Dave en Dolly komen uit een nestje van een collega van me, zij woont met haar man en 2 jonge kinderen. Dolly was toen we haar daar gingen opzoeken al wat bangig, Dave niet.
Bij mij thuis is (was) dave de grootste kroelkont, maakte niet uit wie er binnenkwam.
Er komen niet heel vaak mensen bij mij langs, maar Dolly is een keer enorm geschrokken van 1 van m’n ouders en loopt vrijwel meteen weg als er anderen binnenkomen.
Afgelopen vrijdag, oudjaarsdag met heel veel vuurwerk in de buurt waar ze niet veel last van leken te hebben, kwamen m’n zus en zwager langs. M’n zus droeg hakken en dat klinkt natuurlijk hard op m’n laminaat. Dolly dook meteen de badkamer in, en dave bevroor in de woonkamer toen ze binnenliep en schoot daarna m’n slaapkamer in, en vonden we 'm mega angstig achter de gordijnen.
Hij durfde niet naar m’n zus te gaan, Dolly gaf in de badkamer kopjes aan m’n zus en ging op de rug liggen.
Nu is vandaag 2 keer de deurbel gegaan omdat er 'n pakketje werd gebracht, en 2 keer is dave onder de bank geschoten.
Zo was hij totaal niet.
Is er iets wat ik kan doen om die angst weg te nemen?