Ze willen de doos.
Dave en Dolly vinden m’n behang heel fijn om aan te krabben. Als ik thuis ben haal ik ze weg of -heel onpedagogisch- met de plantenspuit erop, maar 't probleem is dat ze 't ook doen als ik noet thuis ben, met stukken eraf. Daar heb ik me jnmiddels bij neergelegd, maar Dave doet 't ook in m’n slaapkamer, aan een holle muur bij m’n hoofd, waar ik wakker van word 's nachts. De plantenspuit maakt op hem totaal geen indruk, zo’n spuitbus met citroengeur ook niet. Wat zou ik nog kunnen proberen? Word er nu een beetje gek van.
Edit: er staat een krabpaal in de slaapkamer waar 'ie ook gewoon aan zit, en 2 krabplanken en een grote krabpaal in de woonkamer waar ook gebruik van wordt gemaakt.
Edit 2: ik heb nu Feliway besteld, heeft iemand daar ervaring mee?
Foto’s van de daders:
Dave
Dolly
Ik ben een nieuwe Instagram begonnen voor m’n katten omdat ik niet meer op de oude kwam, en wil de foto’s chronologisch uploaden dus zit nu weer in de kittenfoto’s
(ze zijn hier tussen de 10 en 14 dagen oud)
Baby Skadi
Baby Emma
Ik heb feliway gebruikt toen wij een nieuwe bank krijgen en ben er heel tevreden over. Weet alleen niet zo goed wat t gaat doen als er al eigen kattengeur/feromoon op die plek zit?
Ik als kersverse vrijwilliger in het plaatselijke asiel kan dit alleen maar bevestigen. Als er ergens met hart voor katten (En andere dieren) zitten dan is het daar wel. Hier zitten de kittens ook in kamers. In een heel enkel geval in een kooitje, maar dan is er iets mee.
Elke keer als ik zoveel nieuwe berichten zie denk ik: nee hè, het is weer zover . Wat een joy zou het zijn als het 70 berichten met poezen foto’s waren geweest.
@anon4775214 ik vind het heel naar voor je dat je je buitengesloten / gepest voelt. Weet dat iedereen hier het beste voorheeft met het welzijn van katten en van daaruit reageert, ook als daarmee een negatieve reactie wordt gegeven op degene die iets post. De reacties worden denk ik feller naarmate je vaker advies vraagt en daarna vertelt iets te doen waarvan veel mensen denken dat het niet handig is.
Het is ook al de derde keer ofzo dat @anon4775214 vraagt waarom ze hier altijd ‘kutreacties’ krijgt. Daar is ook al drie keer dezelfde uitleg op gekomen.
Het past gewoon in het patroon van vragen stellen en vervolgens advies negeren. Doodjammer dat er nu ook een ander levend wezen in het spel is alleen.
Ik wacht trouwens op de dag dat we met of
kunnen reageren. Zoveel posts hier zouden die krijgen, direct meest gebruikte smiley hier.
Ja hier ook inderdaad! Al zitten er wel wat katten in hokken, maar 2 hebben sowieso kattenaids, dus dat is logisch. Maar de meeste poezen zitten ook in een poezenkamer en de katers in het katerhok.
Wat ik me trouwens afvroeg (geheeel niet uit eigenbelang hoor nee nee
) hoe zit het dat in een opvang vaak groepjes katten samen zitten maar het thuis een lang en mogelijk moeizaam introductieproces is als je een nieuwe kat erbij neemt, is dat puur omdat de kat thuis gewend is aan het eigen territorium dat z/hij voor zichzelf heeft en ze niet per se staan te springen om een ‘indringer’? Of doen ze in opvangen ook stapsgewijs een nieuwe kat introduceren? Hoe stellen ze het vast als ze zeggen “deze kat kan het heel goed vinden met andere katten”? En een vrolijke sociale kat is evengoed geen garantie op een goede match met de eerdere kat right?
En hoe kan je inschatten of je eigen kat daar wel op zit te wachten, niet zeker?
@Flippie jaa ik volg haar en voel me ook altijd helemaal invested in alle dieren idd haha
Zo veel berichten
De opvang waarvoor ik vrijwillig, verkoopt dit jaar geen kalender dus ik heb met mijn domme kop gezegd: “oh ik zal dat wel regelen!”
