Kattentopic

Even nogmaals deze vraag:

Wat doen jullie aan het gebit van jullie katten? Of geven jullie speciaal voer/iets anders? Twee van mijn drie katten beginnen gebitsproblemen te ontwikkelen, 2 en 3 jaar… Binnenkort wil ik bij beide katten het gebit grondig laten reinigen bij de dierenarts, maar kun je nog iets zelf doen (op tanden poetsen na, dat gaat echt niet lukken :sweat_smile:). Had advies gevraagd aan een dierenarts hier in de buurt, maar kreeg een nietszeggend antwoord.

Niet teveel zachtvoer geven en verder idd af en toe door de dierenarts laten checken. Bij onze oudere kat masseren we de zijkant van zijn gebit, omdat hij daar wat meer tandsteen ontwikkelt en het op die manier een beetje beter onderhouden wordt.

1 like

Mijn kat heeft veel baat bij Hill’s Oral Care brokken! Bij de laatste controle had ze nagenoeg geen tandsteen meer. Ik heb nog een kat met tandsteenproblemen en na jarenlang dagelijks poetsen (heb niet 1 dag overgeslagen) moest alsnog z’n complete gebit eruit. Vond het zo sneu.

1 like

Natvoer krijgen ze vrijwel niet, begin er sowieso maar niet aan haha. Zal dat masseren ook eens proberen! Dankjewel!

Ik heb ooit al eens zo’n proefzakje besteld, maar ik zal er eens verder naar kijken! Dankjewel! Hoop dat mijn ene kat er dan goed tegen kan, hij heeft nog weleens problemen met ander voer ivm gevoelig maagdarmkanaal.

1 like

Ja, het zijn inderdaad een soort houtvezels maar steviger. Geen idee of je ene kat die nog fijner kan malen. Mijn katten zijn geen grote wroeters dus ik heb niet echt last van zaagsel.

Even een vraagje voor degene met meerdere katten…
Ik heb 3 katten, 2 katers en 1 poes. De katers waren eerst met zijn 2en en sinds een jaar is de poes er bij gekomen
Echter 1 van de katers en de poes kunnen soms echt niet samen worden… de poes eist echt haar plek op zeg maar wat resulteert dat de kater zich ongelukkig voelt…
Met eten geven wacht de kater totdat zij en kater2 klaar zijn en dan gaat hij pas eten omdat hij niet eerder durft…
Vaak zit de poes ook op hem te jagen(niet speels) en kater2 doet vrolijk mee … vind het echt zielig
Je zou denken dat hij een keer zou uithalen ofzo maar hij doet nog geen vlieg kwaad dus tja…

Misschien een beetje een warrig verhaal maar vind het echt zielig om te zien :frowning:
Iemand tips?

Je zou eens kunnen kijken naar Feliway Friends:

Ik heb best veel goede ervaringen gehoord en gelezen.

Ze heeft een tik op dr neus gekregen van de andere kat :pensive:

4 likes

@Radio @grace thanks!! Ga ik dat eens proberen

1 like

Ik had zo’n kussen bij ikea gekocht voor zijslapers, mega chill, alleen heeft mijn poes besloten dat dit haar nieuwe troon is :sweat_smile: wel gezellig want ze ligt dus 's nachts vaak ook zo naast me (ik snap het heel goed als mensen dit vies vinden hoor, ik eigenlijk ook, maar de liefde wint het :heart_eyes:)

20 likes

Poes is zo gelukkig als ze naar buiten mag, kan er echt wel om janken haha. Ben vandaag ook langer thuis gebleven zodat ze in de tuin kon zwerven.

(Sorry voor lilleke onkruid, ben al dagen bezig en dit is de enige foto van vandaag :sleepy: de tuin is te groot)

43 likes

Wat een mooie kat! En lief, mijne is ook zo gelukkig met ‘haar’ tuin

1 like

Ja lief is dat hè? :heart_eyes_cat: Mijn kat heeft net zoals de jouwe een kussen als troon ingepikt. Die ligt nu permanent in haar stoel en heb zelf maar een nieuwe gekocht haha

2 likes

Springt ze niet op de schutting dan om te ontsnappen? Of mag ze gewoon de tuin uit?

Merk heel erg dat als wij even de tuin in zijn, of de deur open zetten en de hordeur dicht, dat de kat dan echt gaat zitten miauwen maar durf ‘m niet in de tuin te laten want ben bang dat hij ontsnapt. Hebben een tuigje geprobeerd, was geen succes :joy:

Bij haar vorige baasjes kon ze de tuin niet uit (schutting met gaas erop) en het is nog nooit bij haar opgekomen dat het bij ons misschien wel kan denk ik. Probeert ze gewoon nooit. Maar ik ben er wel altijd bij hoor, zou haar niet een hele dag in de tuin vertrouwen. We zijn ook begonnen met een tuigje maar daar liep ze alleen maar in achteruit :joy:

Wel herkenbaar hoor, dat zeuren. Vind het moeilijk om daar niet aan toe te geven

Wat is dit voor soort poes?

1 like

@grace

Ze heeft iets van een Siamees in zich en de rest is vermoedelijk Europese korthaar. Ze heeft dus bijv. niet de slanke bouw van een Siamees

1 like

Mega pretty!

1 like

Mlem mlem mlem.

En ja, hij mag dit. Want hij is oud en onzeker :heart:

En deze baby wilde gewoon ingestopt worden :woman_shrugging:t2:

29 likes