Kattentopic #3

@Geranium Mijn oude kat was ook onmogelijk met antibiotica. Toen het echt niet ging heb ik andere pillen van de dokter gekregen die katten wel tolereren qua smaak maar die waren dubbel zo duur. Heb je alleen dit weekend niets aan.

Wat ik deed was met een handdoek een “ambush” doen als hij at, en hem als een burrito inwikkelen. Dan op de grond zitten en met 1 hand bekje open, pil zo ver mogelijk naar achter en dan hoofdje omhoog en wrijven over zijn keeltje. 50/50 % kans dat het lukt. Ik zat soms wel 5 min te aaien/wrijven.

Rottige situatie! Succes!

1 like

Echt hoor!

@TanteBetje thanks!

1 like

Ohh ja pillen erin krijgen is hier ook echt niet te doen, kan een dag over z’n keel zitten aaien maar dat tabletje komt er net zo hard weer uit. Vraag alles maar meteen in vloeibare of druppel vorm.
Je hebt blijkbaar wel pilschieters, denk dat ik dat maar voor de zekerheid een keer in huis haal

4 likes

Moet ik bang worden :laughing:? Hij is boos op me dat hij niet met z’n reet in de natte wasbak mag zitten.

Deze kat wordt een hele ervaring met slechtere weer… alles moet zo nat en zo smerig mogelijk zijn maar vervolgens wel met z’n vieze pootjes overal op willen. Ik heb nog nooit een kat meegemaakt die vrijwillig in de stromende regen in de modder gaat graven tot deze :sweat_smile:

27 likes

Waaaaarom ben ik zo lomp?
Ik lag in bed en dave scharrelde ernaast een beetje rond en ik laat mn telefoon vallen, op zijn hoofd… :cry:
Hij enorm geschrokken, ik heb 'm maar heel veel snoepjes gegeven.

Nou na een week niest ze nog steeds dus misschien maandag maar even bellen

1 like

Ligt een perfect goed mandje maar nee mevrouw wil in de wasmand liggen :upside_down_face:

28 likes

De kattenbak hier ruikt ineens naar ammonia en een van de katten heeft buiten de kattenbak geplast (voor het eerst in 3 jaar). :frowning: Heeft iemand tips voor het opvangen van urine? Ik merk dat als de katten op de kattenbak zitten, ze meteen wegspringen als ik in de buurt kom. Dus zelf opvangen gaat heel lastig worden.

Je hebt van katkor van die siliconen korrels die je in de bak doet ipv normaal grit. Daar blijft de urine op liggen zodat je het met een pipetje kan opzuigen. Geloof dat niet alle katten erop willen maar dat probleem heb ik gelukkig (nog) niet gehad.
(Mijn methode, kat 1 opsluiten, wachten tot kat 2 had geplast, bak schuin houden zodat ik het op kan zuigen en dan snel naar dierenarts zodat het nog ‘vers’ is.)

2 likes

Ik vergeet 1x de deur toe te doen :melting_face:

21 likes

Dat heeft hij toch niet gedaan, dat is gewoon omgewaaid of zomaar spontaan omgevallen, dat zie je toch wel aan dat onschuldige snoetje?

24 likes

Ik had een kat met m’n ex en nu ik weer alleen woon wil ik ook ontzettend graag weer een kat. Mis het echt zo erg. Maar ik woon nu in een huurappartement en in het contract staat dat huisdieren verboden zijn. Het is een heel oud appartement waar de eigenaresse nooit meer komt en ik leef in de illusie dat als ik haar met een zielig verhaal om toestemming vraag, ze die misschien best zou geven.

Iemand hier ervaring mee? Tips voor wat je kan zeggen/vragen? Stiekem doen is geen optie want heb ik ooit eerder gedaan en dat gaf teveel stress

1 like

Ik zou het gewoon vragen, zonder zielig verhaal. Eventueel aanbieden extra borg te betalen?

Ik ben momenteel op zoek naar een ander appartement en als er staat “geen huisdieren” vraag ik altijd of het oke is dat ik 2 katten heb en echt bijna altijd is dat geen probleem. Volgens mij gaat het meer om honden.

2 likes

Geen toestemming vragen, gewoon een kat nemen. Niemand merkt dat. En als ze het merken, geven ze er niets om omdat een kat niets kan slopen/beschadigen in huis en ook geen lawaai maakt. Tenzij er vloerbedekking in je huis ligt wat bij de huur hoort, dan kan ik me voorstellen dat een kat niet handig is.

5 likes

Nou mijn katten hebben toch echt de gordijnen en muur (behang) flink beschadigd en pielen de plakplinten los om mee te spelen. Dus ik kan me wel voorstellen dat je daar als verhuurder niet op zit te wachten als dat erbij in zit.

7 likes

Ja en ik snap ook wel dat je als verhuurd bang bent dat ze ergens pissen, die lucht krijg je er ook niet meer uit

1 like

Onze kat bijna mee naar school :face_holding_back_tears:

43 likes

Ik heb nog nooit zulke schade gehad met katten, maar volgens mij is aan deze dingen wel iets te doen. Je kunt de gordijnen die bij het huis horen opbergen en zelf goedkope Ikea gordijnen ophangen, evt van marktplaats, in de tijd dat je daar woont. Plinten zijn makkelijk en goedkoop te vervangen, en volgens mij is het doorgaans prima als je behang vervangt door iets vergelijkbaars voor je verhuist. Ik zie een kat geen blijvende, onherstelbare schade aanrichten eerlijk gezegd.

1 like

Ga je dan uit van een gemeubileerd huis?

Ik heb de verhuurder opgebeld en gewoon gezegd dat ik graag een kat zou willen (terwijl in het contract stond dat dat niet mocht). Hij gaf aan dat vooral geldt voor honden die veel blaffen, en dat als er geen overlast is, het verder prima is.

In mijn appartementgebouw zijn er ook anderen met katten, ik weet niet of zij het überhaupt hebben gevraagd.

Ik had laatst mijn kat in een mand, terug van de dierenarts, en de verhuurder was in de lift, hij zei er niks van.

7 likes