Kattentopic #3

Bij mij was pawshake mislukt, maar ik heb verder geen negatieve verhalen gehoord. Heb mijn oppas gevonden door naar lokale bedrijven te zoeken die professioneel oppasser zijn en daar gesprekken mee te voeren.

1 like

Mijn katten hebben vorige week woensdag de bordetella vaccinatie gehad en nu lopen ze dus al een week te proesten. Beetje aan het niezen alsof ze verkouden zijn. Iemand hier toevallig die weet of dat normaal is bij deze vaccinatie?

Ik heb een nieuwe krabpaal voor mijn katten gekocht alleen nu heeft een van de twee enorm territoriumdrift voor die paal en mept de ander er steeds van af :’). Die zit daar dan ook beetje sneu onderaan te jammeren van ‘hallo ik wil er ook op’. (maar dan niet gaan als de ander er niet opzit). Altijd live entertainment die twee.

En hoorde vannacht 1 kat kotsen maar te slaperig om eruit te gaan en die heb ik nog niet gevonden. Nu ben ik te alert op mysterykots.

Hoe is pawshake precies mislukt? Geen oppas kunnen vinden of een slechte ervaring?

Hele slechte ervaring! Kattenbak was niet leeg gehaald, geen idee hoeveel voer hij heeft gekregen, water was bijna op, en ik moest zelf achter een update aan.

1 like

Hè bah wat vervelend. Ik had echt een meeeeega goede ervaring op Pawshake, dus echt een verschil tussen dag en nacht haha

Ik ben bang dat t niet zo goed gaat met onze Guus. Hij heeft HCM en krijgt 2x per dag medicatie, maar hij slaapt zooooo veel meer dan z’n zus, en als hij slaapt dan is ie ook echt diep weg. Maar kijk hoe snoezig dit eruit ziet. Vrees wel dat hij met dat bekkie open ligt ivm benauwdheid en niet vanwege ontspannenheid :cry:

Edit: ik sterf :sob::heart::heart:

39 likes

Ik heb een tuin die aansluit op andere tuinen en omgeven is door huizen. Er is geen mogelijkheid om via een steegje oid voor uit te komen en dat vind ik een heel fijn gevoel omdat ik weet dat m’n kat nooit ver kan zijn
Ze gaat ook heel graag naar buiten en kan gerust 4 uur op 1 plek zitten, kijkend naar alles wat voorbij vliegt :heart_eyes: zo snoezig

Alleen zijn er natuurlijk meerdere katten en 1 ervan is oprecht zo kut: die hoeft mijn kat maar te zien of die rent er gewoon op af en begint te meppen. Ik heb het een paar keer gezien: die ander slaat er echt op los, mijn kat in een hoekje gedreven :flushed:
Met andere katten heeft m’n kat ook wel eens momentjes, maar dat uit zich vooral in een uithaal na uren naar elkaar te hebben gestaard. Dit is echt zo’n ander level, ik weet zeker dat mijn kat hier ook niet mee begint, die is niet zo’n held

Inmiddels heb ik het idee dat mijn kat hierdoor minder graag de afgesloten achtertuinen in gaat want ze probeert nu elke keer via de voordeur eruit te glippen maar dat vertrouw ik niet ivm auto’s en scooters die er rijden

Ik weet niet wat ik met dit bericht wil want ik kan er volgens mij helemaal niks mee maar ik vind het zo sneu voor haar en die andere kat zo kut!!
Heb ook geen idee van wie ie is en ja alsnog, wat ga je doen? “Jouw kat valt de mijne aan”? Ja, dat doen katten blabla, maar dit vind ik wel heel heftig. Als die ander buiten is hoeft mijn kat maar 1 poot buiten de deur te zetten of die ander zit er bovenop :rage:
Ik weet niet of dit ook bij andere katten gebeurt, misschien eens vragen bij buren die ook katten hebben

1 like

Vrienden van mij hadden precies zo’n situatie en hun kat (die heel veel kattenvriendjes heeft in de buurt) durfde dagenlang helemaal niet meer naar buiten omdat er een heel dominante kater meteen op haar afvloog, toen hebben ze met het baasje van de pestkopkat een schema afgesproken welke kat welk deel van de dag naar buiten mag :laughing: werkte wel hahahah

5 likes

Omg nee wat erg eigenlijk!! Fijn dat het werkt maar ik word er gewoon emotioneel van, m’n baby wordt gepest :sob::sob:
Als ik er ooit achterkomt waar deze woont ga ik het sowieso voorstellen maar ik kan maar niet achterhalen waar ie heen gaat

Post it met berichtje op z’n hoofd plakken :sweat_smile:

Sorry, flauw, het is idd net pesten, gewoon precies zo!! Mijn vrienden waren ook echt verdrietig omdat hun kat er zo’n last van had, die wilde dan naar buiten maar zag de boze kater en dan maakte ze nog in de deuropening rechtsomkeert en zat ze binnen te sippen :pleading_face:

Het is zo’n schatje trouwens ze maakt met 95% van de katten in de buurt vriendjes en ze gaat ook bij andere katten thuis spelen. En ze is al 10!

