Ik maak me een beetje zorgen om mijn kat en heb een concrete vraag waarvan ik hoop dat iemand hier een antwoord weet.
Een week geleden is ze bij de dierenarts geweest vanwege een vermoedelijke blaasontsteking. Ze heeft toen een injectie pijnstilling en antibiotica gekregen en we hebben pijnstilling, blaasontspanners en antibiotica meegekregen. De blaasontspanners moesten we in haar keel gooien, dat lukte en die zijn nu op. Pijnstilling is gel en dat gaat goed door haar eten. De antibiotica gaat echter heel moeizaam en we hebben echt alles al geprobeerd (gevijzeld door het eten, in easypill, in de pillenschieter, in water oplossen en in de bek spuiten, gewoon in de bek gooien) en de laatste dagen lukt het gewoon helemaal niet meer, ze vertrouwt ons niet meer en we krijgen de pilletjes met geen mogelijkheid naar binnen (we moesten al opnieuw aan de kuur beginnen omdat ze doses gemist had, maar we staan nu eigenlijk weer aan het begin).
Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en de assistente zou overleggen met de dierenarts of we hetzij een aantal dagen langs zouden kunnen komen voor een injectie, hetzij zelf zouden kunnen gaan injecteren, en ze zou me nog terugbellen of mailen maar dat is niet gebeurd en inmiddels zijn ze gesloten. Door een samenloop van omstandigheden kom ik niet terugbellen voor sluitingstijd.
Wat denken jullie, moeten we nou gewoon doorgaan met proberen antibiotica erin te krijgen of wachten tot maandag? De plasklachten van poes lijken wel een stuk verbeterd maar ze voelt zich duidelijk helemaal niet lekker.