Mijne is ook zooo zacht en glad, maar vooral het witte deel van zijn vacht is echt extreem zacht
Ja, bij mijn tuxje precies hetzelfde. Vooral dat witte is zo fluffy en zacht en dat zwarte glimt zo mooi.
Als het wat kouder wordt dan wordt het witte gedeelte zo fluffy. Zijn buik is dan echt het beste plekje om te aaien
Wat zijn ze blij dat ik deze week thuiswerk! Heb in de werkkamer in een open inbouwkast een kleedje bovenin neergelegd, nieuwe favo spot
Oooh hoe schattig ligt ze er bij met die pootjes
Filmpje gekregen van de dierenarts dat ie aan het eten is, alsof ie weet dat ie moet eten om weer naar huis te komen
Dat koppie van die kleine i caaaant
Net weer terug van de dierenarts, mijn kat heeft al hcm en nu vocht achter zijn longen. Hij krijgt nu vochtafdrijvers en wordt vanmiddag gebeld over het bloedonderzoek. Vind het zo rot
Ow nee, wat sneu. Krijgt hij nu extra medicatie?
Ja de medicijnen voor zijn hart sowieso en nu 2 x per dag vochtafdrijvers erbij. Hij heeft ook een prik gehad voor z’n maag om wat rust te geven omdat hij zoveel overgeeft. Zo zielig.
Heb ook gelezen dat katten in buitenlandse pensions al heel vroeg worden gecastreerd. Veel beter!
Anyhow, postte van de week dat Macy, mijn kitten van 5.5 maand, al krols was. Gelukkig duurde het maar 3 a 4 dagen. Max (5 weken jonger) kon er nét niet bij, maar deed wel pogingen. Vreselijk!
Had bij vaccinatie van Macy al gevraagd of ze gesteriliseerd kon worden met 5 maanden maar dierenarts doet dat dus ook pas met 6 maanden.
Had nu afspraak staan voor 12 januari. Gistermorgen gebeld dat ze vanaf vrijdagavond niet meer krols was en of het eerder kon. Assistente zei dat ze liever 1.5 week ertussen hebben zodat de eierstokken wat minder goed doorbloed zijn.
Maar ben zó bang dat ze volgende week weer krols is… Ik bedoel, Max heeft nu ook zijn hormonen ontdekt (en hem nu al castreren doet zijn dierenarts (andere, via asiel) ook niet. En buiten dat, kater blijft 6-8 weken vruchtbaar na castratie)
Dus assistente overleggen met de dierenarts en nu mag ze morgen al. Zó dubbel, het is nog echt mijn kattenbaby, maar ook zo blij dat ze daarna niet meer krols wordt.
En wil écht geen babypoesjes, inderdaad veels te veel katten op de wereld. Nu heb ik Macy ook uit een nestje maar heb dat proberen te compenseren door Max te adopteren via asiel. (waar ik ook al heel lang donateur van ben, en eerder een kat heb geadopteerd)
Pfff wel stressy! Een accidentje gebeurt jammer genoeg inderdaad zeer snel.
Goed dat je overlegt hebt! Er is niets mis met vroegsteriliastie, kan al vanaf dat ze 1 kg wegen. Hopelijk gaat alles goed en een vlot herstel!
Dank je wel! En inderdaad jammer dat zo weinig dierenartsen aan vroegsterilisatie/castratie doen. Op websites van anderen gekeken, maar ook daar pas vanaf 6 maanden, tenminste, hier in de regio.
Dave en Dolly komen uit een nestje van een collega van me, zij woont met haar man en 2 jonge kinderen. Dolly was toen we haar daar gingen opzoeken al wat bangig, Dave niet.
Bij mij thuis is (was) dave de grootste kroelkont, maakte niet uit wie er binnenkwam.
Er komen niet heel vaak mensen bij mij langs, maar Dolly is een keer enorm geschrokken van 1 van m’n ouders en loopt vrijwel meteen weg als er anderen binnenkomen.
Afgelopen vrijdag, oudjaarsdag met heel veel vuurwerk in de buurt waar ze niet veel last van leken te hebben, kwamen m’n zus en zwager langs. M’n zus droeg hakken en dat klinkt natuurlijk hard op m’n laminaat. Dolly dook meteen de badkamer in, en dave bevroor in de woonkamer toen ze binnenliep en schoot daarna m’n slaapkamer in, en vonden we 'm mega angstig achter de gordijnen.
Hij durfde niet naar m’n zus te gaan, Dolly gaf in de badkamer kopjes aan m’n zus en ging op de rug liggen.
Nu is vandaag 2 keer de deurbel gegaan omdat er 'n pakketje werd gebracht, en 2 keer is dave onder de bank geschoten.
Zo was hij totaal niet.
Is er iets wat ik kan doen om die angst weg te nemen?
Vorig jaar rondom oud en nieuw waren mijn katten (toen 1,5jr) ook onwijs schrikkerig. Gewoon gestressed geraakt van al het vuurwerk… heeft tijd nodig om weer weg te trekken, ze moeten weer ff leren dat er geen enge dingen gebeuren. Komt wel weer goed, tenminste ik merk er bij mijn katjes niks meer van en dit jaar o&n ging ook heel goed!
Ik heb een speciale droogshampoo voor mijn katten, maar die vinden ze zelf ook verschrikkelijk dus die gebruik ik niet misschien een washandje met heel weinig kattenshampoo over poes heen halen? Dan heb je niet de ellende van in bad stoppen iig.
Heeft ze dat meegekregen van haar vorige woonplekje? Of roken jullie ook binnen/komt ze in ruimtes waar rook hangt? Onze katten roken naar vogelpoep toen we ze uit het nestje haalden (ze leefden in een grote schuur met vogels ect), en duurde echt een aantal weken voordat die lucht weg was maar is met de tijd helemaal verdwenen. Dus heb ze nooit gewassen of zo!
Dit heb ik ook!! Terwijl ik nooit bij hem gerookt heb en de mensen waar hij van komt ook niet volgens mij! Hij is al ruim een half jaar maar de geur gaat niet weg
Ik zie het al. Heeeeel zwaar leven heeft die kat!
(
)