Kattentopic #3

Dolly doet dit bij mij ook. Dat is dan als ze bij me komt liggen en me kopjes blijft geven zo van ‘je moet me aaien’ en ondertussen bijten en soms ook klauwtjes erbij.
Dave doet 't heel soms als ik 'm aan 't aaien ben.
Ik heb geen idee waarom ze 't doen, maar met name als Dolly 't doet ziet m’n arm eruit als 'n slagveld.

Die van mij ligt nu letterlijk te slapen in de boom, like :upside_down_face:

1 like

Zo leukkkk, nog een Dolly!

GEVANGEN !
(Poesy)

46 likes

@MazKanata wow ik was hierdoor echt in de war! Dacht dat je je username had aangepast ofzo. Dolly is zo geïntegreerd bij mij dat ik er niet aan had gedacht dat er nog weleens een andere Dolly kon zijn :joy:

2 likes

Ja ik ben ook steeds in de war als ik over de andere Dolly lees! ‘Huh heb ik dit gepost?’

Dit is d’r

En d’r broer Dave

45 likes

Deze schat is net geadopteerd. Een maand in het asiel, 3 weken bij mij en nu naar zijn eigen plekje. Hij zal zo blij zijn als hij over 8 weken eindelijk buiten mag! Arme schat miste dit zo erg, hij stond zo vaak met zijn pootjes tegen het raam te krabben :cry:

46 likes

Awwww nog steeds zo verliefd op deze mooierd :two_hearts:

1 like

Ik heb mijn elektrische deken neergelegd en het is meteen weer duidelijk waarom mijn kat altijd op me ligt: warmte. Nu ligt die smiecht gewoon braaf naast me, uiteraard in het midden van de deken

2 likes

Omg er kwam op FB een oudere poes voorbij die het evenbeeld is van mijn driepoot die nog een fijn huis zoekt voor haar laatste jaren. Mijn vriend riep gelijk ‘DOE HET’ maar toen zag ik dat ze een huis zoekt zonder andere dieren dus dan houdt het wel op. En nu ben ik daar helemaal verdrietig over want ik zag haar hier al in de vensterbank loungen.

2 likes

Deze link is interessant: https://www.felinova.be/project/eerste-hulp-bij-onzindelijkheid-bij-katten-in-de-praktijk/

Ik kan vanavond ook wel foto’s doorsturen uit het hoofdstuk onzindelijkheid uit het boek happy cats.

Sterkte, ik weet hoe vervelend het is maar het komt zeker goed!

1 like

Pff, ik heb m’n kat nog geen week dus het kan stress zijn, maar hij maakt z’n kont niet helemaal goed schoon (laat gelukkig geen sporen achter maar ik ruik het wel). Vind het een beetje gek om ervoor naar de DA te gaan, maar maak me toch een beetje zorgen.

Ligt het mss aan het voer? Dat hij nu een andere consistentie van stoelgang heeft? Je kunt het proberen af te vegen met een babydoekje. Vinden ze meestal kut en misschien is dat meer motivatie om beter te poetsen XD.

Dolly heeft ook nog wel eens een opgedroogd stukje aan d’r kont maar dat gebeurt denk ik bij veel katten wel af en toe. Ze poets d’r kont ook niet ín de bak, maar loopt eerst naar een andere ruimte en gaat vaak dan pas poetsen maar ook niet altijd meteen. En hij is er pas, hij moet ook nog wennen dan toch!

Hij krijgt hetzelfde voer! Wil wisselen van voer omdat dit mindere kwaliteit is, maar dat wil ik pas doen als hij een beetje gewend is. Ik heb hem al een paar keer achtervolgd met een doekje, vond hij niet super maar het heeft hem niet echt gemotiveerd =(. Was wel een goede test, want hij wordt niet echt heel boos.

Oh ja, heel graag. Dankjewel!

1 like

Nou mijn kat is eventjes wat opgeknapt, maar heeft nu weer geen eetlust (geen braken, maar ook niet eten), en de andere kat heeft vandaag al twee keer gebraakt en eet ook niet… Over een uurtje maar met allebei weer naar de dierenarts. Ik maak me zo’n zorgen om ze :sob: Normaal houden ze zo erg van hun eten. Ik weet echt niet wat er aan de hand zou kunnen zijn

Nee ik heb geen kerstboom! En de rest ook niet. De dierenarts dacht aan een virusje dus daar hebben we nu behandeling voor gekregen en hopelijk knappen ze snel op…

1 like

Kat laat scheet terwijl ze me bijna uit bed duwt en met d’r reet richting m’n hoofd ligt. Is goed schat :ok_hand:

6 likes

Ugh mn kat heeft een nieuwe hobby: in mijn bank kruipen en daar vanalles vernielen. Ze heeft gaten gemaakt onder de bank en is er zo ingekropen. De gaten dicht tapen heeft eerder gewerkt maar nu maakt ze gewoon nieuwe gaten of vernielt ze de tape :sob::sob:

Mijn katten hebben ook de hele onderkant verknald :sob: het hing zo los dat ik alles maar weggeknipt heb… ze gaan er ook in slapen als een soort hangmat, waarom zou je ook in een van je 95 mandjes gaan liggen

4 likes