Kattentopic #3

@Marsepein voor wanneer ben je op zoek? Misschien kan ik wel!

Edit: oh eind april begin mei zie ik. Ik stuur je even een dm!

Mijn oma had een 16 jarige kat die heel chagrijnig was, moeilijk liep en zich niet liet aaien. Oma is begin maart overleden, 4 dagen nadat ik de sleutel van m’n huurhuisje kreeg. Ik ben afgelopen vrijdag hier echt gaan wonen en de kat is toen, nadat die eerst bij de dierenarts is geweest, bij mij in komen wonen.
De dierenarts denkt dat de kat artrose heeft en daarom krijgt ze nu 1x per dag pijnstillers door haar natvoer. En jeetje wat een wereld van verschil nu al! Waar ze eerst alleen hele dagen in de mand lag en angstig verstopte zodra er bezoek kwam, is ze nu veel levendiger en laat ze zich aaien. Mocht net zelfs achterop de rug bij haar staart aaien (eerste krabte ze je al als je er naar keek). En nu zit ze gezellig zo bij mij op de bank :smiling_face_with_three_hearts:

Ik zag er eerst wel tegen op om haar in huis te nemen omdat ik katten gewend ben waar je mee kan knuffelen enzo, maar denk dat we wel aan elkaar kunnen wennen. En wie weet voelt ze zich straks nog zo goed dat ze zich laat knuffelen haha.

79 likes

Wat lief dat je deze schat nog een fijne tijd bij jou gunt en wie weet laat deze oudere dame straks nog nieuwe streken zien, waaronder lekker knuffelen. Soms doet een andere omgeving al wonderen.

3 likes

Ah wat lief dat je de kat in huis hebt genomen! Mag ik vragen wat voor pijnstiller jou kat krijgt? Zit ook met een kat met artrose en die krijgt nu 1 keer per maand Solensia pijnprik. Maar heb het idee dat dat minder gaat werken.

Dit! Het is vloeibaar en ik heb het idee dat ze het niet eens terug proeft in het natvoer.

2 likes

Mijn siamees is echt net verslaafde als we dit spul in huis hebben, gaat helemaal loco hierop (zo lekker vindt ie het).

2 likes

Oh hahahaha dan hoef ik het misschien niet eens door het voer te mengen :joy:

1 like

Zit er een ultiem te genieten van de zon🥰

64 likes

Mijn kat vindt dit ook fantastisch, het is echt een traktatie voor hem.

4 likes

Wat een mooie kat :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Heerlijk he! Mijne geniet ook van elk zonnestraaltje :blush:

2 likes

Wat een knapperd! :heart_eyes:

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de kattenvoeding van JustRussel?

3 likes

Ahw ik was haar aan t aaien en toen ging ze anders zitten en wikkelde ze haar staartje om mn pols.:smiling_face_with_three_hearts:

49 likes

Als ik in foetushouding op de bank lig komt mijn kat altijd als mental support in het ‘holletje’ tussen mijn armen en buik liggen en het is zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:

44 likes

Ahw. Wat een lieverd.

Morgen is het 3 maanden geleden dat ik mijn grote vriend heb moeten laten gaan en mis hem nog steeds zo erg. :cry:

20 likes

De katten van mijn moeder zijn echt zo lief en aanhankelijk! Ik woon al ruim 5 jaar niet meer thuis, maar als ik kom aangelopen rennen ze gewoon naar me toe :smiling_face_with_three_hearts: zo lief!

Enige nadeel is dat het echt seriemoordenaars zijn en soms dagelijks! levende of dode dieren mee naar binnen nemen. Laatst hadden ze snachts een levende vogel meegenomen, maar mijn moeder vertelde ook dat ze een keer 's avonds thuis kwam en dat ze in het donker bijna op een dode rat stond :expressionless: of dat ze de dieren naar boven nemen en er voor haar bed weer een dode muis lag. Nu was ik er maandag en lag er oneens bloed op de grond. Dus er zal nu ergens een gewond muisje verstopt zijn die ze nog niet had gevonden :sweat_smile: ze moeten nu een bandje met een belletje om, hopelijk helpt dat.

13 likes

Bandje met belletje helpt niet. Ze hebben snel genoeg door om zo te bewegen dat het belletje niet af gaat. Wij hebben het ook geprobeerd, kat kwam als nog thuis met muizen en vogels. Nu wil ik een clownskraag gaan proberen.

2 likes

Een belletje is ook zielig voor een kat omdat zij veel harder horen en dan dus de hele dag geklingel horen

4 likes

Ik zou hier zelf ook gek van worden, laat staan je kat met scherper gehoor :sweat_smile:

1 like