Kattentopic #3

Kan je niet de dierenambulance bellen om te vragen of ze de chip willen komen checken ipv meteen ophalen? Of mss zelf langs de dierenarts om te checken? Maar dan kan het zo zijn dat je moet betalen natuurlijk.

Als je niks hoort, of de chip niet eerst kan laten checken dan zou ik ‘m wel gewoon op laten halen. Better be safe than sorry. :blush:

3 likes

Ga ik vragen! Wil toch even bellen, want als ik naar zijn rug kijk denk ik misschien wel aan schurft of een andere mijt.

1 like

Ze nemen katten hier niet standaard mee. Eerst checken op chip en als ze die niet hebben krijgen ze een kartonnen bandje om met verzoek contact op te nemen met dierenambulance.

2 likes

Ik zou toch even bellen. Hopelijk is het voorbeeld van @50193905 een uitzondering

2 likes

Ik heb gebeld, ze zeiden dat mijn woonplaats wel een dierenarts hadden waar ik met hem naartoe zou kunnen (maar is dicht) en dat het misschien wel een oudere kat met huidaandoening is. :sweat_smile: Ze vroeg of ik foto’s wilde sturen zodat zij kunnen kijken of de kat bij ze bekend is en lid te worden van een fbgroep waar mensen met chipreaders aangemeld zijn. Had daar al even gekeken op een kaart, maar omgeving waar ik zit staat daar niemand aangemeld. Ja een half uur verderop.

Misschien toch maar zo’n ding kopen haha

Edit: ze hebben gereageerd op de foto’s, ze gaan hem aanmelden bij amivedi en ook op Facebook

6 likes

Hopelijk kunnen ze zijn huis weer vinden!

1 like

Het ziet eruit alsof het schurft kan zijn inderdaad, dit moet door een dierenarts behandeld worden. Hopelijk kan er iets gedaan worden voor de kat!

Schurft is besmettelijk dus zou de kat niet aanraken verder.

1 like

Dolly’s natvoer is 20 cent per blikje duurder geworden de laatste maanden :smiling_face_with_tear: en alleen Pets Place verkoopt het ook. Zó irritant?! Ik blijf het voor haar kopen hoor :pleading_face: maar kan me leukere dingen voorstellen…

1 like

Bedoelen ze met doorgangen in een deuropening, of gewoon iets waar ze vaak langs lopen zoals bijv naast de voerbak?
Laf je vloer trouwens!

1 like

Mijn katten zijn er ook gek op! Ze maken altijd ruzie over wie er op mag terwijl ik er 2 heb maar ze willen natuurlijk altijd op degene waar de ander net op zit :joy:

26 likes

Oh pfff ik heb ook een golvend krabding maar die vindt mijne helemaal niksssss aan :frowning: Ik gebruik die nu als voetensteun bij m’n bureau :joy:
Ze heeft van hetzelfde materiaal een ronde platte “mand” en die vindt ze wel leuk. En deurmatten en tapijt (en ik vind dat niet erg)

2 likes

Ik zelf ook wel ervaringen met katten maar wil graag toch nog een mening horen.

Mijn vriend past sinds donderdag op een kat van vrienden. Die kat woont daar best groot en hier heeft hij niet veel ruimte maar of dat het probleem is.

Wat er dus is dat die kat heel veel miauwt, vooral snachts en ik zie die kat echt zoeken naar haar baasjes. Mijn vriend heeft wat minder ervaring met katten maar ik merk duidelijk heimwee. Kat laat zich ook prima aaien, oppakken en spelen wil ze ook wel maar kruipt wel vaak onder de bank voor uren.

Zou deze kat misschien nog bij draaien in de komende drie weken of denken jullie dat ze toch echt gelukkiger is in haar eigen huis waar dan iedere dag even iemand langs komt voor eten/drinken/kattenbak en wat liefde (krijgt ze natuurlijk nu ook).

Eigenaren van die katten hebben ook niet veel ervaring hoorde ik net. Maar naar mijn mening houden katten ook niet zo van dit soort veranderingen?

1 like

Volgens mij verschilt dit ook heel erg per kat. Mijn vorige kat kon ik zonder problemen bij iemand anders achterlaten, zolang ze maar aandacht kreeg, terwijl ik mijn huidige kat echt niet uit zijn vertrouwde omgeving moet halen.

Ja aandacht krijgt ze echt genoeg. Heb zelf niet echt ervaringen met katten die ergens logeren maar je ziet wel duidelijk als een kat iets zoekt wat er niet is (in dit geval haar baasjes neem ik aan).

Nee, daar houden katten inderdaad niet van. Je zou een tijdelijke verhuizing als het mogelijk is niet moeten willen. Ik zou overleggen met de eigenaren en inderdaad sterk overwegen de kat naar zijn eigen huis te doen en daar langs gaan voor eten en aandacht.

8 likes

Ik stuur ook even wat dingen door (in een printscreen zonder namen) zodat hij dat ook kan laten lezen. Ik heb ook gezegd tegen mijn vriend kijk het nog even tot morgen aan en als ze dan nog steeds zo blijft toch maar regelen dat ze naar eigen huis kan (hij kan ergens aan een sleutel komen dus dat scheelt).

Beestje is nu weer even stil maar ook weer nergens in beeld. Wel een hele lieve poes verder. :blush: Zoekt ook wel aandacht maar dat gejank bij alle deuren en het zoeken met luid gemiauw breekt mijn hart een beetje.

Mijn vriend ging haar eerst ook steeds troosten met snoepjes maar heb al snel gezegd dat je dat gemiauw niet moet belonen de hele tijd. Maar dat is het probleem verder ook niet want die kat heeft overduidelijk heimwee.

1 like

Sommige katten zijn ook gewoon zo; wij hadden een poes die ook bij elke deur miauwde omdat ze graag overal heen ging.

Ja ik zou het ook eerst vragen aan de baasjes @Fenayi Mijn kat loopt de hele dag door tegen alles en iedereen te praten/klagen, is maar net hoe je het ziet. Daar zouden juist de alarmbellen af gaan als ze langer dan een uur stil is (als ze niet slaapt dan he)
Overigens zou ik in eerste instantie ook zeggen “een kat niet tijdelijk verhuizen”, maar misschien is het wel normaal gedrag.

@flippie @brum dat gaat hij zeker eerst ook nog vragen. Het is ook niet dat hij bij wijze van morgen meteen weg moet ofzo. Maar ik heb wel verstand van katten en hij niet echt veel en zijn vrienden schijnbaar ook niet echt.

Wilde vooral ook hier even meningen lezen (en goede tips/berichten laten doorsturen zonder namen erbij) zodat ik niet overkom alsof ik het allemaal wel beter weet. :smiling_face_with_tear:

Oh en mijn vriend begint langzaam beetje gek te worden van dat gemiauw snachts wat ik best snap. :see_no_evil: Overdag is het minder irritant om te horen haha.

Hebben jullie veel deuren dicht in huis? Mijn kat heeft een soort claustrofobie geloof ik :joy: en gaat dan ook staan miauwen bij een dichte deur

2 likes