Kattentopic

Jeetje wat onwijs klote. Heel veel sterkte!

Ik ben op dit moment ergens aan het klussen. Hierdoor zie ik mijn katten bijna niet. Mijn vriend is ook bijna niet thuis omdat hij ook hier komt klussen na werk. Vind het zo lullig en voel me zo schuldig. Over 15 dagen gaan we verhuizen en gaan ze natuurlijk ook mee. Ik hoop dat dat goed gaat!

1 like

O nee, wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte! Zo’n jong katje ook nog… Had de operatie sowieso al een risico of was het een vrij standaard routine operatie? Jeetje… Dikke knuffel voor jou, dit verwacht je natuurlijk nooit…

1 like

Ik voel je verdiet gewoon. :broken_heart: Wat lief dat je 1.5 vrije dag had voor haar. Is er iemand die je op dit moment kan steunen?

1 like

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Dat doet me goed.

Er moesten een paar kiezen getrokken worden vanwege aanhoudende ontstekingen en ze heeft vrij kort nadat ze ontwaakte een hartaanval gehad. Ze vermoeden een hartafwijking, die niet te horen is bij de normale controles. Het was ook al twee keer eerder goed gegaan met precies hetzelfde narcosemiddel (o.a. sterilisatie).

Mijn vriend was hier net nog en is rond vier uur weer hier na werk. Wat doet dit verschrikkelijk veel pijn zeg…ze had nog zoveel jaren moeten hebben en het was zo’n vrolijk, lief beestje.

Oh, zit echt even met tranen in mijn ogen. Wat ontzettend verdrietig voor je. Helemaal als het zo totaal onverwacht was. Sterkte!

1 like

Het gevoel dat je beschrijft herken ik inderdaad heel erg. Toen ik gisteren bij de dierenarts zat vroeg ze ook wat ik met mijn kat haar lichaam wil doen.

Een logische vraag natuurlijk, maar voor mij totaal niet. Ik kwam haar ophalen en ze hoorde eigenlijk tegen die tijd al lekker op m’n schoot te liggen onder een dekentje. Ik was nog helemaal niet voorbereid op afscheid nemen en dat ben ik nog steeds niet.

Ze ligt nu in een mandje op een aparte kamer bij mijn vriend thuis en ik loop zo nu en dan de trap op om haar te aaien en tegen haar te praten. Het is de bedoeling om haar ook hier in de tuin te begraven (dat mag blijkbaar als het een koophuis is, wist ik niet).

We wonen (nog) niet samen en ik heb zelf geen tuin. Zie er nu al tegenop om weer naar huis te gaan. Mijn schatje stond me altijd miauwend op te wachten bij de voordeur en nu staan alleen haar spullen er nog.

Waar is jouw katje begraven?

Oh wat erg, heel veel sterkte. Wat zal het raar voelen en wat heftig zo onverwacht bij een routine-ingreep. Sterkte!

1 like

Fuck… :disappointed:
Echt heel heel heel veel sterkte gewenst. Zo oneerlijk.

1 like

Ik weet helaas hoe je je voelt. Het is zo oneerlijk als ze zo jong zijn! Echt intens verdrietig dit.

Heel veel sterkte.

Wat doet het pijn hè… Was jouw katje ook zo jong? :worried:

1 like

Wat moet jij ook geschrokken zijn zeg…had ze een verleden met epilepsie (omdat je dit direct dacht)?

Hier hetzelfde inderdaad…we halen straks ook wat stenen aan de kant.

Het gemis is er nu al zo erg…en ik ben nog niet eens thuis geweest. Zoals ik zei wonen we niet samen en zie er echt tegenop om de avonden thuis alleen door te moeten brengen zonder mijn lieve knuffel…

1 like

@Moezemeisje Ah nee, wat een verdrietig bericht. Arm katje en arme jij. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je er tegenop ziet om weer naar huis te gaan en dat zij er dan niet meer is :(. Kun je dit weekend bij je vriend blijven? Heel veel sterkte!

Ik heb er na 2,5 jaar soms nog verdriet van. Mijn katje was nog niet eens een half jaar oud.

Misschien inderdaad lekker zoveel mogelijk tijd met je vriend doorbrengen :heart: anders is het helemaal zo verdrietig in je eentje.

Mijn vriend en ik gaan dit weekend voor de tweede keer kijken in het asiel voor een kat, wie weet ben ik wel een kattenmoeder zondag :heart_eyes: Ik ben zooo enthousiast dat ik er bijna elke avond over heb gedroomd hahaha. Vorige week hebben we daar meer dan 2 uur gespendeerd maar er was met geen enkele kat een overweldigende ā€˜klik’. We hebben alles al gekocht en weten wat we zoeken. Ik ben benieuwd of hier iemand al eerder een kat heeft geadopteerd en misschien nog gouden tips heeft?:hugs: Wat heeft jou overgehaald om de kat te nemen?

@Moezemeisje heel veel knuffels voor jou!:yellow_heart:

5 likes

Bedankt :). Ik heb ook nog een dwergpapegaai, dus moet sowieso naar huis. Dat waren ook dikke vrienden, dus hopelijk kwijnt het vogeltje niet weg nu.

Het zal toch een keer moeten natuurlijk. Ik wacht sowieso tot het begraven achter de rug is…

Och wat jong nog…was het ook tijdens een operatie? Ik kan me voorstellen dat je daar nog lang last van hebt. Je had haar ook nog niet zo lang lijkt me ?

Dan denk je het ziektebeeld te herkennen inderdaad…zou me ook goed voor kunnen stellen dat je alleen maar in shock bent omdat je niet weet wat er gebeurt en of het goed komt.

Het is inderdaad fijn om nog tegen haar te kunnen praten nu…al wist ik gisteren niet zeker of ik haar mee wilde nemen of op laten halen bij de dierenarts. Het voelde toch al niet echt meer als mijn lieverd toen ze niet meer recht in mijn ogen keek…

Hij is thuis overleden, waarschijnlijk ook iets met het hartje, maar dat is een gok natuurlijk. Hij begon opeens te gillen en een pootje stond helemaal stijf, en binnen een paar tellen stopte hij met ademen.

Pff wat sneu zeg. Dat moet heel erg schrikken geweest zijn.

ā€˜Mag ik nu dan eindelijk in de doos Balou’

25 likes