Heb ook gelezen dat katten in buitenlandse pensions al heel vroeg worden gecastreerd. Veel beter!
Anyhow, postte van de week dat Macy, mijn kitten van 5.5 maand, al krols was. Gelukkig duurde het maar 3 a 4 dagen. Max (5 weken jonger) kon er nét niet bij, maar deed wel pogingen. Vreselijk!
Had bij vaccinatie van Macy al gevraagd of ze gesteriliseerd kon worden met 5 maanden maar dierenarts doet dat dus ook pas met 6 maanden.
Had nu afspraak staan voor 12 januari. Gistermorgen gebeld dat ze vanaf vrijdagavond niet meer krols was en of het eerder kon. Assistente zei dat ze liever 1.5 week ertussen hebben zodat de eierstokken wat minder goed doorbloed zijn.
Maar ben zó bang dat ze volgende week weer krols is… Ik bedoel, Max heeft nu ook zijn hormonen ontdekt
(en hem nu al castreren doet zijn dierenarts (andere, via asiel) ook niet. En buiten dat, kater blijft 6-8 weken vruchtbaar na castratie)
Dus assistente overleggen met de dierenarts en nu mag ze morgen al. Zó dubbel, het is nog echt mijn kattenbaby, maar ook zo blij dat ze daarna niet meer krols wordt.
En wil écht geen babypoesjes, inderdaad veels te veel katten op de wereld. Nu heb ik Macy ook uit een nestje maar heb dat proberen te compenseren door Max te adopteren via asiel. (waar ik ook al heel lang donateur van ben, en eerder een kat heb geadopteerd)