: dus naar het asiel brengen is niet altijd de beste optie.

Het eigenlijke probleem is hoeveel mensen hun dieren niet steriliseren en mensen die heel makkelijk afstand doen van hun huisdier waardoor je bomvolle asiels krijgt :cry:

4 likes

Dat is zo zielig :sob: gelukkig dat ze ergens terecht konden!