Kattentopic #3

Los van of dit normaal gedrag is voor die kat of niet zou ik het als baasje er wel even bij verteld hebben om te checken of die ander dat oké vindt…
Zo van joh deze gilt alles bij elkaar, ook ‘s nachts. Kan je iemand die wekenlang gaat oppassen en zelf geen dieren heeft toch niet zo aan doen?:woozy_face:

2 likes

Het is mijn vriend zijn huis maar was daar dit weekend. Ik hoor komende dagen godzijdank geen jankende kat. :ok_hand:t2:

Nou er zit een deur tussen de woonkamer en een kabouter halletje waar de deuren van de slaapkamer en badkamer zitten. Eerste nacht (toen ik er niet was) wist hij die haldeur open te krijgen en ging hij tegen slaapkamerdeur aan krabben maar dit weekend stond alles open en gaat hij gewoon verder miauwen in de slaapkamer. :smiling_face_with_tear:

En volgens mij daar ook onder het bed liggen maar niet echt goed gekeken daar tbh.

1 like

Kat gaat volgens mij sowieso wel terug als dat gemiauw blijft. Mijn vriend is zijn nachtrust ook nodig en ook als je kat in de slaapkamer laat gaat het gewoon door.

Hij zou het trouwens sowieso in goed overleg doen want hij moet dan ook huissleutel halen bij ouders van die vriend.

1 like

Alleen dag één. Verder alleen deur van het mini halletje naar de voordeur maar ook daar liet hij haar kijken gisteren en toen zat ze alleen bij de voordeur te miauwen.

Meer dan dit allemaal is het huis ook niet hehe. Schijnbaar wonen haar baasjes in huis met drie verdiepingen.

Ik heb wel gezegd dat hij moet zeggen tegen haar baasjes dat er de volgende keer gewoon beter iemand naar hun huis kan komen om elke dag even te checken.

1 like

Deze is echt om in te kaderen zeg!

1 like

Ja of dat idd maar ik heb het idee dat ik een kat liever een tijdje alleen is in eigen omgeving (en dan wel elke dag iemand die langskomt en even gaat chillen met haar) dan constant mensen om je heen in een vreemd huis hoewel daar zeker uitzonderingen tussen zullen zitten maar ik neem even het gemiddelde.

Maar goed zoals ik al zei heb best wat verstand van katten maar ben geen César Millán van de katten ofzo haha dus weet ook niet helemaal alles. En heb sowieso zelf vrijwel geen ervaring met katten die ergens logeren want zo spannend was mijn leven nooit dat dat nodig was

Samenvatting

ja 1x in het asiel vroeger en toen kregen we 1 van de 2 katten dood terug. Oke en nu stop ik met typen haha.

3 likes

Maar zijn is huis echt maar een mini gang naar de voordeur, een woonkamer/keuken en een mini halletje waar deuren van slaapkamer en badkamer zitten en dan ben je door het huis heen. Tot gisteren mocht hij ook alleen eigenlijk in de woonkamer en badkamer komen.

1 like

Zou sowieso niet de cecar milan van de katten willen zijn gezien hoe hij omgaat met honden

1 like

Ja mss slecht voorbeeld, bedacht ik me tijdens het typen maar wist ook even niks beters. :joy: Ben geen expert laat ik het zo zeggen, meer ervaringsdeskundige dan haha maar alleen situaties waar ik zelf mee te maken heb gehad en dit is er dus niet zo’n 1 vandaar dat ik jullie hulp even erbij haal!

2 likes

Jackson Galaxy, de cat daddy

8 likes

Het onweerde hier net en ik ben daar een beetje bang van. Komt Skadi luid mauwend op me af, helemaal spinnen en kopjes geven en rond me draaien. Ze vroeg echt aandacht, waardoor ik me op haar kon focussen en niet zo bezig was met het onweer. Weet niet of het toeval was dat ze dat deed, maar het voelde alsof ze me probeerde te helpen :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Mijn witte kleintje en ik hebben op de dagen dat ik vrij ben altijd een routine: zij komt bij mij op mijn buik liggen terwijl ik aan het laptoppen ben en ondertussen word ik flink gewassen. Ik vroeg me elke keer af waarom ze het zo nodig vindt om mij constant te wassen (mijn handen, mijn armen en als ik niet uitkijk ook mijn gezicht), maar blijkbaar is dat een teken van genegenheid? Weer wat geleerd haha. Sowieso is deze kat echt mega aanhankelijk en de grootste bemoeial die er is, but I love her :smiling_face_with_three_hearts:

39 likes

Ik heb het filmpje gekeken, leuke weetjes weer haha! Ik zal wel heel lekker smaken :joy:

Ahhw onze kat is ziek. Gisteravond en vanochtend diarree en overgeven. Heeft vanochtend en net ook zn eten laten staan. Is duidelijk niet zichzelf. Morgen naar de dierenarts

1,5 week geleden had ie ook deze klachten maar knapte hij wel weer op. Maar wil het nu toch laten checken. Zo naar als er iets met ze is en je niet kunnen zeggen wat. Hoop dat het niks ernstigs is :pleading_face:

Update: hij heeft gelukkig 3/4 van zn brokjes gegeten nu en redelijk gedronken. Dus dat is fijn!

4 likes

Ik vind de dure variant van de AH fijn. Je hebt een doos met meer blauw van buiten en een met groen. Zit een euro verschil in ofzo? Die duurdere vind ik zelf fijn en gebruik ik al een tijd.

4 likes

Ik heb schep en schoon 4 voudige hygiene van de appie, hoor er wisselende verhalen over maar ik vind ze niet stoffig en het klontert goed. Vind het ook fijn dat de verpakking gewoon een kartonnen doos is, daarvoor vul je de kattenbak net iets handiger bij.

3 likes

Hier ook de doos die @mikselke en @Quinoa beschrijven. Heb lange tijd die van Lidl gehad, maar de laatste tijd stuift ie echt enorm en toen ben ik overgestapt op die van AH.

7 likes

Nee die bovenste! In zo’n kartonnen doos. Die onderste hebben ze in mijn dorps AH niet :upside_down_face:

1 like

Misschien net iets duurder maar ik raad iedereen Super Benek Corn Cat Natural van Zooplus aan. Wel 70 cent per liter maar ik doe hier echt zoveel langer mee dan andere vulling. Het klontert heel goed, neutraal in geur en meest geurabsorberende die ik heb gehad. Plus je kan de klonten door de wc spoelen want het is biologisch afbreekbaar en lost weer op in water. Ik heb die met de geur van gras, maar de neutrale is net zo chill. Maar omdat het dus ook niet meer uit elkaar valt tot het in water komt heb ik dus dat ik echt weken met een keer vullen kan doen. 1x per week of per 2 weken de hele bak verschonen is niet nodig

2 likes

Ik heb deze en die is redelijk zacht maar het is allemaal maar meh. Dolly is een fucking puingraver :sob:

1 like