Kattentopic #3

Aaawh haha. Ze zijn zo gek op sneeuw.

49 likes

Zn teruggroeiende vachtje is zo zacht :pleading_face:

Edit:
Deze kat is zo fotogeniek. Zit al de hele avond foto’s te maken.

42 likes

Herman had gister een luie dag.

44 likes

Kleine vriendjes :smiling_face_with_three_hearts:

55 likes

Weet je zeker dat de rode kat niet gedwongen wordt tot vriendschap? :rofl:

9 likes

Hahaha ah nee. Ze missen elkaar echt, de rode kat heeft zijn armpje gebroken en zit nu al 8 van de 12 weken in een bench. Hij heeft een plaat en een pin in zn arm en moet rustig aan doen. Ze (en ik) kunnen niet wachten tot hij weer de hele dag los mag.

Ach :pensive::heart:

1 like

Beste middagen zo :heart:

39 likes

Wat zegt je dierenarts erover? Ik heb ook een kat met plasmacellulaire pododermatitis (is nu lang weg nadat ze een tijdje prednison heeft geslikt) + jeuk en vreemde wondjes elk jaar rond augustus. Volgens de dierenarts is het zo lastig om de oorzaak te achterhalen dat het niet eens de moeite waard is om het te proberen. Ik vermoed zelf pollen doordat het elk jaar in dezelfde maand opspeelt. Als ze er last van heeft smeer ik met een honingzalf en dan neemt het weer af

Om het jezelf makkelijk te maken zou ik beide katten inderdaad hetzelfde voer geven, tenzij de dierenarts zegt dat het niet goed is voor je andere kat

Wel sneu om je kat zo te zien tobben hè? Jeuk en krabben lijkt wel een oneindige cirkel bij ze

3 likes

Ik was een weekendje weg en m’n kat ging zich heel lief tegen mij aan nestelen. We hebben echt een uur zo gezeten 🥹

39 likes

Bedankt voor je reactie! Ah, wat toevallig dat jouw kat dat ook heeft/ had met de pootjes en jeuk en wondjes. Lijkt op hetzelfde beeld. Wel fijn dat het bij jou kat best onder controle lijkt te zijn? Moet jouw kat tijdens die maand dat hij last heeft dan ook nog Prednison of is het zalfje dan voldoende?
Is jouw kat ook niezerig soms of momenten in het jaar ook last van de oogjes?
Naar mijn weten houden al die dingen bij mijn kat met elkaar verband, immuunsysteem wat niet helemaal lekker gaat.

Achteraf sluimerde het bij mij kat al veeeel langer (eigenlijk altijd al last gehad van droge schilferige pootjes, ietsje gezwollen en ook af en toe meerdere keren per jaar boven het oog een wondje gerkrabt), maar toen er meer stress was door ziekte en overlijden van mijn eerste kat is dat toen echt erger tot uiting gekomen, met behoorlijk gezwollen voetzooltjes.

Ipv Prednison toen dus Doxycycline kuur gehad van 2 maanden lang dacht ik. Toen slinkte alles mooi, maar naar stoppen kwam het toch behoorlijk snel opzetten + wondje ook weer terug. Toen stelde dierenarts deze brokken voor.
Als dat niet zou werken, dan moest hij aan de Prednison.
Maarja, pillen enzo gaat echt niet makkelijk, lukt me gewoon niet zegmaar met 2 man. Het wil wel met iets heel lekkers maar daar is hij dus allergisch voor + stress… ook niet ideaal zegmaar :see_no_evil:

Nog tips voor het aanbrengen van de honingzalf? :stuck_out_tongue: ik heb dat ook in huis gehaald, alleen ruikt het zo sterk dat mijn kat daar al panisch van raakt… en hij kreeg er een niesbui door :’)

En idd, het lijkt dan zo’n vicieuze cirkel waar ze met dat krabben in terecht komen… was zo blij dat het zo’n poos goed ging! Maarja, miss soort van op eensopeenstapeling van de restjes van voer van andere kat

1 like

ZON!

18 likes

Nog nooit. Dolly kan wel op het balkon maar daar komen in principe geen vogels oid, zeker niet als zij er zit hahaha.

3 likes

Als ik er aan denk, maar ik gebruik wel vlooienmiddel dat 3 maanden werkt. Mijn kat komt trouwens wel een beetje buiten en daarnaast denk ik dat ik ook wel eens vlooien mee neem uit het asiel.

2 likes

Ik heb ze 1x ontvlooit omdat we een paar dagen een buitenkat in huis hadden die vlooien had. Verder nooit, want zoals @Sedana zegt, het zijn binnenkatten. Lijkt me niet nodig.

1 like

Ik ga zo stuk om Muis met zijn eeuwige tong

En Mango vind het tegenwoordig heerlijk om op je hoofd of in je nek te zitten.

Katten zijn soms echt raar =’)

42 likes

Inrollen in een handdoek met die voorpoten dus naar onderen gevouwen.

2 likes

Vlooien leven in de omgeving, niet enkel op het dier en kan je dus zelf mee naar binnen nemen, via schoenen bv. Kleinere kans natuurlijk dan bij buitenkatten. @anon4775214 een binnenkat zou ik zeker niet iedere maand ontvlooien, misschien paar keer per jaar. Mijn buitenkat doe ik iedere drie maanden, gaat goed zo.

2 likes

Ik geef Emma een pen om mee te spelen/op te kauwen (zij kauwt graag op de kam haha). Dan is ze daarop gefocust en kan ik snel kammen.

Ook binnenkatten hier maar ik ontvlooi hun ook niet. Doen jullie wel ontwormen, of ook niet?

1 like

Weten jullie katten ook zo goed wanneer het etenstijd is? Die van mij krijgen elke avond rond 18.00 uur vlees en ze staan echt ALTIJD tussen 17.50 en 18.00 uur klaar bij hun etensbak voor hun dagelijkse portie vlees :joy:

Als ik later ben, komen ze me gewoon halen haha. Laatst werd ik zelfs ‘geslagen’ door een van de katten toen ik om 19.00 nog geen vlees had gegeven. Vind dat zo bijzonder dat ze ook een soort van klok in zich lijken te hebben.

8 likes