Kattentopic

Voor al je vragen, foto's of verhalen over katten.
11 likes

Yessssssss katten :heart_eyes_cat:

Ik zou heel graag een tweede kat (kitten) erbij willen, maar mijn huidige kat is het niet met me eens. Vorig jaar hebben we een weekje opgepast op een kitten en ze vond het echt vreselijk, is de hele week buiten of boven geweest. Dus ik wil haar dat niet aandoen, maar hoop toch ook ergens dat ze misschien zou wennen.

Toen we haar kregen als kitten vond de kat die we toen hadden er ook niks aan, en ze zijn nooit vrienden geworden maar ze tolereerden elkaar wel en lagen ook best dicht bij elkaar. Toch is deze helemaal opgebloeid nu die oude kat is overleden vorig jaar en ik denk niet dat een katje erbij haar goed zou doen… maar ik wil het zo graag! Iemand ervaring met zoiets of tips?

In mijn ervaring is het dan ook gewoon het beste om haar alleen te laten, hoe jammer dat ook is! Mijn kat is ook zo, ze heeft al met andere katten geleefd en dat vond ze verschrikkelijk. Jong, oud, familie of niet: ze haat ze allemaal. En een nieuwe kat introduceren is volgens mij erg stressvol, als je dan niet zeker weet of het überhaupt gaat lukken zou dat wel zonde zijn.

1 like

In dit geval zal je die andere kat er nooit een groot plezier mee doen. Ik heb twee katten (niet uit hetzelfde nest en de ene later erbij genomen als kitten) en ze tolereren elkaar en spelen heel soms even vijf minuten met elkaar maar de oudere kat (circa 6 jaar) is het liefst gewoon alleen en heeft hier wel de mogelijkheid om zich af te zonderen (eigen kamers tot hun beschikkining :’) en lekker naar buiten te gaan. Ik houd het nu gewoon zo omdat er geen problemen zijn en aan de lichaamstaal van de katten te merken is dat het zo wel een houdbare situatie is.

2 likes

meer foto’s

2 likes

Add images

18 likes


:hearts::hearts:

14 likes

Ik zal ook eens mijn twee apen posten:

20 likes


En nog een foto van mijn kat die achter een muis aan zit. :sunglasses:

12 likes

Hebben mensen hier eigenlijk ook wel eens gezeik gehad als je kat naar buiten mag en het dier geen halsband draagt? Ik kreeg meerdere keren van mensen op mijn donder van in de trant van ‘dan zullen ze ook wel niet gechipt en geholpen zijn’ :’) Terwijl ze dat wel zijn, maar de ene echt iedere halsband los weet te krijgen en het gewoon niet fijn vindt. Dus dragen ze er geen. :stuck_out_tongue:

1 like

ooooh ik heb even m’n moeders Facebook doorgespit voor leuke foto’s. Wij hebben 4 katten thuis!


Dit is denk ik een foto van zo’n 4 jaar geleden, de (linker, kiki) is moeder van de andere twee!

Oke ik had een hele fotoserie ingevoegd maar ik mocht maar één foto toevoegen haha

13 likes

Nope maar bedenk mij door je berichtje wel dat ik een nieuw vlooien/tekenbandje moet kopen voor de kat. :sweat_smile: Is alweer 8 maanden geleden zie ik, pff gaat snel.

Broer en zus samen haha

16 likes

Hmm ik ken het alleen andersom, dat je een kat beter geen halsband om kan doen als ze buiten komen. Dit wegens gevaar voor ergens blijven haken/ophanging en dat die beestjes dan stikken :frowning:. Wel chippen natuurlijk!

1 like

Ik heb een vlooienbandje voor de kat die afbreekt als ze blijft haken.


Deze heeft mijn kat altijd om. Werkt ook geweldig tegen teken, bandje is wel bijna 25 euro maar je doet er ook 8 a 9 maanden mee.

3 likes


Needy mofo

20 likes

Onze katten hebben ook geen halsband om. Ik kan me herinneren dat de kat die we vroeger wel altijd een halsbandje om had met daarin ook ons adres enzo. Nu zijn ze allemaal gechipt. M’n ouders zijn trouwens gestopt met halsbandjes om doen, omdat (oke niet verder lezen als je niks zieligs wil lezen) de kat van onze buren is blijven haken achter een raam wat op een kiertje stond. Het bandje bleef ergens aan haken en toen had hun kat zichzelf een soort van ‘opgehangen’. Ze waren zelf op vakantie en kwamen er de volgende dag pas achter toen iemand de kat eten wilde geven. :disappointed_relieved:

Maar goed, ik heb nooit commentaar van mensen gehad over het feit dat ze geen halsband dragen! Nu ik er zo over nadenk, dragen de meeste katten bij ons in de wijk geen bandje.

Mijn katten hadden van die halsbanden met een kliksysteem dat automatisch losging als ze ergens bleven hangen.
Elke paar weken kon ik nieuwe kopen omdat ze zonder halsband thuiskwamen, ben er maar mee gekapt.

2 likes

@KatyS van dat hangen was ik ook altijd wel bang voor. Vind het wel fijn om te horen dat hier meer mensen zijn waarvan de katten collarless door het leven gaat omdat ik in mijn buurt echt een uitzondering zowat ben. :’) Vrijwel elke kat heeft zo’n klassieke band om met een belletje of naamtag etc :stuck_out_tongue:

1 like

Love de kattenfoto’s hier!! :heart_eyes: blijf maar likes uitdelen