Oohh wat naar! heel veel sterkte!
AwâŠsterkte!
Wat verdrietig, sterkte
Als de baby hard huilt komt onze kat altijd bij ons op schoot zitten en is ze erg knuffelig. Ik vraag me af waarom dat is. Iemand een idee om dit vanuit katten gedrag te vertalen?
Kan bezorgdheid zijn voor de baby, of wil ze ons troosten? Of wil ze zelf troost zoeken? Is het stress of� Soms miauwt ze ook mee, zo van horen jullie niet dat ze huilt? Vind het interessant
Ah sterkte
Oh dat is wel interessant!
Ik volg op Instagram Billiespeaks en zij merkt dat haar kat echt heel veel geluiden kan oppikken vam ver, dus misschien vind ze het geluid wel irritant
Als ik huil kruipt mijn kat soms angstig onder de bank. Ik geloof dat ze daar gevoelig voor zijn en er daarom op reageren. Die van jou zoekt dan denk ik troost. Maar ik kan dat niet onderbouwen.
Ik las laatst wel over een onderzoek wat ze hebben gedaan bij katten en hun reactie op gezichtsuitdrukkingen. Dat katten anders reageren op een frons dan op een vrolijk gezicht.
@Kahlo ach nee⊠Sterkte!
@tubing Herkenbaar, al heb ik geen baby. Maar toen ik een filmpje keek van de baby van mân vriendin die erg huilde, kwam mân poes ook naar me toe. Heftig kopjes geven aan mân telefoon en daarna dramatisch over mân buik liggen. Geen idee waarom ze dat deed. Toen ik 't aan mân vriend wilde laten zien, deed ze het namelijk weer⊠Ben ook erg benieuwd waarom ze zo reageerde! Ik vatte het maar op als willen troosten? Al is onze poes nog geen jaar oud dus niet echt in de moederleeftijd.
Haha, omg, wat schattig van die vriend!
Het is zo koud hier dat de kat aan me zit vastgeplakt sorry jongen
Ik nam mijn kat ook vaak mee naar mijn ouders als kitten, denk dat dat wel heeft geholpen qua gewenning ook voor wanneer ik langer weg ben.
Het reismandje vindt hij niet heel chill, maar eenmaal daar is hij snel op zijn gemak en heeft hij ook al een eigen plekje geclaimd, in de boekenkast (tot grote ergernis van mijn moeder haha).
Bedenk je dat je geslapen zou hebben, wakker wordt en dat dat voor je hoofd ziet
Heb je wel iets van een automatische voerbak, zodat ze haar eten op gezette tijden blijft krijgen? Ik ben zo blij met die van ons, zelfs een weekendje weg is geen probleem (er komt dan wel een keer iemand langs voor de kattenbak en schoon water)
@anon4775214 automatische voerbak kan ik ook echt aanraden! Ik heb
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/t8Dg
Ik heb toen echt heel internet afgespeurd en deze had geen gigantische compartimenten en kan dus 5x draaien voor alle bakjes leeg zijn. Dan kan poes ook een weekendje alleen zijn mits iemand een keer de kattenbak en water komt verversen (en even een kroel natuurlijk)
Mijn kat is dus echt een enorme draak bij de dierenarts (krijgt een roesje, moet in een dwangbuis alles erop en er aan).
Altijd een groot drama. Inclusief een bezorgde âgaat het thuis wel goedâ dierenarts. Nu had ik gisteren een heel schattig filmpje van hem gemaakt terwijl ik zân tanden check en heb deze naar de DA gestuurd van âkijk hij is echt wel liefâ. (Sidenote ik ben ook wel de enige die dit mag en kan allemaal). En de DA belt mij net helemaal verbaasd op van hoe dit kan en of het dezelfde kat is. Ik kan niet meer.
Pfff wordt echt gek van mân kat, ze zit me de hele dag door te bijten, en weg lopen ervan heeft ook geen zit want ze komt me gewoon achteraan om te bijten. Hoop dat dit ooit over gaat als ze ouder is.
Heel suf maar misschieen een kauwstokje geven zodat ze daar op kan bijten?
Ohh nooit van gehoord eigenlijk, ik ga het eens proberen. Gebruikt jouw kat dit ook?
Ja, ik kwam ze een keer tegen in de dierenwinkel en omdat die van mij graag in karton bijten dacht ik dat het wel leuk voor ze kon zijn. Dus ze slingeren hier nu door huis en worden regelmatig gebruikt.