Kattentopic #3

Er is een rugsteun binnen gekomen deze staat twee dagen in de gang, maar nu heeft mn kat er al twee keer op geplast? Ze plast normaal altijd keurig op dr bak. Iemand enig idee waarom dit is? :joy:

Heb hem nu maar in de badkamer gezet. (De rugsteun niet de kat haha)

1 like

Misschien stress/spanning rondom alle veranderingen in de afgelopen tijd (want zwanger)? :sweat_smile:

3 likes

Ik heb vanavond een afspraak!

Spannend! Hopelijk niks ernstigs!

2 likes

Ja daar zat ik ook al aan te denken! Heb voor de zekerheid dr kattenbak verschoond en daar heeft ze net weer een plasje op gedaan, dus hoop dat het een tweemaligs iets was.

2 likes

Als ze het nog eens doet is het geen slecht idee om haar urine even te controleren! En ik ga er van uit dat je de rugsteun ook al goed hebt schoongemaakt haha, anders plast ze daar in de toekomst misschien wel weer op vanwege de geur. Kattenurine is echt vreselijk. :smiling_face_with_tear:

1 like

Hebben jullie nog tips voor katten oppassers in de omgeving van Amsterdam/Gooi/Utrecht? Dacht dat ik een goede had gevonden, maar toen ik thuis kwam trof ik een overvolle kattenbak en (bijna) lege drink/eet bakjes aan dus ben op zoek naar een nieuwe. Omdat m’n kat de boel bij elkaar jankt van de stress in de auto en lang de tijd nodig heeft om te wennen in een nieuwe omgeving wil ik liever geen kattenhotel.

1 like

Doll ligt gewoon óp m’n bek

20 likes

Het is gewoon een wond joh! Jeetje. Waarschijnlijk gevochten met een andere kat en dat die dat dan zo met z’n nagel heeft gedaan. Arme Bram. Heb een zalfje gekregen om te smeren en hij kreeg een prikje met pijnstilling en ontstekingsremmer erin. En dit kapje. Hij moet sowieso een week binnen blijven.

30 likes

Gelukkig valt het mee :heart:

3 likes

Ach Bram, wat een pech. Gelukkig valt het mee!

1 like

Ja het gaat sowieso goedkomen!

2 likes

Aaahw de foto is wel heeel schattig

2 likes

Ik weet niet hoe ver je in omgeving Utrecht zoekt, maar ik woon in die omgeving (in Z overigens) :slight_smile: En in welke periode.

Ik weet trouwens niet of ik het al verteld heb, maar ik heb een kattenpension gevonden die ook diabeteskatjes opneemt hier in de buurt. :partying_face: Degene die ik aan de lijn had heeft er zelf ook 1 gehad, dus er ook ervaring mee. En ze heeft ook een kat die een alvleesklierontsteking heeft (had de andere kat vorige zomer). Ik wil er nog wel een keertje gaan kijken.

7 likes

Ah tnx. Het is ook echt een lieverdje, heel zachtaardig.

3 likes

Deze foto :smiling_face_with_three_hearts: beterschap voor Brammie

Gebruik die al sinds ik Dolly heb. Ze graaft er altijd wel een gat in, maar daar valt alleen droog grind door. Dus als ik de bak verschoon haal ik er even een dettol doekje over en klaar is kees.

1 like

Bij ons werd het helemaal aan gort gekrabd en geknaagd. Leverde meer zooi op dan zonder zak en ze aten ook nog eens het plastic op.

2 likes

Ja bij mij ook. Was uiteindelijk ook irritant want de plas lekte dna door de gaten en dan was daar onvoldoende grind en zat ik alsnog met een gore bak

3 likes

Hier ging het ook niet goed met de zak, heb ook nog kranten geprobeerd maar dat werd ook helemaal verscheurd.

1 like