Kattentopic #3

Can confirm, mijn kat is ook best lastig. Hij ziet er schattig uit, maar kan echt een monster zijn en doet alles wat niet mag. En als je dan z’n naam roept gaat ie klagen als een klein kind :joy: naja, je moet er wel tegen kunnen iig :’)

22 likes

Haha ja, katten zijn zo slim en eigenwijs, heerlijk.

1 like

Haha ik kom net dit tegen:

30 likes

Mijn poezel komt op de bank vaak naast me zitten en dan aai ik haar een paar keer. Zodra ik stop gaat ze met haar pootje op m’n arm / schouder tikken en dan kijkt ze je echt zo aan van ja hallo waarom stop jij met aaien? Doorgaan! :joy::pleading_face:

15 likes

Ik had een nieuwe zak kittenbrokjes gekocht en ik dacht dezelfde maar het blijkt dus een andere smaak te zijn en mevrouw eet ze niet :weary: Iemand nog tips of kan ik het beter meteen opgeven en die zak van 20 euro beter weggeven?

Hahaha ik zag ook eerst de kat en daarna pas die plekken :joy:

Zo zien mijn onderbenen er momenteel uit haha!

Mijn kleine frummels logeren tijdelijk bij mijn schoonouders, omdat wij allemaal werkmannen over de vloer hebben ivm een badkamerverbouwing. Ik mis ze zo erg. Kijk nou naar dit koppie, echt een beetje puss in boots vibes :skull: (is een screenshot van een filmpje, filmpje kan ik helemaal niet aan).

44 likes

@anon4775214 Nog even een aanvulling vanaf mijn kant. Besef dat ook als je een oudere kat adopteert je kat later ziek kan worden. Bij kittens uiteraard ook. Onderschat dat niet. Ben je er dan ook voor je dier?
Neem mezelf even als voorbeeld.
Mijn oudste kat, zij is in december j.l. uiteindelijk overleden, heeft 10 jaar diabetes gehad. Dat houdt in dat je 2 maal daags insuline moet spuiten, elke 12 uur, en dat luistert heel nauw.
Ik spoot haar om 7.15 uur en 19.15 uur. Elke dag, dus ook zondag en tijdens vakanties. Dus nooit meer uitslapen.
Als je iets hebt, feestje/verjaardag/etentje, altijd iets moeten regelen, of afzeggen als dat niet gaat. Ik had gelukkig een buurvrouw die haar kon spuiten.
Maar toch heb ik in die 10 jaar mijn sociale leven er compleet op moeten aanpassen.
En dat geeft niet, was dol op haar. Maar het was best pittig.

7 likes

@Bunnyslippers awwww ja lijkt echt precies! :smiling_face_with_three_hearts:
@Calypso jouw kittie heeft echt zo’n bijzonder koppie! :heart_eyes:

1 like

Ik wil even de kat van mn vriend delen omdat ik dat beest mis haha. In t begin moest hij nog aan me wennen en haalde hij wel eens uit t niks uit. Ook heeft hij me wel eens keihard in mn voet gebeten toen ik sliep :joy:
Maar nu volgt hij me overal naar toe en staat te miauwen als ik er aan kom. En hij komt nu zelfs bij mij zitten als mn vriend er niet bij is zo cute.

31 likes

Awh die blik inderdaad :cry: :heart_eyes:

1 like

Mijn kat doet aan synchroon spinnen als ik een filmpje kijk waarin een kat spint. Mijn hart smelt.

Ik moet mijn uitzicht echt even delen. Ik mag mijn arm niet meer bewegen.

26 likes

Mijn kat zit nonstop te farten naast me, echt wtf. Zo schaamteloos ook. Mijn katten zijn zo verschillend. De ene schrikt zich dood als hij een scheet laat en de ander laat alles gaan lopen, liefst naast je of op schoot 🥲

6 likes

Mijn kat lust oliebol. Hield voor de grapje een stuk voor z’n neus en weg was 'ie.

7 likes

Dit ga ik mijn kat écht niet leren. Alle oliebollen zijn voor mij alleen :heart_eyes:

4 likes


:heart_eyes: Zo lief als ze bij me komt voor een aai.

26 likes

Ahhhh lijkt net of de rechter waterige oogjes heeft, zo emotioneel wordt ie van het knuffelen :pleading_face:

1 like

Mijn poezenkinderen zijn gelukkig ook hele goede vriendjes geworden. Zo aandoenlijk🥰

38 likes

Ik herken je gevoel zo erg, ik vind mezelf dan meteen een slechte kattenmoeder. Maar niet doen hoor! Katten zijn echt moeilijk wat dat betreft en laten niet zien dat ze ergens last van hebben. Je hebt het nu ontdekt en meteen stappen ondernomen dus je doet het al supergoed.

Is er iets veranderd in jouw emotionele gestel of dat van je partner? Katten kunnen daar ook heel gevoelig voor zijn.