Kattentopic

Poes, dat was mijn dekentje! Ik ging alleen maar even naar de wc. :cry:

21 likes

Jeeeejj wij mogen volgende week maandag ons eerste katje ophalen! Ik heb er zo’n zin in. :smiling_face_with_three_hearts:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in kattenvoer, maar er is zóveel keuze… Ze komt uit Griekenland en ik weet niet wat voor voer ze daar kreeg… Heeft iemand een tip voor goede brokken die niet ál te duur zijn?

23 likes

Is het een idee om algemene tips (voer, kattenbakvulling enz) in de beginpost te zetten? @Fenayi

Zoek even de posts van Loxodonta terug in dit topic. Die tipt goede merken en geeft handvaten waar op te letten bij het kopen van voer!

1 like

Oh ja ik zie het, handig! Bedankt.

Wat voor tips moeten er staan dan?

Wat een schatje!! Ik vind CaroCroc wel goed, Je hebt verschillende soorten.
(heb daar ook stage gelopen lang geleden, en toen een onderzoek gedaan naar de verschillende samenstellingen van het voer met concurrenten enzo) Dit was prima prijs kwaliteit verhouding. Hopelijk nu nog steeds. :wink:

We hebben net haar nageltjes geknipt! We hebben van tevoren gegoogled hoe we het het beste konden doen en hebben besloten om haar in een handdoek te wikkelen.

Ze was gelukkig heel rustig, bewoog af en toe wel een beetje met haar pootjes, maar zat ondertussen gewoon lekker te spinnen. We hebben alleen haar voorpootjes gedaan, zo ver wij denken dat het kon i.v.m. het leven. Dat vonden we wel lastig om te zien namelijk.

Ik ben blij dat we het gedaan hebben, want ik merk nu al dat ze niet meer in de bank blijft hangen. Heel fijn voor haar!

7 likes

Aah ik mag mijn frummels 1 februari ophalen!! We hebben nu bijna alles in huis voor ze. Nu geeft 1 van de kittens al aan dat ze graag naar buiten wil, maar onze tuin is nog niet afgeschermd dus ik wil ze graag een tuigje aanleren, zodat ze in de tussentijd wel even een frisse neus kunnen halen. Heeft iemand ervaring met het aanleren van een tuigje?

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met tuigjes. :sweat_smile: Genoeg katten waar het wel bijwerkt hoor maar alle katten die ik heb gehad werden helemaal gek met zo’n ding om.

1 like

Mijn kat kan ook niet naar buiten zonder tuigje. Hij vind het niet echt leuk als ik dat tuigje aan doe, maar buiten is ie helemaal gelukkig. Meestal geef ik hem wat snoepjes als ik hem aan wil doen zodat ie stil zit haha.

1 like

Bij mijn kat ging het ook altijd goed, hij wist na een tijdje zelfs als ik met het tuigje aan kwam dat hij lekker naar buiten mocht. :relaxed:

2 likes

Onze kat bleef echt voor dood liggen en wurmde zich gewoon uit het tuigje. Maar misschien als je het de kittens van jongs af aan aanleert, dat het wel goed komt.

2 likes

Bedankt voor jullie reacties! Hmm ja ik ben bang dat ze een tuigje de eerste paar keren helemaal niks gaan vinden :sweat_smile: Maar ik hoop dat ze toch snel de link gaan leggen dat tuigje aan = naar buiten mogen = tuigje is leuk!!. Ga wel flink met snoepjes werken haha

1 like

Tips over voeding bijv? Er worden zo vaak vragen gesteld en dan roept iedereen “even terugzoeken naar de posts van @Loxodonta”, maarja ga maar eens een paar honderd berichten terugzoeken, is toch geen doen. :stuck_out_tongue_winking_eye: Wil als ik tijd heb het wel allemaal bij elkaar zetten, dan hoef jij het alleen in de beginpost te zetten.

2 likes

Ja één van mijn katten ook! Die gaat dan op z’n krabpaal zitten met z’n nek uitgestoken haha. Als ik dat tuigje per ongeluk aanraak is hij al helemaal enthousiast. Zonder is hij buiten onzeker, maar met kunnen we prima door een paar straten lopen

Dit is ‘m:

Hij is zoals je ziet helemaal gek op krabkarton en maakt elke dag zo’n ZOOI, niet te geloven haha
Oké, volgens mij ben ik van het onderwerp afgeweken

32 likes

Mijn katertje wordt vrijdag gecastreerd (ben stiekem best zenuwachtig) en als jij voldoende is hersteld, mag hij ook naar buiten. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Eerst erbij blijven? Of kan ik erop vertrouwen dat ie de weg naar huis weer vindt? Ben zo bang dat ie verdwaald!

1 like

Ik smelt echt van dit topic. In november onze kat moeten laten inslapen. (nu rustig aan het oriënteren voor een nieuwe) In de tussentijd vermaak ik me hier met al die lieve poezel verhalen. :blush::pensive:

1 like

Aaah spannend! Heb je een achtertuin die en beetje is afgezet? De eerste paar keer zijn we er wel bij gebleven al was dat meer omdat we ook erg nieuwsgierig waren wat ze allemaal zouden gaan doen.
Katten zullen niet zo snel verdwalen en al helemaal niet als ze al gecastreerd zijn. Er is dan geen drang meer om vrouwtjes te gaan zoeken :wink:

26 likes