4 likes

Nou het is dus ook een schijterd want zodra ie mij ziet sprint ie weg :rage: wees dan ook zo mans om te blijven zitten hé!! Anders had ik misschien wel een briefje omgedaan want hij draagt een halsbandje

Maar dit ook, welke kat valt zo 1 dan aan :sob: mijne is ook zo lief en zachtaardig (ja sorry is echt waar), die weet echt niet wat r overkomt.
Ze is ook helemaal een tijdje van dr apropos na zo’n aanval. Gelukkig ben ik regelmatig thuis en dan zet ik altijd de tuindeur open waardoor er gelukkig ook momenten zijn dat die ander er niet is maar pff hoop zo dat het niet erger wordt dan dit!

Lief dat je 't vraagt! Hij heet inmiddels Bob/Bobbie, al vind ik Dirk stiekem iets leuker haha. Ik heb alleen de naam van onze poes al gekozen, dus deze keuze heb ik maar aan m’n vriend gegeven :see_no_evil:

Het is echt een schatje, zoooo knuffelig en aanhankelijk. In de auto zocht hij meteen contact door z’n pootje op m’n arm te leggen en me aan te tikken etc. Hij geeft vanaf dag één al kopstootjes etc. We zijn alleen gisteren al wel naar de dierenarts geweest want ik vond een drupje bloed in z’n poep. Hebben wat gekregen en even in de gaten houden. Maar hij komt wel levendig en speels over gelukkig. Ben helemaal weg van hem!

Onze poes vindt het alleen nog wel heel eng, blazen en grommen maar zoekt hem van achter de deur ook wel op (dus met een deur er tussen en de kunnen elkaar er onderdoor zien). Om dan te gaan blazen? We snappen er niks van… We doen wel stap voor stap introductie en zijn er altijd bij als ze in dezelfde ruimte zijn. Gisteren waren we wel wat radeloos en vroeg ik me af waarom we dit wilden. Tot hoe ver laat je het komen? Is blazen en grommen oké? Hoe dichtbij laat je ze komen? Wanneer grijp je in of doe je dat niet? We vinden 't zelf ook erg spannend want ze is wel een stuk groter dan Bobbie en willen niet dat ze gaan vechten. Ze hebben vandaag wel om 20cm van elkaar gezeten en Bobbie loopt dan met een boog om dr heen. Tips zijn welkom al lezen we zoveel verschillende theorieën.

Bobbie

ERG lekkere Kwark haha

Zo zit ze dan, Bobbie aan de andere kant

27 likes

Mijn katten komen niet buiten, maar ik denk oprecht dat 1 van mijn katten zo’n terrorkat naar andere katten zou zijn. Zo is ie niet naar mensen (superlief), maar wel naar zijn broer.

1 like

Ik zoek het speelhengeltje van Zooplus dat hier vaker getipt is, iets van ‘dancer’ waar alle katten gek op zouden zijn. Er zijn 33 speelhengels en ik wil graag die ene kopen. Iemand een idee welke het is/ hoe die heet (of een foto mag ook). Dan bestel ik die even mee!

1 like

Deze is hier favoriet
Check it out: #zooplus https://zooplus.page.link/YHi4

3 likes

En @Flippie jullie linken allebei naar een ander speeltje haha. Ze zien er wel allebei leuk uit, maar welke is het nu echt echt?

Kan ze ook allebei kopen natuurlijk :hugs:

Ik heb ze allebei en mijn katten vinden alles met veertjes leuker, die cat dancer vinden ze 2 minuten leuk en daarna niet echt meer.

Die van mij is ook gek op veertjes. Lees helaas in de laatste reviews Dat dit speeltje blijkbaar veranderd is en niet meer zo goed werkt, jammer

Het is die 2e link, de cat dancer.

Mijn katten kunnen geen genoeg krijgen van dat ding! Veertjes kijken ze niet naar om dus het ligt maar net aan wat je kat leuk vindt.

Bij mij kost dat ding maar $1.70 daarom vind ik hem ook chill haha.

1 like

Madam is dol op de nieuwe bank. Op de oude zat ze vrijwel nooit en deze heeft ze al helemaal verkend!

27 likes