Omggggggg dat koppie, wat een snoesje zeg
Is je vriend weer bijgedraaid mbt de kat, wat was bij jullie toch?
Omggggggg dat koppie, wat een snoesje zeg
Is je vriend weer bijgedraaid mbt de kat, wat was bij jullie toch?
Ja hij had na de zomervakantie (toen we 4 weken weg waren geweest) echt wel een heftige allergische reactie. Echt mega rode traanogen, continu niezen, etc. Dus op dat moment was ik het op zich ook wel met hem eens dat het zo niet kon. Hij moest zich van mij toen laten testen door de huisarts, want hij zei dat het alleen aan de kat lag (hij houdt meer van honden dan van katten, maar ik had haar al voordat ik hem had haha). Nu blijkt hij uit een bloedtest allergisch voor huismijt, pollen, honden én katten. En we hebben een hond en een kat Die zijn er allebei nog, hij heeft pilletjes (maar die neemt hij vrijwel nooit), maar het lijkt qua reactie echt heel erg gestabiliseerd nu hij weer gewoon vaker rond ze is. Er heeft wel iemand op ons huis gepast toen in de vakantie, misschien dat die de bank niet goed heeft stofgezogen oid en er daardoor meer haren en dus allergenen in het huis zaten. Ik heb na de vakantie ook de bank gereinigd met zo’n meubel reiniger, dus dat werkte ook. De hond een schone mand en zo alles helemaal afgewerkt en dat wierp toen gelijk z’n vruchten af en sindsdien dus stabiel qua allergie. En als het opspeelt zeg ik dat hij een pilletje moet nemen
Het zou ook goed kunnen dat hij door jullie vakantie niet meer gewend is aan jullie huisdieren. Mijn broer had ook altijd na de vakantie ineens weer last van de kat en dan na een tijdje weer blootgesteld te zijn dan ging het weer. Maar fijn dat het dus minder is nu!
De kat van mijn ouders moet normaal niets van mij weten, maar nu lig ik ziek op de bank en is hij uit zichzelf bij me komen liggen
Mijn eigen kat gunt me daarentegen geen blik meer waardig
Misschien is qua kattenvoer Purina proplan liveclear nog een idee? Mijn vriend heeft veel allergieën, we hebben een sibirische kat die dat stofje minder aanmaakt. Maar toch kreeg hij nog een allergische reactie, al kan dit ook zijn door de houtkorrels die we op dat moment gebruikten. Die gebruiken we nu niet meer en we geven de poes die brokjes en hij heeft er geen last meer van. Ze mag nu zelfs in 't weekend in bed komen knuffelen van hem!
Oh dat was wel een goed idee geweest, alleen heeft ze ivm blaasgruis al speciaal voer. Daar durf ik niet mee te stoppen zonder met de dierenarts te overleggen.
Maar ben allang blij dat ze hier nog rondlopen (hond en kat) en dat m’n man ook gewoon goed kan leven zonder prikkende traanogen
Als mijn kat héél blij is of opgewonden dat heeft ie een soort schorre miauw. Is dat bij jullie katten ook? Vind het zo schattig
Wauwww wat een verschil met toen de meiden klein waren
Die van mij maakt een speciaal brrr-geluid als hij heel blij is om me te zien, vind het zo schattig
Hahahaha ja ze weet nu wat er komt over een jaar 🥲:sweat_smile: al mag R echt wel aaien, maar die kan ook rustig doen. S niet
Ohhh wat fijn om te horen
Zonnepoes!
Vannacht sloeg ze me gewoon een aantal keer op m’n kont?! Ik lag met m’n rug naar haar toe en soms gaat ze dan al slaand voelen wat er onder de dekens ligt. Raar dier.
Ze komen niet boven bij ons, maar om toch zo dicht mogelijk bij ons te zijn liggen ze hier met z’n tweeën de hele nacht te slapen. dit is de gang naar boven. Boven op de boekenkast.
Mogen bij jullie de katten trouwens overal komen in huis?
Ja, voor nu mogen ze overal komen. Als ik wat groter ga wonen, dan misschien niet meer. Ze mogen alleen niet overal op komen, zoals eettafel en aanrecht enzo
Bij ons mogen ze ook overal komen, maar wonen nu ook in een appartement. Maar misschien als we ooit groter gaan wonen dat ik de kat niet meer boven wil laten komen. Alhoewel ik het ook altijd wel weer erg knus vind als ie zondagochtend bij me op bed komt liggen. Hij mag trouwens niet op het aanrecht komen, maar dat doet ie soms toch natuurlijk.
Onze mogen dus bijvoorbeeld niet boven komen en ‘snachts zitten ze in de bijkeuken maar soms vind ik dan ook weer zielig
Niet op de slaapkamer (van mij wel maar mijn man wil het echt niet hebben), niet op kantoor van man (vanwege allerlei snoeren en spullen) en nu ook nog even niet op mijn kantoor maar als het wat beter opgeruimd is mag het wel. Klinkt wel heel zielig nu maar ze hebben verder de rest van het huis tot hun beschikking. (Wat dan geen villa is maar gewoon een rijtjeshuis.)