Kattentopic #3

@Bunnyslippers awwww ja lijkt echt precies! :smiling_face_with_three_hearts:
@Calypso jouw kittie heeft echt zo’n bijzonder koppie! :heart_eyes:

1 like

Ik wil even de kat van mn vriend delen omdat ik dat beest mis haha. In t begin moest hij nog aan me wennen en haalde hij wel eens uit t niks uit. Ook heeft hij me wel eens keihard in mn voet gebeten toen ik sliep :joy:
Maar nu volgt hij me overal naar toe en staat te miauwen als ik er aan kom. En hij komt nu zelfs bij mij zitten als mn vriend er niet bij is zo cute.

31 likes

Awh die blik inderdaad :cry: :heart_eyes:

1 like

Mijn kat doet aan synchroon spinnen als ik een filmpje kijk waarin een kat spint. Mijn hart smelt.

Ik moet mijn uitzicht echt even delen. Ik mag mijn arm niet meer bewegen.

26 likes

Mijn kat lust oliebol. Hield voor de grapje een stuk voor z’n neus en weg was 'ie.

7 likes

Dit ga ik mijn kat écht niet leren. Alle oliebollen zijn voor mij alleen :heart_eyes:

4 likes

:heart_eyes: Zo lief als ze bij me komt voor een aai.

26 likes

Ahhhh lijkt net of de rechter waterige oogjes heeft, zo emotioneel wordt ie van het knuffelen :pleading_face:

1 like

Mijn poezenkinderen zijn gelukkig ook hele goede vriendjes geworden. Zo aandoenlijk🥰

38 likes

Ik herken je gevoel zo erg, ik vind mezelf dan meteen een slechte kattenmoeder. Maar niet doen hoor! Katten zijn echt moeilijk wat dat betreft en laten niet zien dat ze ergens last van hebben. Je hebt het nu ontdekt en meteen stappen ondernomen dus je doet het al supergoed.

Is er iets veranderd in jouw emotionele gestel of dat van je partner? Katten kunnen daar ook heel gevoelig voor zijn.

De oudste was 1 jaar en toen kregen we de tweede als kitten er bij, ik heb wel het idee dat het goed ging omdat de tweede juist zo jong was. Het heeft alsnog wel 2/3 weken geduurd voordat ze naar elkaar toe trokken.

Mijn zusje heeft 2 katten van 3 en sinds kort een kitten er bij, en dat lijkt nu ook goed te gaan.

Maar ik heb geen ervaring met 2 oudere katten samenbrengen. Blijft spannend he!

1 like

Mijn kat had dit ook vaker, terwijl er niks noemswaardig was veranderd. Bij mij kreeg de kat vaak een prikje met medicatie waar ze rustiger van werd en ook de ‘jeuk’ bij haar buiken en binnenkant poten.

4 likes

Ik zit met hetzelfde dilemma betreft een tweede kat. Konden ze maar praten hè zodat je gewoon even kon overleggen

3 likes

Nieuw opvangkatje! Hij komt uit een dorpje in de Ardennen dat getroffen was door de overstromingen enkele maanden geleden. Hij is super lief en irritant slim. Hij is 1 oogje kwijt, weet niet precies hoe dat komt. Nog een paar medische dingen in orde brengen, zijn karakter ontdekken en dan is hij klaar voor een nieuwe thuis.

Spoiler: katje met 1 oog

42 likes

Wat een mooi mannetje. Wij hebben een zwart witte met 1 oog. Hij is zo lief en speels (en een fosterfail). Ik ben heel benieuwd wat je gaat ontdekken over deze!

5 likes

Omggg ik ben verliefd!!

1 like

Zeer bewogen beeld van de oliebol dief. Ik was te verbaasd. Meestal ruikt hij aan vreemd eten en denkt dan ok laat maar. Maar dit werd gelijk een zeer agressief hapje 🥲

18 likes

Vertel eens waarin ie slim is? :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Mijn kat was 10 jaar toen ik een tweede kat in huis nam. Ze is heel aanhankelijk dus ik dacht ze het misschien fijn zou vinden als ze een maatje zou hebben maar dat was niet zo.

Het verschilt heel erg per kat want er zijn ook zeker wel katten die zich wel op oudere leeftijd kunnen hechten. Ik heb een keer gelezen dat het makkelijker is met katers maar ik weet niet of dat waar is.

Ik heb mijn tweede kat nu bijna een jaar en het is wel beter geworden. Ze vinden elkaar niet leuk maar ze liggen wel regelmatig allebei op bed zonder te vechten.

Als je het wilt proberen is het belangrijk dat je ze langzaam laat wennen en ook dat je genoeg ruimte hebt om ze ieder een eigen plekje te geven mogen ze geen dikke vrienden worden. Mijn katten hebben ieder een ruimte met hun eigen voerbakjes, kattenbak en krabpaal dus ze kunnen zich terug trekken.

Best case scenario is dat ze dikke vriendjes worden en gezellig knuffelen. Worst case is dat ze elkaar negeren maar geen stress hebben.

3 likes

Sorry dat ik een lach smiley plaats, maar dit is zo’n typische kattenactie!

1 like