Klagen over het OV

Wist dus niet of dit topic er al was. Maar wat ik dus bloed irritant vind is die stem die steeds omroept. Vergeet niet in te checken als je met chipkaart reist. MENS ROEP DAT EERDER OM EN NIET ALS DE TREIN VERTEKT. is toch dom.

4 likes

Maar die stem zegt toch ā€˜reist u met een ov-chipkaart? Vergeet dan niet om uit te checken!ā€™ Of bedoel je die niet haha. Inchecken terwijl je al in de trein zit is wel dom.


Ik erger me vooral aan bussen inclusief hun chauffeurs. En dan vooral aan de drempels waar ze met 348km/u overheen vliegen.

2 likes

Ik erger me altijd aan mensen die al naar binnen lopen voordat ik buiten ben. Ben altijd geneigd om expres er tegen aan te lopen.

20 likes

Oh zegt ze uitcheckenā€¦ ahaa was er niet helemaal bij haha. Vind wel dat die stem dr muil moet houden met dr ARN - HEM

2 likes

Ik erger me aan mensen die praten in de stilte coupƩ

4 likes

Ik doe dat soms wel eens en als ze dan boos omkijken roep ik eerst uitstappen dan instappen!
Lekker ordinair wel, maar kan me daar ook zo aan ergeren

8 likes

Had van de week vertraging, als dan een sprinter in dezelfde richting rond dezelfde tijd als de vertraagde intercity aankomt, komt de vertraagde trein blijkbaar aan op het andere perron. Jammer dat ze dat alleen op het bord zetten die ik vanaf mijn normale plekje op het station niet kan lezen en het niet omgeroepen wordtā€¦

Op de terugweg zat ik in een sprinter welke niet verder zou gaan dan den Bosch ipv helemaal door naar Arnhem zoals normaal. Ik dus op den Bosch uitstappen, rijdt de trein gewoon door en kon ik nog net op tijd instappen.

Communicatie is soms een beetje lastig dus

Ja dat is de behoorlijk ding bij ns idd. Ik heb het ook vaak als mijn trein of die dezelfde kant op gaat vertraging heeft, dat het dan heel onduidelijk is welke trein waar gaat. Ene moment gaat mijn trein op spoor 1, ff later op spoor 2 en uiteindelijk toch weer op spoor 1. Wordt niet omgeroepen, staat alleen op t goed.
Zo zat mijn vriend vorige week in de verkeerde trein, zijn trein stond op t bord en op het tijdstip waarop die moest komen kwam er een trein. Toen hij in stapte bleek deze ergens anders heen te gaan.

Wat ik ook apart vond, niet perse een ergernis. Ik zat laatst in een trein waarvan ik op het eindstation uit stap. Op het station eerder (letterlijk 3 minuten rijden) werd er omgeroepen dat we nog ff moesten wachten omdat er geen machinist was. Toen vroeg ik me wel af of de machinist die zojuist was uitgestapt niet ff 10 minuten kon overwerken (3 minuten naar mijn station rijden en vervolgens daar omkerenā€¦)

1 like

@Luipaard misschien moest ie naar een andere trein?

Als mensen instappen en dan stil gaan staan om te bedenken of ze naar links of rechts gaan. Kies gewoon ughhhh.

2 likes

Het is facking druk in de trein maar ik zag nog 1 plekje met een tas erop. Dus ik vroeg of ik daar mocht zitten zegt ze nee is voor mijn vriend die stapt zo in. Ik liep maar door maar heb nu spijt dat ik niks heb gezegd want vind dat eigenlijk maar debiel :face_with_raised_eyebrow::roll_eyes:

1 like

Als de hele tram leeg is en er een vies mannetje naast je wilt zitten. Ga weg.

3 likes

Ik doe dat ook. Niet tegen een bejaard persoon of iemand waarvan ik denk dat ze omvallen, maar anders beuk ik soms wel echt mijn schouder flink tegen iemand aan. Rot op met je fucking instappen terwijl de hele trein nog aan het leeglopen is.

6 likes

Als je met veel tassen de bus inloopt en de buschauffeur meteen wanneer je hebt ingecheckt keihard begint te rijden. Die 10 seconden wachten tot ik zit zijn kennelijk al te lang? Heb ooit zo mijn knie aan de hoek van een stoeltje gestoten

3 likes

Ohja dat is wel een goede verklaring idd! Had ik nooit aan gedacht :see_no_evil:

In aanvulling op jouw ergernis: als mensen uitstappen en recht voor de deur blijven staan om te kijken of de rest van de groep al komt ofzo. Doe ff een stapje aan de kant

2 likes

Oh, nog een aanvulling hier ook op: als mensen bovenaan de roltrappen in stations ook stil blijven staan om te zien welke kant ze op moeten. LOOP DOOR, ik kan letterlijk geen kant op.

6 likes

Ik beuk dan express even hard met mijn tassen er doorheen haha :sweat_smile: Heel verontwaardigd zijn ze dan ineens en is ook megatokkie maarja

Ik vind het ook megairritant als ik aan de andere kant sta, dus te wachten of ik er in kan en mensen je dan door je heen willen terwijl er nog mensen uitstappenā€¦ Dan kan je ook echt een flinke duw verwachten hoor, rot op en wacht gewoon ff

3 likes

als de buschaufffeur vergeet de deuren open te doen als ik/iemand eruit moet? you have one job

17 likes

Of de halte voorbij rijden. Is mij ook zooo vaak gebeurd

7 likes

Ik zeg dan altijd PAARRRRRRDONNN

2 likes

Ik snap dit niet zo. Heb sowieso een hekel aan hardrijders. Ik maak het elke dag mee, mensen die zo hard rijden in een woonwijk.
Dit gaat een keer mis.

3 likes