Ik noem mijn kat soms ‘mijn klein snoepje’ haha
Onze buurman blijkt ook Tim te heten, dus binnenshuis noemen we hem Tim, maar buiten Timbaland, Timba en Oud Wijf.
Dolly noem ik meestal: Bolle, Bollie, Boobie, Muisje, mupke, meurbek (als ze met visbek komt knuffelen) en af en toe Dolly
Onze kat noem ik smietch, snoezepoes(het is een kater), en tegenwoordig ‘meneer trippelpootje’
Onze vrouwtjes kat heeft de naam van een land. Gekregen in het asiel. En onze andere kat die we later geadopteerd hebben, heeft wel een andere naam gekregen. Buiten altijd hun eigen naam als ik ze roep. Al vind ik die naam van onze vrouwtjes kat soms wel raar om te roepen dan loop ik door de buurt en roep ik Venezuela. Binnen altijd een bijnaam vrouwtjes kat: meissie, mooiste meisje van het huis, lieverd, kleine baby, pritty kitty. Mannetjes kat: appie, kleine aap, mooiste jongen van het huis, lieverd, pritty boy.
Ben blij dat niemand mij hoort praten tegen mijn katten. Behalve mijn partner.
Mijn kat heeft sinds een tijdje allemaal rare klachten en ik ben even benieuwd of iemand hier misschien ervaring mee heeft/de klachten herkent?
(We zijn ookal bezig met de dierenarts maar die is nu in het weekend dicht)
Mijn kat heeft af en toe aanvallen waarbij ze niet meer op haar poten kan staan, pupillen worden groot en ze gaat er ook veel bij kwijlen. Tijdje terug al naar de dierenarts geweest, toen waren de aanvallen nog minder hevig zonder kwijlen en dachten ze dat het met haar hartruis te maken had. Dat hebben we nu uitgezocht, krijgt ze ook dagelijks medicatie voor maar het hielp echt niks.
Laatst heeft ze een hele erge aanval gehad waarbij ze ook raar ging miauwen, meteen die dag naar de dierenarts geweest en toen bloedtest laten doen. Daar kwam naast verhoogde witte bloedcellen verder niks uit dus nu wachten we nog op de uitslag van kattenaids en leukemie test.
Iemand die dit gedrag van katten herkent?
Ik herken het niet maar het klinkt meer als epilepsie? Hebben ze dat onderzocht?
Heb die van mij een andere naam gegeven, als hij z’n eerste naam had gehouden heette hij Klemens
Nee nog niet maar de laatste keer dat we er waren zei ze idd wel dat het een mogelijkheid is dat het iets neurologisch is ipv met het hart. Ik hoop dat we dat volgende week kunnen laten uitzoeken
We hadden onze poes beter gewoon “poes” kunnen noemen ipv bij haar naam haha
Een van mijn katten heeft een mensennaam (Emma) en het past zo niet bij haar, fokker had haar zo genoemd en m’n ex was te lui om een andere naam voor haar te verzinnen. Als ik voor beide katten de namen had uitgekozen had ze Freya geheten (andere kat heb ik Skadi genoemd). Maar ja vind t beetje raar om nu nog haar naam aan te passen.
Mijn kater heet Charlie, maar ik noem hem meestal vriendje of jochie. Maar ook lul als ie zich weer zo gedraagt. Mijn broer noemt hem Satan
Haha ik heb ook een Roxy en die wordt eigenlijk altijd Rocky genoemd (is ook een unit van een beest). Soms noem ik haar ook rockyboy, plokkie, rokje, brede. De ander noem ik eigenlijk altijd prinses, lielie, suusie joemjoem of witte poes
Mijne heette bij zijn vorige eigenaar Sammie, heb hem omgedoopt tot George, maar noem hem meestal Bubba, Sukkeltje, Dumdum of Georgieporgie
Die plas ‘vloeistof’ in de wc, ondanks dichte deur… Het was toch een kat. Net uitgeprobeerd als ik water op de grond giet en dan loopt het dus onder de deur door. Ik voel me zo schuldig dat ik dit niet eerder heb gedaan. We gaan nu een extra kattenbak kopen en hoop dat dat de oplossing is. En niet dat een van de twee dus een blaas probleem heeft wat ik dus al heel lang niet door heb.
Een kattenbak vraag… wij gebruikten de afgelopen jaren plastic zakjes om de ontlasting uit de kattenbak in te scheppen. Daarna knoopten we ze dicht en gooiden we ze gewoon in de restafval bak in de keuken. De zakjes kochten we per 1000 bij de makro, maar zijn nu niet meer leverbaar. Kan boterhamzakjes bij de supermarkt halen, maar vind dat eigenlijk te duur. Ook zou het opzich leuk zijn als we wat minder plastic gebruiken.
Hoe doen jullie dat? En is er iemand met een goed alternatief?
Ik had eerst diepvrieszakjes en nu hondenpoepzakjes. Maar zou ook graag ieta duurzamere gebruiken.
Neem biologisch afbreekbare kattenbakvulling van houtsnippers waarbij je de klonten door je wc kan spoelen?
Ik heb 5 liter zakjes van Action. Is gewoon plastic dus helaas niet duurzaam.