Kattentopic #3

Ik gebruik deze:

Had ik nog van de hond maar werkt ook prima voor langharige katten! Ik vind een kam vaak te fijn waardoor klitten er soms hard uitgetrokken worden. Omdat de tanden van een borstel wat verder uit elkaar staan trek je eventuele klitten iets zachter los.

Overigens, als je niet online wilt bestellen of vamdaag een wilt hebben dan werkt deze van het Kruidvat ook prima:

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-paddle-haarborstel/p/5110351

Edit: gebruik ajb geen Furminator, het lijkt of je veel haar verwijderd maar inderdaad, in werkelijkheid snij je de vacht kapot.

Ohh dit is gewoon een mensenborstel? Kan ik ook proberen!
Furminator werd idd al afgeraden door de trimmer. Doe nu alles met het kammetje wat ik bij haar gekocht heb en ik aai ook tussendoor en doe echt voorzichtig, maar hij gaat al hele opera mauwen als ik met die kam boven zn hoofd hang :smiling_face_with_tear:

Voor de mensen met 2 katten of meer: als er ooit een apocalyps uitbreekt en jij/jullie laten de katten achter (je hebt geen andere keus). Zouden je katten dan samen verdergaan of zouden ze solo gaan?

Ik had dit gesprek gisteren met mijn vriend. Ik denk dat onze jongste wel achter de oudste aangaat, maar dat de oudste haar gewoon ditcht wanneer de mogelijkheid er is hahaha

Mijn ene kat heeft gewoon een eigen leven en daar zijn z’n broer en ik onderdeel van (is wel ongekend lief en aanhankelijk als hij thuis is). Die is uren van huis, kom ik hem ergens in de straat tegen met blijkbaar z’n kattenvrienden want dan zit hij ergens met een andere kat een beetje rond te kijken. Zit bij m’n buren binnen en verwelkomt diverse buren als ze thuis komen na hun werk door ze miauwend tegemoet te lopen. Die gaat er 100% zeker alleen vandoor.

Z’n broer zou denk ik van ellende sterven als hij niet één van z’n favoriete mensen bij zich heeft. Die leeft echt op nabijheid en aandacht, als hij naar buiten gaat komt hij elke paar minuten even kijken of ik niet plots ben verdwenen.
Ze zijn verder wel hartstikke gek op elkaar en kunnen ook uren samen liggen te slapen maar denk niet dat ze als duo door zouden gaan :joy:

2 likes

De ene kat zal zich prima vermaken en zal ook niet uithongeren. Die komt alleen thuis als wij er zijn en zijn we op vakantie is hij ook op vakantie. Want ja toch niemand die extra snoepjes geeft daar gaat hij zelf wel achter aan door bij andere buren te bedelen. De andere kat zou dan wel overdag naar buiten durven want toch geen mens te bekennen en is met alle katten in de buurt vriendjes. Maar zou denk ik door gebrek aan aandacht en eten (die kan nog geen vlieg vangen) sterven.

Denk dat onze bange kat wel achter de andere kat buiten aanhobbelt. Zie ze geregeld in de avond samen buiten met een andere kat spelen en een beetje chillen. Regelmatig is de ene kat lang buiten en dan neemt de andere kat hem weer mee naar huis komen ze achter elkaar aan naar binnen.

2 likes

Die van het Kruidvat is inderdaad gewoon een mensenborstel, werkt prima!

2 likes

Mijn katten zouden samen blijven! Ze zijn heel erg op elkaar gesteld en doen de hele dag door alles samen. Samen jagen, samen dutjes doen, tegelijk eten en drinken etc.
Muis is wel een stuk banger en schrikt snel, dus hij gaat het moeilijk krijgen. Mango neemt vaak de leiding en als Muis dan ziet dat het goed is dan volgt hij wel. Mango is nergens bang voor en kan zich denk ik wel redden.

2 likes

Ik maak me een beetje zorgen om mijn kat en heb een concrete vraag waarvan ik hoop dat iemand hier een antwoord weet.

