Kleding naaien/DIY'en

Heel mooi printje, ik ben benieuwd naar 't resultaat.

Ik ga vandaag maar eens aan de slag met de Bettine dress van tilly and the buttons die ik op aanraden van @Bertha en @Solsikke heb aangeschaft.

2 likes

Mooi stofje! Ik heb welgeteld 4 naailessen gehad, dus hier een beginnersvraag. Zoals je ze nu hebt liggen heb je toch bijna geen ruimte voor de naadwaarde? Of heb je die er al bij geknipt van je patroonpapier?

1 like

Ik persoonlijk teken altijd op het patroon de naadwaarde er al bij :relaxed: Dat heb ik dan geleerd bij Naailes en ik vind het wel prettig. Ik ben nog niet zo goed in uit de losse pols naadwaarde bijknippen.

Wat leuk! Ik maakte onlangs ook een jurk van Ikea beddengoed :smiling_face_with_three_hearts:

Was van dit filmpje! Heb alleen zelf een andere top getekend uiteindelijk omdat ik dat vierkante niet mooi vond (als je iets meer borst hebt zit dat nergens naar haha)
https://m.youtube.com/watch?v=-it4tHbEmfE

Oh en deze hadden jullie ook nog tegoed: een jurkje voor m’n nichtje. Ook van Ikea beddengoed!

32 likes

Zooooo leuk!!
Onwijs leuk stofje :orange_heart:

1 like

Hij is echt perfect geworden! Ik had minder tijd moeten besteden aan één kant en klaar patroon zoeken :rofl: en gewoon zelf aan de slag gaan!

Alleen de bovenkant heeft nog geen elastiek :see_no_evil: dinsdag maar even naar de winkel om wat meters te halen!

34 likes

De Carly blouse van linnen uit de nieuwe Maison Victor :slight_smile:

33 likes

Zo netjes! Ziet er professioneel uit, leuk model en kleur ook.

@Nimy tof! Sowieso dat jij straks in massaproductie voor jezelf gaat nu je een goed patroon hebt haha.

2 likes

Wauw ziet er echt supermooi uit! Ook een mooie kleur!

1 like

Wauw! Wat tof! :heart_eyes:

2 likes

Omg ik heb een tas gemaakt. Gelukkig nog genoeg van deze stof over, want is genoeg dat ik de volgende keer anders wil doen haha, maar ben zo blij dat dit uit mijn handen is gekomen.

35 likes

Ja ben er ook blij mee! Gekocht bij de stoffenwinkel in het centrum van Hilversum. Heeft echt heel veel moois!

2 likes

De stof is echt geweldig :heart_eyes: en ik denk ook te weten welke winkel het is! Ook een grote favoriet van mij :see_no_evil: dinsdag staat weer een tripje naar die winkel op de planning. Het idee is elastiek halen, daar zal het niet bij blijven :see_no_evil:

1 like

De eerste keer dat ik daar was, was ik echt een beetje overwhelmed door het aanbod haha. Heb naast deze stof ook nog een andere meegenomen:

7 likes

Zelfs de stoeptegels herken ik :see_no_evil:
Echt heel erg leuke stoffen! Ik ben uit “voorzorg” er al 2 maanden niet geweest. (En ook een beetje door Corona, als ik uit me werk kwam en ze waren nog open dook ik die winkel in :rofl: en nu werk ik thuis)
Zo benieuwd weer naar alle nieuwe stoffen!

2 likes

Weekendje naaien :orange_heart:

42 likes

Wauw wat mooi! Leuk met die print ook

2 likes

Wederom een dekbed van Ikea :innocent:

2 likes

Oke waarom koop ik nog stoffen haha. Ik zie her prachtige dekbedden voorbij komen hahah

2 likes

Dekbedden zijn handig en leuk, alleen deze jurk bv was mooier van vorm als het een soepelere stof zou zijn. Denk niet dat dekbedden voor alles ok zijn.

Dus ga ik dit model ook maken van viscose :tada:

1 like