Kattentopic #3

De oudste was 1 jaar en toen kregen we de tweede als kitten er bij, ik heb wel het idee dat het goed ging omdat de tweede juist zo jong was. Het heeft alsnog wel 2/3 weken geduurd voordat ze naar elkaar toe trokken.

Mijn zusje heeft 2 katten van 3 en sinds kort een kitten er bij, en dat lijkt nu ook goed te gaan.

Maar ik heb geen ervaring met 2 oudere katten samenbrengen. Blijft spannend he!

1 like

Mijn kat had dit ook vaker, terwijl er niks noemswaardig was veranderd. Bij mij kreeg de kat vaak een prikje met medicatie waar ze rustiger van werd en ook de ‘jeuk’ bij haar buiken en binnenkant poten.

4 likes

Ik zit met hetzelfde dilemma betreft een tweede kat. Konden ze maar praten hè zodat je gewoon even kon overleggen

3 likes

Ik dacht ik geef mijn kat eens iets anders, lekker vissoep van Felix.
Heeft ze die hele vissoep vervolgens uitgekotst over/in de convectorput. :cry: :cry:

7 likes

Nieuw opvangkatje! Hij komt uit een dorpje in de Ardennen dat getroffen was door de overstromingen enkele maanden geleden. Hij is super lief en irritant slim. Hij is 1 oogje kwijt, weet niet precies hoe dat komt. Nog een paar medische dingen in orde brengen, zijn karakter ontdekken en dan is hij klaar voor een nieuwe thuis.

Spoiler: katje met 1 oog


42 likes

Jongens, mijn leven in een notendop :rofl:

8 likes

Wat een mooi mannetje. Wij hebben een zwart witte met 1 oog. Hij is zo lief en speels (en een fosterfail). Ik ben heel benieuwd wat je gaat ontdekken over deze!

5 likes

Omggg ik ben verliefd!!

1 like


Zeer bewogen beeld van de oliebol dief. Ik was te verbaasd. Meestal ruikt hij aan vreemd eten en denkt dan ok laat maar. Maar dit werd gelijk een zeer agressief hapje 🥲

18 likes

Vertel eens waarin ie slim is? :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Mijn kat was 10 jaar toen ik een tweede kat in huis nam. Ze is heel aanhankelijk dus ik dacht ze het misschien fijn zou vinden als ze een maatje zou hebben maar dat was niet zo.

Het verschilt heel erg per kat want er zijn ook zeker wel katten die zich wel op oudere leeftijd kunnen hechten. Ik heb een keer gelezen dat het makkelijker is met katers maar ik weet niet of dat waar is.

Ik heb mijn tweede kat nu bijna een jaar en het is wel beter geworden. Ze vinden elkaar niet leuk maar ze liggen wel regelmatig allebei op bed zonder te vechten.

Als je het wilt proberen is het belangrijk dat je ze langzaam laat wennen en ook dat je genoeg ruimte hebt om ze ieder een eigen plekje te geven mogen ze geen dikke vrienden worden. Mijn katten hebben ieder een ruimte met hun eigen voerbakjes, kattenbak en krabpaal dus ze kunnen zich terug trekken.

Best case scenario is dat ze dikke vriendjes worden en gezellig knuffelen. Worst case is dat ze elkaar negeren maar geen stress hebben.

3 likes

Sorry dat ik een lach smiley plaats, maar dit is zo’n typische kattenactie!

1 like

Ik heb dus dinsdagochtend mijn 3 foster kittens weg gebracht. Met 1 van de 3 had ik een bijzondere band en ik mis hem zo verschrikkelijk, het voelt echt alsof mijn hart is gebroken. Ik moet nog constant aan hem denken en ik heb geen eetlust meer.

Hij zit nu nog in een soort tussenstation en morgen gaat hij naar een adoptie centrum. Ik krijg dan ook te horen waar hij heen gaat. Soms is dat heel ver weg (letterlijk andere staat) of soms een uurtje rijden. Als hij dichtbij is ga ik sowieso morgenochtend langs, ik wil hem gewoon zo graag nog even zien en knuffelen.

4 likes

Heb van de week nog uitgebreid gemotiveerd waarom ik toch voor 1 kitten ben gegaan, en dat het goed ging. Het gaat ook best goed, maar Macy geeft nu behoorlijke signalen dat ze zich gewoon dood verveelt overdag.
's Avonds is ze zo actief dat zelfs een uur spelen niet meer genoeg is. Heb sinds kort cameraatje in huis en zie nu ook dat ze alleen maar ligt te slapen. Ze speelt helemaal niet met haar speeltjes als ik weg ben.

En het springen in mijn benen wordt met de dag erger, continu aandacht vragen, en willen spelen. En ze valt sinds deze week ook heel erg mijn handen aan.

Heb dit continu in gedachten gehouden toen ik voor haar alleen ging, dat dit kon gebeuren.

Dus vanmorgen kattenopvang in Alkmaar gebeld of zij nog kittens hebben, en laten ze er precies nog 1 hebben. Zusjes werden vandaag opgehaald, 2 x 2, en hij is nog over. Wilde ook graag een mannetje erbij. Hij is zwart met beetje wit, en 11 weken. Eigenlijk mogen ze daar met 12 pas weg, maar weet even de reden niet meer waarom het nu met 11 mocht.

Morgen ga ik kijken of ik een klik met hem heb, en is dat zo mag hij meteen mee naar huis. Hoop het zó!
Macy wil echt een speelmaatje blijkt nu. Zij is zelf nu 16 weken, dus denk dat dat wel goed gaat, een kitten van 11 weken erbij.

16 likes

Oh, snap dat zo goed… sterkte! Hopelijk kun je morgen nog even langs.

1 like
  • weet meteen welke deuren naar de buitenwereld leiden
  • de deur van zijn kamer was niet goed in het slot en hij kreeg die open
  • kan heel goed met de hengel spelen, vangt echt heel precies (sommige katten zijn hier heel slecht in)
  • heel alert en zag meteen in zijn kamer hier is eten, hier is dit, dat, …
  • als hij geluid hoort op de gang → meteen naar deur lopen in de hoop dat die open gaat

Kleine dingetjes hoor! Hij heeft ook wel een maand in het asiel gezeten (vrij klein kamertje) dus misschien is hij daardoor gewoon hyperaltert

11 likes

Wij hebben ook lang getwijfeld en de gok gewaagd. Onze kat was 4 en hebben er vorig jaar een kitten bijgenomen. Lang verhaal kort; een zeer moeizaam en lang proces. Ze zijn nog steeds geen vriendjes, vechten/spelen soms erg ruw. Dit wordt nu (bijna 1,5 jaar later na een heel introductie proces etc) wel steeds minder.

Gelukkig kunnen ze merendeels van de tijd wel met elkaar zonder stress. Dit was dus eerst niet zo en heeft ons en de katten wel veel stress opgeleverd. Als ik had geweten dat het zo zou gaan en lang zou duren had ik de 2e kat er niet bijgenomen…

In de nacht hebben we trouwens de katten altijd wel gescheiden (jongste in eigen kamer, dit doen we al sinds dat we hem erbij hebben) en de oudste vrij door het huis.

4 likes

Haha, ook dat tegen die deur meppen :joy:

Haha hier laatst iets soortgelijks. Ik dacht ik geef ze een lekker blikje, kotst een van de katten alles terug in z’n voerbak :sweat_smile:

3 likes

Dat is wel makkelijker schoon te maken! :sweat_smile:

1 like