Kattentopic #3

Hebben jullie een goede tip voor een borstel/kam voor 2 kortharige Europese kortharen (maar wel met een dikke vacht)? Ze hebben nu allebei klitten bij de staart en vinden kammen maar matig.

Heeft iemand tips voor brokjes voor gesteriliseerde kittens? Mijn katten worden dinsdag geholpen en ik wilde sowieso al overgaan op wat kwalitatiever voer maar ik vind online alles zo verwarrend. Op de ene site staat dat een merk wel goed is en op een andere weer niet

1 like

@Loxodonta heeft altijd goede tips gedeeld m.b.t. goed kattenvoer! Even in de kattentopics met de zoekfunctie aan de slag, dan vind je het wel. :nerd_face:

2 likes

Dolly komt net terroriseren. Normaliter krijgt ze in de nacht brokjes via een voerautomaat en ik krijg ineens de ingeving dat daar vannacht geen brokken meer in zaten 🥲. Oepsie…

Ik heb bijna altijd de bovenste en vind die gewoon prima, maar die onderste zou beter moeten werken tegen geurtjes, iemand die beide heeft gebruikt en een van de 2 beter vind?

De kat van mijn ouders is ooit aankomen lopen, op straat gezet met 1 jaar in de zomervakantie. Want als je op vakantie gaat en de kat is kitten af dan dump je die gewoon. Was graat mager en nu is het een dikke rode kater.

Hij is nu super verwend en lag net lekker op de bank te slapen. Altijd op zijn rug met de pootjes omhoog.

Beetje wazige foto, hij rekte zich net uit.

30 likes

Wat een schátje :heart:

Hoe kunnen mensen zo wreed zijn tegen dieren😞 Fijn dat hij een nieuw huis bij je ouders heeft gevonden. En erg relaxt zo te zien ; )

1 like

Begrijp ik ook absoluut niet is zo’n lief beestje doet niemand kwaad. Hij is nu alweer 9 jaar gelukkig bij mijn ouders. En dat terwijl mijn moeder absoluut geen kat wilden hebben. Nu is het praktisch haar 3e kind :joy:

3 likes

Zachte pootjes :heart:

46 likes

Ah, zo sneu. Afgelopen jaar een herintroductie gedaan tussen onze katten, ‘t ging aanzienlijk beter en lieten elkaar genoeg met rust. Nu gaat het sinds een week of 2 weer mis. Onze oudste is ineens constant gestresst, wil hele tijd naar buiten. We scheiden ze nu zoveel mogelijk maar volgens mij moeten we het proces (dan wel versneld) maar weer opnieuw in, volledig scheiden en introduceren.

Vind t zo sneu voor de oudste, hij weet gewoon niet hoe snel ie naar buiten moet. Terwijl het zo goed ging de hele tijd.

Ik heb altijd de bovenste. Toen die een tijdje niet leverbaar was, heb ik de onderste gebruikt. Ze zijn beiden fijn, maar heb toch een lichte voorkeur voor de bovenste. Moet wel zeggen dat ik nooit last heb van geurtjes. Of ja, het is niet alsof onze gang naar kattenbak ruikt. Heb misschien ook wel het geluk dat de katten altijd poepen wanneer wij al/nog in bed liggen.

Oja dat hele blue signal gedoe zag ik niks van terug.

Wij hebben bij onze kater (toen 4 jaar) een kater (toen een kitten van 14 weken) genomen. Ook in de veronderstelling: onze eigen kat is er sociaal, makkelijk, niet bang. Hij maakt ook nooit ruzie met buurtkatten. Helaas pakte het niet positief uit en gaat het vlagen ‘‘oke/goed’’ tot helemaal niet goed onderling. (zoals nu, veel stress bij de oudste kat). Hij vlucht constant en is ook minder aanhankelijk in zo’n periode, hij rent zelfs soms voor ons weg.

Ik heb ook verhalen gehoord dat het wel goed ging, dus tja… Als ik had geweten dat het zo zou gaan had ik er geen kat (of poes) bij genomen. Het levert de kat, en ook ons, veel stress op. Vind het zo sneu, voor beide katten.
De grootste kans op succes heb je als je alle tijd neemt voor het introductieproces, maar ook dat zegt niet alles en kan het alsnog misgaan.

Sorry als ik heel negatief ben haha, ik heb er gewoon buikpijn van soms dat het zo gaat met onze katten. :slightly_frowning_face:

Aaah :heart: Misschien kan je het dan ook wel “op proef” proberen, foster to adopt zeg maar, dat als het na een tijd echt niet blijkt te klikken dat je moeder verder zoekt naar een fijner thuis.

Kreeg net deze foto doorgestuurd van mijn man :smiling_face_with_three_hearts:

Ze laten gelukkig verder de kerstboom met rust.

33 likes

Ooh ik snap het! Jammer dat zoiets eigenlijk niet mogelijk is, denk dat het wel frustratie en stress bij katten kan schelen. Maar is allicht moeilijk uitvoerbaar op grotere schaal.
Hopelijk gaat het allemaal goed :smiling_face_with_three_hearts:

Er is bij mijn kat een stuk van zijn staart geamputeerd (denk 5 jaar geleden) en de laatste tijd zit hij soms zo woest aan het uiteinde te bijten. Begint vaak met wassen en dan ineens zie ik hem kauwen. Hoop toch zo dat hij zich alleen maar grondig wil schoonmaken en geen pijn heeft.

Klaar voor de kerst :heart_eyes_cat:

71 likes

Hier ook klaar voor kerst! :paw_prints::christmas_tree:

46 likes

oh my GOD wat een snoettttttttje I can’t :heart::heart::heart::heart:

@Fotorolletje ook trouwens!!!

1 like