Ja het is vaak frustratie dat ze nog geen eten krijgt of om aandacht of spelen, alleen het irritante is dat als ik met haar ga spelen vind ze er niks aan, zo’n hengel is een keer leuk en daarna zit ze je echt aan te kijken van wat doe je. En vaak bijt ze ook niet als ik aan het aaien ben, ze komt me gewoon opzoeken en gaat me dan bijten. Eerst is het kopjes geven en of ik haar ga aaien of ga negeren maakt niet uit, en dan blijf ik in zo’n loop zitten van wat wil je nou. Tweede kat gaat sowieso niet werken want in het asiel had ze ook een aparte kamer omdat ze niet met andere katten kan haha.
Aan alle lieve kattenvriendjes, kattenvriendinnetjes en hun baasjes, hele fijne feestdagen!
(Skadi wou niet in de camera kijken haha, Emma is wel echt een modelletje)
Hier ben ik morgen best een tijdje weg ivm kerst, maar ik ga tussendoor sowieso even naar huis. Vind het anders sneu voor de katten en ze moeten ook eten/insuline. Ben overigens op een minuut of 10 fietsafstand, dus vlakbij
Mooie katjes en foto’s
Ahw wat zielig, ook met oud en nieuw zo’n kap om hopelijk is je kat niet al te angstig
Ik weet niet of het kan hoor, maar zou je niet een sok om zijn pootje kunnen doen? En dan zo vastmaken dat het niet te strak zit en hij het ook niet los kan maken
Misschien werkt het als iemand haar vast houdt en de ander met de douchesproeier haar kont afspoelt. Vooral opletten dat de rest van haar lichaam zo droog mogelijk blijft, dan schrikt ze minder. Misschien ook handig als je de haren goed kort knipt bij haar achterste.
Op Facebook is een groep waar veel info te vinden is over giardia. Ik zag daar dat mensen schoonmaken met Virkon S of Dettol. Elke dag de kattenbak schoonmaken met chloor, alle mandjes en krabpaal wassen. Omgeving schoonmaken is heel belangrijk omdat je anders steeds een herbesmetting krijgt.
Mooie kat
Wij hebben klontvormend grit, maar als je kat echt diaree heeft merk je dat echt wel. Althans bij ons wel. Nornaal gesproken zijn het namelijk vrij ‘droge’ drolletjes met wat grit eraan, maar diaree is echt meer vermengd met het grit zeg maar.
Je bedient iets anders. Bij Ohra betaal je altijd 20% zelf maar geen startbedrag van (bijv bij de mens) 385 euro
Ik heb even een dringend vraagje: ik pas op twee katten, maar heb ze dit weekend alleen gelaten. Dat kon en mocht van hun baasje. Maar nu blijkt dat de voederbak is vastgelopen, en ze dus geen eten hebben gekregen. Ik weet niet sinds wanneer (in de weken ervoor was het nog niet voortgekomen). Maar 1. wat gebeurt er als ze sinds vrijdagmiddag geen eten zouden hebben gekregen? Gaan ze dan in meubels bijten ofzo? Misschien een domme vraag, maar dat zou ik als mens nl wel hebben gedaan. En 2. stel ze hebben echt sinds vrijdagmiddag niets gehad, zouden ze dan naar de dierenarts moeten? Ze hebben wel gewoon water kunnen nemen.
Volgens mij kunnen katten wel een paar dagen zonder eten in noodgevallen. Dat ze wel water hebben is dan belangrijker denk ik!