HAhaha ik vind dit leuk
Echt zo van “Uhm jongens ja het is een wonder maar toch echt waar”
Ooh dat eerste vind ik dus echt verschrikkelijk altijd . Ik had een tijdje een conducteur die iedere ochtend om half 7 rijmpjes, grapjes en liedjes ging vertellen/zingen door de intercom. Echt geef me maar een touw, dat kan ik op dat tijdstip echt nog niet aan.
Ik heb de laatste tijd ook veel vertraging joh.
En de sprinter die voor de intercity (die ik iedere dag moet hebben) vertrekt, gaat dezelfde kant op en heeft IEDERE dag vertraging, waardoor de intercity altijd langzamer moet rijden. Hoe kan dat iedere dag hetzelfde liedje zijn?
Ik ben vandaag de heuse toiletjuffrouw. Bij bijna iedereen die naar de wc gaat moet ik uitleggen hoe het werkt of dat de wc bezet is. Zal ik geld vragen?
Sowieso , lekker cashen. En dan NS de schuld geven van “ja mevrouw ik heb t ook niet bedacht ik doe maar wat NS mij vertelt”
Hahaha nou ik ga ff een ns logo op m’n jas plakken brb
Mensen die sloffend ijsberen over het treinplatform, mag ik die op de sporen duwen? Ja toch he?
Mannen die denken dat zij recht hebben op 1,5 stoel en de vrouw naast hun (ik dus) wel met een halve stoel toe kunnen.
Dit gebeurt me echt zoooo vaak. Wijdbeens zitten, armen lekker ruim naast het lichaam, waardoor ik steeds meer in een hoekje gedrukt wordt. Haaaaaaaat
Haha dit ben ik nu. Er is een moeder met een stel kinderen (ik kan niet zien hoeveel maar minstens vier so far) die allemaal door mama naar de grote enge trein wc gestuurd worden, waar ik ze uit moet leggen hoe deur werkt, hoe je doortrekt, etc. Hoe had ze dit bedacht als er niemand naast de wc had gezeten?
er zit nu iemand achter me in de trein een fucking big mac menu weg te werken. rot op
Haha heeeeel herkenbaar
Hele trein zit bomvol mensen en nog zijn er mensen die denken dat zij in een vierzits lekker onderuitgezakt op de buitenste stoel (met een tas naast zich) kunnen zitten? Aso. Ik ga er dan expres naast zitten.
Huh ik wist niet dat je tas op de stoel hebben als asociaal werd gezien? Wel als je hem niet weg wilt halen natuurlijk, maar anders? Dan ben ik echt een aso haha ik zit altijd zo’n 2 uur in dezelfde trein met mijn spullen naast me, meestal ben ik na een kwartier vergeten waar ik ben en heb ik niet door wat er om me heen gebeurd. Vaak heb ik pas door dat de trein vol zit als iemand me vraagt of diegene naast me mag zitten. Vind het eigenlijk ook best normaal om te vragen of iemand z’n tas wil weghalen als je daar wil zitten, heb daar zelf in ieder geval nooit een probleem mee om dat te doen.
Ja ik vind dit ontzettend aso. Prima als je hem erop hebt maar haal hem gewoon weg zodra er mensen instappen?
Ik snap nooit wat dit uitmaakt. In de trein mag je nu eenmaal eten (helaas).
Ik vind het ook best irritant hoor daar niet van, maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen als het gewoon mag vind ik.
Love McDonalds’s geur in de trein
Buiten de spits boeit het me niet maar in de spits vind ik het aso als ik moet vragen of je je tas weg wil halen. Je ziet toch dat het druk is?
Ik vind het eigenlijk alleen aso als je op de stoel bij het gangpad zit en je tas ligt bij het raam (maar op die plek zitten vind ik altijd aso) of als het super druk is en de coupe/bus stroomt vol dan schuif ik mn tas altijd naast me op mn stoel. Dan snappen mensen dat ik mn tas wel helemaal weghaal. Ik reis meestal met de bus dus ik ga niet elke 5 minuten mn tas op schoot trekken of 50 min met mn tas op schoot zitten.
Ik ben zeer zichtbaar hoogzwanger en neem dagelijks de bus. Helaas is de hoffelijkheid bij mijn medepassagiers (meestal studenten) ver te zoeken waardoor ik in een overvolle bus vaak hang te bengelen aan één van die lusjes aan het plafond terwijl ik met mijn andere hand probeer te vermijden dat iemand mij een stamp in de buik geeft in een bocht… gisteren dan toch maar eens gevraagd of ik misschien mocht zitten op één van de gereserveerde plekken voor ouderen/zwangeren/wie slecht te been is. Alsof het nog niet gênant genoeg was dat ik het moest vragen, ging dat meisje nog bij hoog en bij laag beweren dat ze niet zag dat ik zwanger was, tot entertainment van de rest van de bus die evenmin aanstalten maakte om op te staan.
Zelf sta ik (als ik niet zwanger ben) altijd recht voor wie een plekje nodig heeft en ga dit er bij mijn eigen zoon ook instampen, van een beetje hoffelijkheid is nog nooit iemand doodgegaan.
Als iemand het vraagt sta je toch sowieso op. Echt hoe durf je te zeggen dat je iemand niet gelooft.