Kattentopic #3

Ik ga maar gewoon eerlijk zijn want het gaat hier tenslotte toch om een levend wezen en ik heb een hekel aan om de dingen heen draaien: ik zou het niet doen als ik jou was. Je kunt een nieuw account openen zodat wij je oude berichten er niet bij kunnen halen maar niemand verandert in zo’n korte periode van de een op de andere dag. Jij niet, en je vriend niet. Dus ik heb er op basis daarvan weinig vertrouwen in. Maar goed, adviezen worden toch 9 van de 10 keer in de wind geslagen…

Dus nog wat praktische overwegingen:

  • minimaal 1x per dag die bakken uitscheppen zodat je huis niet naar pis en stront ruikt
  • overal haren. Letterlijk overal
  • de keren dat mijn katten iets mankeerden was ik 1500-2000 euro kwijt aan onderzoeken, foto’s etc. Als je dat niet kunt hebben, zou ik het al zeker niet doen
24 likes

Dat ik de manier waarop jullie met die hond omgingen bijzonder twijfelachtig vond. En ik me niet voor kan stellen dat dit dan wel goed zou gaan.

5 likes

Het kost idd wel wat tijd en moeite. De ene kat is heel relaxed en de andere pittiger (de mijne). Die was als kitten al fel en ik heb regelmatig met bekraste armen gelopen. Ook plast(e) hij vaak in huis. Er zullen best mensen zijn die daar geen zin meer in hebben je weet van tevoren niet hoe het zal gaan met zo’n beestje. Bij een oudere kat is het misschien anders maar je bent er wel veel mee bezig.

Meneer is nu 8 en gelukkig wat relaxter geworden en voelt zich volgens mij prima in zijn vel.

Edit: hij wordt nog wel steevast ‘Satan’ genoemd door anderen :sweat_smile:

4 likes

Hahahah de mijne ook. Hij was heel sociaal maar toen zijn we jaren alleen geweest samen (ook geen vrienden of fam over de vloer.) daardoor is hij heel eenkennig geworden. Met mij is hij lief en knuffelig maar tegen anderen echt satansgebroed

1 like

Is @anon4775214 niet gewoon aan het trollen?

4 likes



Een greep uit mijn leven met katten en kittens. Als hierbij je eerste reactie is boos worden (en eventueel slaan) neem dan alsjeblieft geen huisdier.

29 likes

Haha ja ik ben altijd alleen met hem geweest dus hij is ook niet veel andere mensen over de vloer gewend. Hij tolereert het wel maar gaat liever ergens anders zitten.
Naar mij is hij idd erg lief en echt blij als ik thuiskom of thuiswerken, dan ligt ie de hele dag naast me op het bureau.

2 likes

En dan ook echt lekker even de schade bekijken :sweat_smile:

1 like

Hahah nee hij was onschuldig!! De dader was snel weg gerend :joy:

2 likes

Is dit van een van de fosters? Ik heb van de zomer ook echt een keer een linkse hoek gehad van een foster incl death blades. Lip lag ook open en een kras in mijn wang haha

Dat inderdaad. Als er iets onvoorspelbaar is, is het een kat wel. Het ene moment liggen ze heerlijk bij je en het volgende moment wordt het vlees van je botten geknaagd 🥲

7 likes

Holy shit je hebt je hond geslagen? Wtf??

3 likes

Nu het over kittens gaat, ik gooi weer even mijn lievelingsfoto van de kittentijd in :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

3 minuten thuis en ben weer een levend matras.

@anon4775214 ook als ik dan lees ‘eerst nog even sparen’ en veel druk maken om eventuele kosten. Zou het niet doen als ik jou was. Ik vind niet dat je een dier moet nemen voor jezelf omdat je het leuk vindt of omdat jezelf iets mist, maar om een dier nog een leuk en goed leven te gunnen. Dat betekent op alle vlakken. Good and bad times, je krijgt er ook echt een forse verantwoordelijkheid bij en vraag jezelf echt kritisch af: ben je daar wel echt klaar voor en stel jezelf dezelfde vragen mbt je vriend? Ik sluit me verder wel aan bij wat @Lula hier ook al schreef. Dat het nu mss niet het beste idee is, wil niet zeggen dat het dat nooit is.
Het staat ook, zeker bij katten!, nooit vast dat het dier aanhankelijk is of knuffelig. Je kunt ook gewoon een afstandelijke kat treffen die graag op zichzelf is en ik krijg niet het idee dat je daar voor open staat.

12 likes

Ohh mijn hart :heartbeat:

4 likes

Ik heb altijd het gevoel dat je mijn kattenvrouwtjes forumsoulmate bent hahaha

3 likes

Als ik op de bovenkant van de krabpaal tik gaat ie er gelijk op zitten. Doen jullie katten dat ook? :heart:

(Excuus voor wazige foto, iPhone camera in donker is niet zo best :joy:)

22 likes

Hahaha ahh wat leuk dat vind ik echt een compliment :smiling_face_with_three_hearts: ik ben fully-fledged kattenvrouwtje geworden en I love it :heart_eyes_cat:

Edit: nja was ik eigenlijk altijd al alleen vroeger zonder eigen kat. Maar ook team hond maar dan zonder hond :frowning:

6 likes

Ja ik was vroeger nooit zo van de katten maar ooit is de knop omgedraaid. Ik hou ook zo van de humor van echte kattenmensen

2 likes

Eerste foto is van mijn eigen volwassen kat die in een duivel veranderd als je haar nagels probeert te knippen :thumbsup:

Kras op mijn been was mijn eerste foster die op me sprong, uitgleed en nagels in mijn been zette om er niet af te vallen.

Mijn arm zit nu overigens ook onder de krassen omdat een van mijn fosters het nodig vond om in mijn palm te plassen en daarna allemaal aarde aan zijn kont en staart had. Hij vond het niet leuk dat ik hem toen moest schoonmaken (ik ook niet :sweat_smile:).

Ik vind katten overigens niet per se onvoorspelbaar maar er zijn altijd wel momenten dat je kat iets niet leuk vind wat wel moet gebeuren (pil, kammen, nagels knippen etc). Ik merk wel dat mensen minder goed de lichaamstaal en signalen van katten kunnen lezen. Ik heb pas nog een cursus hiervoor gevolgd en ik vond het heel interessant.

4 likes