Wat vervelend en sneu zeg…
Denk dat je dit allemaal al hebt geprobeerd, maar heb je beide katten op hetzelfde speciaal voer? Dat had ik niet en leek bij mij het probleem te zijn. Ze likten elkaar en zo kwamen er sporen van het andere voer toch binnen bij mijn kat die er niet tegen kon. Bij mij is dat Royal Canin Anallergenic, hypoallergeen voer van RC bleef de kat allergisch op reageren. Maar werkt niet voor elke kat.
Misschien helpt iets rustgevends nog? Zelf ervaring met Bach Rescue druppels zonder alcohol om iets wat meer rust in lijfje te krijgen en daardoor iets minder stress en neiging om te krabben. Niet alle katten reageren erop, die van mij wel. Wel rechtstreeks gegeven dat de dosering sowieso wel helemaal binnen komt (in een soepje van de brokken die hij mag hebben).
Of zo’n medical pet shirt? Zelf geen ervaring mee, maar misschien ook een idee om te onderzoeken?
Kan het misschien helpen om de prednison te verhogen? Is er misschien wisseling geweest in merk dat je kat er minder op reageert of miss juist een ander soort om te proberen? Of iets van anti histamine voor katten?
En waar ik nog aan dacht, maar natuurlijk ook geen garantie, zou een luchtzuivering apparaat misschien kunnen helpen? Als mens helpt het mij wel reten klachten als pollen en stof enzo. Misschien kan het een kat ook verlichting geven. Maar ja, wel een gok.
Maar allergie is zo lastig, het kan vanalles zijn… Kattenbakkorrels, wasmiddel, pollen, huisstofmijt, andere kat… Om hopeloos van te worden als je het niet onder controle krijgt. Maar daar weet jij alles van… Sterkte ermee, hoop dat het toch wat minder wordt
Ohja, op het forum van de kattensite.nl zijn misschien nog meer mensen die je kunnen helpen, bijvoorbeeld dit topic:
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35548