Kattentopic #3

Naar aanleiding van een ander topic waar het over amberblokjes gaat: weten jullie of dit giftig is voor katten? Ik zou een mild lekker geurtje wel fijn vinden in huis, maar natuurlijk niet als het schadelijk is voor mijn vriendje.
Internet geeft niet echt uitsluitsel…

Overigens zou ik niet teveel doen en in een schaaltje in de woonkamer, ver weg van zijn eten en kattenbak.

1 like

@Lula misschien weet jij het?

1 like

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er aan gaan likken of bijten. Die dingen ruiken daar te sterk voor. Mijn katten moet er niks van hebben. Maar heb ze niet gedwongen het te eten dus geen 100% antwoord of het veilig is :rofl: De geur zelf, kan me niet voorstellen dat het schadelijk is.

2 likes

Dan denk ik dat ik het wel kan doen :smile: thanks!

1 like

Mijn kitten moet aan de antibiotica. Gisteren hebben we met veel moeite (en smeerkaas) de eerste pil erin gekregen, maar hij vindt het zó vies dat hij nu ook een aversie tegen smeerkaas heeft ontwikkeld. Met paté lust hij het ook niet. Echt al van alles geprobeerd; verpulveren en er doorheen, balletje maken en erin verstoppen, tussen de brokjes. En ook geprobeerd het in z’n bekje te gooien terwijl we ‘m vasthouden, maar dan wordt ‘ie helemaal bang en wild en wringt hij zich in allerlei bochten. We zijn echt ten einde raad, hij moet de kuur nu ook wel afmaken. Heeft iemand nog tips? :frowning:

Heb je al geprobeerd om een stukje af te breken van zo’n snoepstokje, en het daarin te stoppen? En anders misschien zo’n liquid snack, dat je de kat uit de verpakking laat likken en dan tussendoor snel de pil in de bek duwt en dan weer verder de liquid snack laten likken.

2 likes

Dierenarts bellen en vragen of ze een andere variant hebben. Mijn kat krabde mijn ogen uit als ik m medicijnen probeerde te geven, hij proefde alles. Bleek de dierenarts gewoon antibiotica zonder smaak te hebben. (Weet niet waarom ze dit niet standaard geven.

3 likes

Toen wij onze kat een maand lang antibiotica moesten geven en het vanaf het begin strijd was. En alles werkte maar 1 keer daarna had ze het door of ze kotste het als nog uit.
Het uitgelegd aan de dierenarts, toen kregen wij het voorstel dat het ook doormiddel van antibioticaprik kon. Enige nadeel is dat de dierenarts dat geeft en je dus elke 2/3 dagen langs moet.

Niet echt een tip dus, wij waren echt teneinde raad en wisten echt niet hoe wij elke dag een pilletje konden geven.

4 likes

Oh man onze kater word echt een hufter (we zijn allemaal dol op m hoor). Als hij honger heeft of naar buiten wil gaat hij niet zoals onze vorige kat 1001 keer miauwen, maar hij valt onze enkels aan of gaat in je tenen bijten. En als hij 's nacht buiten is (we proberen m altijd binnen te halen maar soms kunnen we 'm niet vinden) en naar binnen wil gaat hij tegen ons slaapkamerraam aan springen zodat we wakker worden :laughing:

3 likes

Verpulveren en in kattenmelk/kattendrink/liquid snack zodat het een smaakje heeft en dan met een spuitje optrekken (doe een 2,5 ml spuitje ofzo) en langs de zijkant van het bekje inspuiten (traag en in kleine beetjes zodat je kat kan slikken en het niet inademt) :slight_smile:

1 like

Ik heb mijn kat vorige zomer 6 weken antibiotica moeten geven, 2 keer per dag. Hij trapte nergens in, dus ik moest hem in de houdgreep en die pillen naar binnen duwen. Wat een hel was dat. Bij de dierenarts gaven ze de tip om dat met zijn tweeën te doen. Allemaal goed en wel, maar ik ben alleen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Achter het raam kun je niet verbanden, toch? Net zoals bij mensen. Alleen als ze in directe zon zitten

2 likes

Uv-b stralen worden door glas tegen gehouden, maar uv-a niet, uv-b zorgt voor verbranding en a voor veroudering, dus je zult misschien niet verbranden maar wel rimpels krijgen.

Ah joh, beetje botox erin

Nee ok maar je hoeft een binnenkat dus niet in te smeren?

Bij een witte kat zou ik zeker de neusrug en oortjes (zeker de oorranden) insmeren! Daar hebben ze minder haar en op die plaatsen ontstaan er vaak plaveiselcelcarcinomen.

Dus ook binnenkat achter het raam @the.rebel.club

2 likes

Vandaag nog eens naar de opvang geweest:

Samenvatting

En deze meegenomen om op te vangen. Ze is momenteel heel kwaad, maar komt vast wel goed. Hopelijk gaat het over een paar dagen al beter.

44 likes

Voor pampus. Morgen ben ik jarig en Dolly ook in juni dus ik heb vorig jaar bepaald dat we op dezelfde dag jarig zijn. Extra veel snoepjes voor d’r morgen!

25 likes

Bepaalde dingen kunnen ook slecht zijn voor je kat ook als ze het niet eten/er aan likken. Zoals bepaalde geurkaarsen, essential oils in een diffuser en wierrook. Dit irriteert hun luchtwegen en ze kunnen dan klachten krijgen zoals overgeven, moeilijk ademhalen enzo.

Ik kan alleen niet vinden of dit ook voor een amberblokje geldt. Ik denk het niet omdat je het gewoon neerlegt toch? Maar ik zou het voor de zekerheid wel uit de buurt van je kat houden.

1 like

Sinds de komst van de baby plast mijn andere baby (poes dus) in huis. Het liefst bij de voordeur en gewoon terwijl ik sta te kijken. (Nie bang dus😂 ) Heb zo’n feliwex dingn gekocht tegen stress en in het stopcontact gestoken, wel pas sinds gister dus zal wel niet meteen werken.

Iemand nog andere tips?

1 like