Kattentopic #3

Sinds een week plast onze kat continu in de garage, echt op meerdere plekken. We kunnen geen patroon ontdekken en er is niks veranderd.
Zijn bak staat ook in de garage en is gewoon schoon en bijgehouden. Hij plast hier ook nog gewoon in, ruikt normaal en zit geen bloed bij.
De plekken in de garage maken we schoon met biotex maar toch vinden we elke dag weer plasjes op nieuwe plekken.
Wat zou het kunnen zijn waar wij nu niet aan denken?

Ik weet niet waar jullie nu aan denken, maar ik denk direct aan een blaasontsteking. Ik zou ‘even’ urine opvangen en laten checken bij de dierenarts.

1 like

Ik denk inderdaad aan blaasontsteking of blaasgruis. Urine opvangen is het devies. En een tripje naar de DA om het te laten onderzoeken. Als je een kater hebt zou ik dit meteen morgen doen. Blaasgruis kan heel gevaarlijk zijn voor katers (en voor poezen ook, maar net iets minder acuut volgens mij).

Succes!

1 like

Oh wat suf, ik heb daar niet meteen aan gedacht. Hij heeft weleens eerder zo in de garage geplast toen er een nieuwe buurkat was (maar die is er nu niet) dus wij moesten daar meteen weer aan terugdenken.
Blaasontsteking heeft hij ook weleens gehad en dat zag er anders uit/rook anders maar zeker het checken waard! Thanks!

3 likes

Mijn kater moet echt een beetje wennen weer aan de hitte merk ik… sneu

Ik was weer eens bij mijn vrijwilligerswerk :blush: De cyperse vond ik trouwens heel erg op die van @Hippe_kikker lijken.

25 likes

Ik werd vanochtend getrakteerd op mijn kat haar eerste haarbal :heart:

2 likes

Hoe is het nu met jouw Guus? Mijne is ook zwartwit en heet ook Guus. :heart:

Hij heeft sinds zijn dierenartsbezoek afgelopen maandag geen klachten meer gehad! En de dierenarts had me gevraagd zijn plas extra goed in de gaten te houden. Dat is lastig met 2 katten (als je puur naar de kattenbak kijkt) dus ik heb goed geluisterd elke keer als hij ging. Nou voorlopig heeft hij geen plaskaterklachten maar een hele stevige straal gelukkig. :smiley:

2 likes

Nee is goed. Hoef niet op de bank te kunnen zitten… Het formaat van dit beest is niet normaal hoor.

42 likes

:heart::heart::heart::heart: @FrauHelga gaat hier goed

33 likes

44 likes

Zolang ze goed eet en drinkt en er voor de rest geen verandering van gedrag is zou ik het even afwachten. Eventueel eens even overal voorzichtig aanraken of ze geen pijn ergens heeft.

2 likes

Kijkkkkk die ondergevouwen pootjes. Kan d’r wel opvreten :heart_eyes:

40 likes

Dit is ook altijd een van mijn favo poses, zó cute gewoon. :bread:

6 likes

Jaaa als een kipje :chicken::heart_eyes_cat:

1 like

Echt hé. Ik ga dit weekend voor het eerst in 3 jaar op vakantie naar het buitenland en zie er zo tegen op. De kattenoppas is geweldig daar niet van. Maar vorig jaar zat ik in het huis van mijn ouders en kon ik er zo heen rijden als er iets zou zijn. Ga haar maar om extra veel updates vragen.

1 like

Ik was pas anderhalve week week en had iemand gevonden die in mijn huis zou gaan zitten, ik dacht dat is fijn want 't zijn van die aanhankelijke beesten.
Om de 1 of andere reden vonden ze haar niks en hebben ze de bank gekraakt, als zij in huis was kwamen ze niet tevoorschijn. Ik vond t zo zielig toen ik deze updates kreeg!
Na een paar dagen ging ze stofzuigen en schoof ze de bank opzij en kwamen dave en dolly dus eindelijk onder de bank vandaan. Ze kwamen daarna nog steeds niet knuffelen, maar wel van een afstandje kijken en snuffelen enzo.
Ik was bang dat ze ook niet tevoorschijn zouden komen als ik thuiskwam, maar ze zaten me mauwend op te wachten en zaten echt 3 dagen aan me vastgeplakt haha.

Ik weet nu alleen niet wat ik doe als ik weer op vakantie ga, ik denk dat ik net zo goed mensen kan vragen om voer te geven want ze vinden iemand anders in huis blijkbaar niks!

3 likes

Ik ga stuk, mijn zusje stuurt me een foto van een random kat in haar tuin maar het lijkt toch net of deze kat een Zorro masker op heeft :joy::joy: ahaha dit zou je kat maar zijn, can’t unsee

56 likes

Hahahahaha wat een beest :joy:

2 likes

Hahaha heerlijk!

1 like