Kleding naaien/DIY'en

Arrghh zo irritant. Ik had dit ook laatst. Uiteindelijk lijken ze nu te blijven zitten door juist niet hard te drukken met de tang. Heb daarna nog 15x ofzo de snaps open en dicht gemaakt en het leek te blijven zitten. Ga het binnenkort nog een aantal keer proberen want wil het eigenlijk cadeau doen, maar ja ga niet iets met loslatende knoopjes geven. Dus ja, fingers crossed.

1 like

Deze stuur ik deze zomer mee met mijn moeder voor mijn neefje en nichtje:

20 likes

Ik heb voor het eerst zo’n vintage reproductie patroon gekocht. Ik zag dit bloesje bij The great British sewing bee en ik was gelijk verliefd. :heart_eyes: Dus gelijk maar aangeschaft, haha. Ben benieuwd!

11 likes

Ik heb voor mijn verjaardag twee geweldige cadeaus gekregen. Van mijn vriendin heb ik een lockmachine gekregen :astonished: en van mijn schoonouders een nog werkende handbediende Singer uit de jaren '20. Hij is van de oma van mijn schoonmoeder geweest, en omdat ik zoveel plezier haal uit het naaien wilden ze 'm aan mij geven :astonished:

Voel me echt zo verwend (en geïntimideerd door de lockmachine hahaha) :heart_eyes:

Samenvatting

22 likes

Love lockmachines. Dat ding is echt mn beste vriend haha.

1 like

Wat een goeie cadeaus :heart_eyes:. Volgens mij heb ik dezelfde lockmachine, het inrijgen van de garen kan even ingewikkeld zijn, maar dat heb je zo onder de knie! Geniet ervan :relaxed::relaxed:

1 like

Ik ga de uitdaging graag aan haha, zie er naar vooruit om er dingen mee te kunnen doen!

2 likes

Ik kan dit filmpje btw aanraden als je bijv een nieuwe kleur garen wilt doen.

Lief dat je deze tip deelt, dankjewel!

2 likes

Nieuw project: dit jasje namaken. Misschien wordt het helemaal niks maar ik hoop zo van wel!
Maar ik denk ook, waar begin ik aan!

16 likes

Zoveel mooie details! Hou ons op de hoogte hè, vind dit leuk om te volgen.

1 like

Mooi! Ook dat duimpje van degene die ‘m aanheeft, zo van: you can do it :+1: haha

@AmyFarrahFowler wooo nice! Ik zou ook nog wel een lockmachine willen, lijkt me zo handig.

2 likes

Veel succes! Houd ons inderdaad op de hoogte, leuk!

1 like

Is er een makkelijke manier om een v hals in te korten ? Ik ben een beginner en via Google kom ik alleen op YouTube of sites waar je het helemaal moet uithalen. Ik denk dat , dat te moeilijk is nog voor mij.

1 like

Van een top die je zelf gemaakt hebt? In dat geval zou je de boorden breder kunnen maken als je nog stof over hebt. Als het een V-hals met beleg is wordt het echt lastig, dan is de V al aan de panden ingeknipt en kun je weinig meer veranderen ben ik bang.

1 like

Nee niet zelf gemaakt. Was ik al bang voor. Nou ja dan maar met een topje eronder.

Ligt eraan wat je koopt denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik heb een naai cursus gedaan

Mijn moeder is coupeuse, ik leerde als kind dan tasjes maken van de leftover stofjes.
Je kunt het met de kosten zo gek maken als je wilt. Als je alle naaispullen nog moet aanschaffen kost het wel wat natuurlijk.

Ik ben tijdens corona begonnen, dus heb mezelf alles wat ik tot nu toe kan, aangeleerd via filmpjes op YouTube en blogs.

1 like

Ik heb wel eens jurkjes gemaakt maar het werd nooit echt netjes. Voor mijn verjaardag heb ik een naaimachine gekregen en ik ben deze week aan een cursus begonnen. Ik heb niet zo’n grote portemonnee maar vind dit wel zinnig en leuk om in te investeren.
Als je op zoek bent naar betaalbare stoffen en koopjes dan raad ik je aan om naar een markt te gaan. Hier in de stad is een keer per week een stoffenmarkt, dat is voor mijn gevoel veel goedkoper dan in een winkel kopen. Waar je ook mee kunt beginnen is kleding uit de kringloop. Je kan daar weer tasjes van maken, of misschien met wat passen en meten een nieuw kledingstuk. Soms hebben ze daar ook lappen stof/tafelkleden/gordijnen/dekbedovertrekken die je kunt vermaken tot iets anders.
Er zijn ook leuke patronen te vinden, die je weer kunt overtrekken op bijvoorbeeld inpakpapier (dat is goedkoop per rol).