Ben nu al dagen bezig met een kalender te maken. Gelukkig wel heel leuke foto’s ontvangen:
Haha ja dit snap ik echt volledig <3 Maar ik dacht een asiel met meerdere katten in één kamer is ook wel weer iets anders dan katten buiten in een kolonie. En dankje voor al je tips! Hmmmm heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel en goed nadenken maar of het slim is.
Jij hebt dus ook veel katten in opvang? En ook konijnen toch? Hoe doe je dat allemaal naast werk e.d.? <3
Dan weet ik waar jij in de buurt woont (Ik volg ze op Facebook). Echt sneu dat Vond die facebookposts erover ook zo sneu. En zelf zou ik voor of geld gaan of bv mandjes/dekentjes/speelgoed/handdoeken.
Ik ben trouwens blij dat ik mijn katten heb laten vaccineren. Mijn moeder vond dat altijd een beetje onzin ‘want ze komen toch niet buiten?’ en had dan echt moeite om haar te overtuigen.
Ze verkopen dit jaar niet zelf kalenders omdat ze het te druk hebben. Ik heb dus zelf een kalender gemaakt, overmorgen komt de testversie en als die goed is, ga ik zelf kalenders verkopen en dan doneer ik de winst aan de opvang.
En wat lief dat je iets wil doneren! Als je twijfelt kan je ze ook altijd mailen en vragen waar ze nood aan hebben!
Mijn buurvrouw is zo lief.
Mijn kat lag deze zomer vaak buiten onder haar overkapping op een stoel. Ze heeft de stoelkussens nu allemaal binnengehaald. Op een stoel heeft ze speciaal een kussen achter gelaten zodat mijn kat daar lekker kan liggen uit de wind
Ik heb begin dit jaar een zwerfkatje in huis genomen die opeens rondom ons appartement verscheen.
Gisteren kwam ik thuis en zag ik op dezelfde plek een nieuw koppie
Je kan zien dat het een zwerfkatje is doordat hij/zij zo vies is
Ik heb wat voer neergelegd en dat was een paar uur later op. Ik zag dat hij/zij door het kapotte rooster ging aan de zijkant van ons gebouw, echt precies waar ook mijn kat eerst zat.
Max is hier nu vanaf zaterdagmiddag, en het gaat echt top. Macy en Max hebben elkaar echt helemaal gevonden. Overdag ravotten ze, lekker achter elkaar aan rennen, spelen met van alles wat op de grond ligt (het lijkt hier wel een speeltuin qua kittenspeeltjes)
Ze slapen sinds vandaag ook samen, en vanmiddag heeft Macy Max voor het eerst gewassen. Zo blij mee!
Heb daar een lief filmpje van maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen, en te groot denk ik.
Heb wel een foto van het slapen.
Deze foto is wel grappig, Macy paste paar weken geleden nog in dit bakje (staat er ter bescherming van toetsenbord van werklaptop, gebruik die als extra scherm) maar ze groeit er toch aardig uit inmiddels haha
Deze is heel lief, close up van de kussentjes van voetje van Macy, sommige zijn niet vies, maar zwart van kleur
Oeh ja dat zou ik ook niet weten.
Ik ga het gewoon proberen, soort van op hoop van zegen!
Ik ben sinds kort pleeggezin en zoveel mensen zeggen tegen mij dat ze dit niet kunnen omdat ze zich dan hechten en dat vind ik zoooo jammer. En ik wil het echt niet bagatelliseren want het is ook echt heel moeilijk en ik hecht me ook heel snel (ik hecht me zelfs aan de auto voor mij als ik lang achter iemand rijd op de snelweg).
Maar in ieder geval waar ik woon is een tekort aan pleeggezinnen en als er hele jonge kittens binnen komen die nog hulp nodig hebben met eten enzo en er is niemand die ze kan nemen worden ze ingeslapen. Dus ja, afscheid nemen is echt lastig maar stel je voor dat ze dood gaan omdat niemand voor ze kan zorgen? Dat is toch veel erger