Mijn katten knoeien ook veel, of leggen zelf hun voer buiten het bakje om het vervolgens van de vloer op te eten. Enige wat voor mij helpt is een placemat onder de bakjes, dan kan ik de restanten zo weer de bakjes in gooien. Of schoonmaken.
Haha ok duidelijk, opzich heb ik ook geen probleem met het knoeien maar als ik een aantal uren niet thuis ben ligt het er soms een halve dag (ook al geef ik maar een kleine portie per keer) en dan hoop ik altijd maar dat het geen ongedierte aantrekt. Wel een goed idee van de placemat, dan blijft het bakje misschien ook beter op zijn plek.
Zo ja, mijn kat neemt het uit het bakje mee en legt het dan neer op het vloerkleed. Zit ie z’n groeves vanaf het kleed te eten 🫠
Serena post een filmpje op instagram over Catsan Smartpack, heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt me heel handig
Ik zie net in mijn agenda dat het maandag 9 jaar geleden is dat ik een van mijn katten uit het asiel haalde en werd er helemaal emotioneel van
We hebben samen zoveel meegemaakt, verhuizing van studentenkamer naar een ‘echt’ huis. Beiden een aantal operaties. Hoe vaak ik zijn vacht heb volgejankt als mijn hart weer eens gebroken was. Maar ook toen ik mijn huidige vriend leerde kennen en nerveus was om ze aan elkaar voor te stellen. Hij ligt nu ook heel vredig naast mij te slapen. Ik hoop dat ik over 9 jaar jaar weer zoiets kan posten (minus het gebroken hart haha).
Wauw wat een mooierd!
De deur stond open, Skadi zat erachter en kon tussen de kier door kijken. Ze wou heel graag naar buiten haha, dat voetje! (Ze mag niet los naar buiten en heb uiteraard goed gecheckt of ze er niet tussen zat voordat de deur weer dichtging)
Ik ben 10 jaar ouder geworden net.
Mijn kat Sam(16) ligt achter het gordijn in de woonkamer. Ik kijk toevallig en het leek alsof hij vast zat. Komt erachter vandaan en zwalkt door de kamer en valt naar de zijkant. Ik HAD het niet meer. Ik dacht echt dit beestje valt gewoon voor mijn ogen dood neer. Waarschijnlijk iets van een bloedpropje of zo. Want hij doet nu weer normaal en eet en drinkt weer. Hou het goed in de gaten of het weer gebeurd en dan bel ik gelijk de dierenarts.
Mijn kat woont nu sinds een maandje bij ons en ben nu al zo aan hem gehecht. Was gisteren een nachtje weg en kon wel janken toen ik thuiskwam en hem weer zag 🥹🥹
Wij zitten met onze katten in een hotel vanwege een verbouwing. Hij ligt meteen op het bed, de andere kat ligt meteen onder het bed.
Ik zag laatst bij een van m’n overburen ook een sphynx in de zon liggen, vroeg me toen af of ze kunnen verbanden en of je dan je kat insmeert met zonnebrand?
Ja alle katten kunnen verbranden, bijv katten met haar kunnen hun neus of oren verbranden. Er is zonnebrand speciaal voor huisdieren.
Je hebt je antwoord al gekregen, ik wilde nog even toevoegen dat die van mij het verschrikkelijk vindt. Ze gaat dan echt tijgeren om van me weg te kruipen en wanneer ik klaar ben gaat ze zich obsessief wassen.
Welke zonnebrand gebruik jij voor je kat? Ik heb ook een spierwitte met echt maar donshaartjes op haar oren vooral en hoewel zij nooit direct in de zon gaat liggen, wil ik wel het zekere van het onzekere nemen.
@Echo @Canvastas Ik heb daar echt nooit aan gedacht, maar dat is eigenlijk heel erg logisch. Ga het onthouden voor als m’n katten ooit buiten komen. Heb nu alleen ochtendzon in m’n appartement waar ze soms in liggen.
@InternetExplorer Hahaha, ik kan me voorstellen dat een kat dat niet relaxed vind. Maar het beeld wat ik nu voor me zie, het insmeren van een sphynx van top tot teen, ga ik wel goed op.
Is zo’n zonnebrand niet super naar voor een kat omdat ze zichzelf altijd schoon likken? Of doen naakt katten dat niet?