Een week geleden is ze bij de dierenarts geweest vanwege een vermoedelijke blaasontsteking. Ze heeft toen een injectie pijnstilling en antibiotica gekregen en we hebben pijnstilling, blaasontspanners en antibiotica meegekregen. De blaasontspanners moesten we in haar keel gooien, dat lukte en die zijn nu op. Pijnstilling is gel en dat gaat goed door haar eten. De antibiotica gaat echter heel moeizaam en we hebben echt alles al geprobeerd (gevijzeld door het eten, in easypill, in de pillenschieter, in water oplossen en in de bek spuiten, gewoon in de bek gooien) en de laatste dagen lukt het gewoon helemaal niet meer, ze vertrouwt ons niet meer en we krijgen de pilletjes met geen mogelijkheid naar binnen (we moesten al opnieuw aan de kuur beginnen omdat ze doses gemist had, maar we staan nu eigenlijk weer aan het begin).

Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en de assistente zou overleggen met de dierenarts of we hetzij een aantal dagen langs zouden kunnen komen voor een injectie, hetzij zelf zouden kunnen gaan injecteren, en ze zou me nog terugbellen of mailen maar dat is niet gebeurd en inmiddels zijn ze gesloten. Door een samenloop van omstandigheden kom ik niet terugbellen voor sluitingstijd.

Wat denken jullie, moeten we nou gewoon doorgaan met proberen antibiotica erin te krijgen of wachten tot maandag? De plasklachten van poes lijken wel een stuk verbeterd maar ze voelt zich duidelijk helemaal niet lekker.

Ik zou wel nog proberen het erin te krijgen omdat er anders misschien weer een te lange stop tussen zit.
Wat bij mij hielp was op de grond zitten met mijn kat tussen mijn benen en zijn rug naar mij toe. Dan ging ik hem eerst gewoon knuffelen en aaien, en daarna kon ik makkelijker van achteren zijn bekje open doen en de pil erin doen. Ze vonden het niet heel fijn maar dit werkte wel beter dan van voren benaderen omdat ze het dan duidelijk zagen.

Mijn kat wordt echt helemaal wild van die liquid snacks van de AH, daarmee krijg ik super makkelijk een pilletje naar binnen!

2 likes

Trapt ze ook niet in :frowning: door het vijzelen komt de smaak vrij. Of doe je het pilletje er los in?

Mijn kat is sowieso een enorm slechte eter, ze is ook al oud (14) en mager. Als ze wat meer food-motivated was, was dit hele gebeuren een stuk makkelijker denk ik.

1 like

Ik leg het pilletje op mn hand en dan wat van die snack erop en dan eet ze het allemaal zo op!

2 likes

I’m impressed :smile: maar ik ga het gewoon proberen, want why the fuck not

1 like

Door haar eten laat ze het pilletje gewoon liggen, maar die liquid snack is haar crack dus dat inhaleert ze meteen hahaha

1 like

Op zich heeft mijn kat wel ooit een kwart pilletje uit een plakje leverworst* gepeuterd maar we zullen zien!

*toen wist ik nog niet dat katten geen varkensvlees mogen

Edit: ah ze zit onder de bank

Edit2: 1-0 voor poes

1 like

Ja jouw foto zou mijne ook doen, of bijna, die zou 100% van de snack oplikken en 0% van het pilletje, ze is echt heel vaardig :joy:

En haar in een handdoek wikkelen en dan met z’n tweeën, de een houdt dr vast, de ander doet de truc van mond open pilletje erin mond even dichthouden over keeltje wrijven die er bij de dierenarts altijd heel simpel uitziet en thuis een onmogelijk opgave blijkt?

2 likes

Ah he potver hahaha

2 likes

Bij deze moet je wel echt redelijk lang wrijven en bek dichthouden anders weet mijn kat het er alsnog uit te werken. Als ik het lang genoeg doe werkt het wel top!

2 likes

en @EllaFitzgerald thanks! Handdoek hebben we nog niet geprobeerd. Spuitje met water wel, dat werkte voor de blaasontspanners wel. Nou goed, ze zit op schoot dus voor het vanavond laten we het maar even…

Echt stom dat ze mensen naar de maan kunnen laten vliegen en chatGPT hele werkstukken voor je kan schrijven maar ze het niet voor elkaar krijgen om medicijnen voor dieren in een daadwerkelijk lekkere snackvorm te produceren.

14 likes