Wat voor poeder?
Deze is heel fijn:
Toen we Herman net hadden had hij een parasiet in zn darmpjes waardoor hij heel lang aan de dunne stinkpoep is geweest, dit hielp zelfs tegen die geur (en dat was echt een bozarre vieze geur). Toen gebruikten we het wel bijna iedere dag, nu nog 1 keer per week.
Hoe doe je dit? Schep je het dan door de vulling heen? Ik vind mijn kattenbak ook erg stinken dus dit klinkt goed! Ik verschoon 1x per 2 weken alles en maak de bak dan schoon, en verder schep ik meerdere keren per dag de stukjes eruit.
Klopt! Eerst alle poepjes er uit en dan een dun laagje er overheen en doorscheppen. Wij kregen het mee toen we Herman haalden, ik kende het ook niet.
In Duitsland haal je dit ook gewoon bij de supermarkt, daar is het nog goedkoper ook.
Oh maar daar zit wel echt een chemische geur aan dan of niet? Ik weet niet of mijn katten blij worden van poepgeur met vanille en meloen of orchidee.
Top, ik ga het proberen! Hij heeft nu ook al extra hygiëne met een geur en dat lijkt hij niet erg te vinden.
O zich doe je denk ik ook wel lang met zo’n zak? Op de site staat dat je een eetlepel per keer nodig hebt…
@Spaarlamp deze heeft een lichte babypoeder/cottongeur, ik hou zelf ook niet van sterk geparfumeerd, lijkt me voor de kat ook niet fijn.
@Hippe_kikker ja, je doet er best lang mee, wij doen altijd een heel dun laagje, is nog geen eetlepel vol.
7
Kregen ze altijd al, dus toen ze bij ons kwamen wonen zijn we ermee doorgegaan omdat ze er goed op gaan (ontlasting/vacht/gezondheid etc). We geven ze van die diepvries worsten met gemalen vlees.
Je kan het inderdaad niet de hele dag laten staan. Ze krijgen iedere keer een beetje en dat kan dan max. 4 uur blijven staan. Iets meer gedoe dus dan brokken, maar ik ben er alsnog tevreden over.
Waar blijft de katten spam?
Muis kijkt zo eng tijdens het sabbelen hahaha.
En ze zijn zo gek op elkaar

Hier wordt de bak elke zaterdag helemaal schoongemaakt en het grid compleet vervangen. Verder wordt ‘ie twee keer per dag geschept (twee katten). Eigenlijk nooit last van vieze luchtjes.
Haha, dank je! Wij hebben nog nooit dieren gehad met standaard namen, zo heette onze vorige hond Wiebe , en we hebben een Maxine en een Doenya gehad.
Mijn Sibeer heeft darmproblemen (zit ook op speciaal voer daarvoor) en heeft dus ook hele vieze zachte, stinkende ontlasting maar haar bak ruikt eigenlijk nooit heel erg? Ik gebruik gewoon grit van de AH en verschoon het hele ding eens in de twee weken. Doe er dan vers, nieuw grit in en maak het schoon met chloor en water. Schep 1 á 2 keer per dag (ligt eraan hoe erg de poep is, als de bak ‘te vol’ zit met poep blijft het aan haar mooie dikke harige staart hangen ). Haar kattenbak staat op de gang en heb wel geurstokjes staan, want ze kan behoorlijk stinken nadat ze gekakt heeft haha.
Wij hebben kippen en ook een bengaal.
Bengaal pakt alles van muizen, tot vogels en grote kevers maar de kippen niet hoor. En we hebben krielkippen.
Ik doe het ook niet zo vaak hoor, denk inderdaad eens per 3/4 weken
Ik schep wel elke dag uit en doe er ± eens per 3 dagen vers grid bij, maar de bak stinkt eigenlijk zelden dus ja
Mn kat plast wel af en toe in m’n tuin nu ze weer vaker naar buiten gaat dus dat scheelt wellicht iets
Ik verschoon mijn bak ook eens per maand, als ik het lichtjes begin te ruiken. Schep de bak wel elke dag uit, en z’n ontlasting stinkt alleen eventjes als hij net geweest is. Heb wel een joekel van een bak en gooi in het begin wat baking soda op de bodem als extra geurvreter.
Ik maak de bakken ook maar eens in de maand schoon of als 'ie stinkt. Verder schep ik hem dagelijks wel uit. En ze staan hier bij de balkondeur die ik vaak even open gooi als ze geweest en sowieso doe ik die elke morgen open, ook in de winter.
Ik borstel met zo’n handschoen ongeveer 1x per week. Of net wanneer ik er krassen op mijn handen voor over heb
Hoe gaat het nu? Is ze getest?