Klussen in huis-topic

Ik lees alleen maar over dat je parket dan gelijmd is aan de spaanplaat en die weer aan je betonvloer en dat je dat er NOOIT zelf uit krijgt :flushed: maar dat hoeft dus niet zo te zijn?

Het makkelijkst zou zijn om de verkopers van ons huis te vragen wat voor vloer ze precies hebben, maar ik vind het zo lullig om te bellen van: hey, we gaan je vloer eruit slopen, help es haha.

Ja, dat is ook weer zo. Ze hebben er een paar ton voor gekregen, dus opzich mag het ook wel :sweat_smile: @anon13937616 ook goeie tip! Ik ga toch maar even appen dan… Bedankt allemaal!

Je hoeft niet te zeggen dat je het eruit gaat slopen, maar dat je er over denkt om het op te schuren. Dan moet je weten hoe dik het parket is, en of het al eens is opgeschuurd. En kun je terloops ook vragen of het geplakt is of niet. Kortom, je bent aan het plannen, het is een normale vraag. De makelaar zou het trouwens ook wel eens kunnen weten, dat is iets dat je opgeeft bij de verkoop.

1 like

@anon18050057 maar hoezo zou je niet kunnen zeggen: we gaan het eruit halen dus hoe zit het vast? Neem aan dat je geen contract hebt waarin staat dat je de vloer laat liggen en ook niet aan de tegels in de badkamer komt. Als je niet wil dat er iets gedaan wordt met het huis dan moet je het niet verkopen toch…

4 likes

Nee je hebt helemaal gelijk hoor, ik ben gewoon een watje met zulke dingen. Dat vind ik dan zielig ofzo :sweat_smile:

1 like

Ach nee joh, ze zullen heus niet onder een brug gaan wonen en hebben er dus zelf ook iets van gekocht wat ze mooier en beter vonden. Dan zijn ze vast ook niet zo gehecht aan die vloer :stuck_out_tongue_winking_eye:

afbeelding
Zo’n prikker huren (of kopen) om gaatjes in het behang te maken zodat de onderlaag wel nat wordt!

Wij moeten binnenkort heeeel veel tapijt gaan verwijderen! Iemand nog tips? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Is het gelijmd? Los trekken en de lijm resten met cola.

Huh wat een gekke gang van zaken! Zo vaak kan (en hoef) je lamelparket toch ook weer niet schuren voor je door de toplaag heen zit?

2 likes

Haha, met cola? :smiley: ik hoopte dat de lijmresten misschien gewoon mogen blijven zitten… maar weet niet of dat handig is. Ik ga even googlen op lijm+cola. Bedankt voor de tip!

1 like

Ben ik weer met een verfvraagje. Ik wil het kastje op de foto gaan schilderen maar wil de handvatten zo laten. Twijfel of ik ze af moet plakken. Ze kunnen er niet af helaas. Jullie nog betere tips?

afbeelding

@Philo @Spaarlamp @nello @C3PO sorry ik had niet meer gereageerd! Maar ik heb een setje gekocht bestaande uit stenen muur slagpluggen en schroeven van een stuk of 7 centimeter lang.
Daarna heb ik mijn vriend ermee alleen gelaten want hij wordt altijd heel agressief als dingen onhandig gaan en dat vind ik zo ongemakkelijk…
hij is ongeveer 5 uur (!!!) bezig geweest met 5 plankjes en moest nog wel rondom de gaten vullen met muurvuller en opnieuw schilderen maar de plankjes zitten zéker goed vast en het ziet er ook mooi uit.
Nogmaals dank voor de tips dus

4 likes

Haha wat een project zeg maar fijn dat het gelukt is!!!

Ik heb er een hard hoofd in maar ga het toch vragen: kennen jullie een merk dat opbouw schakelmateriaal maakt dat een beetje strak is? Ik ga al ons schakelmateriaal vervangen en wil het liefst iets strak en mats (denk: gira e2). Maar we hebben ook veel opbouw en dat wordt vaak alleen in de standaardserie gemaakt.

Ga je ook alle basiselementen (dat ijzer/plastic wat achter je frontje zit zeg maar) vervangen? Anders zit je vast aan het merk dat er nu op zit, je kunt de frontjes van Gira niet op een basiselement van Busch-Jaeger doen bijv.

Jup, dat is het plan. Is ook vrij oud spul dus wel aan vervanging toe.

@C3PO ja held! Zoiets zoek ik:) Ik heb echt de hele ochtend zitten zoeken en chagrijnig zitten wezen omdat ik maar niks moois kon vinden.

2 likes

Weet je toevallig hoe het kastje nu is behandeld? Olie kun je bijvoorbeeld wel bijwerken als je hetzelfde product gebruikt, maar bij lak ga je het verschil zien. Is het echt een vlek van je schoonmaakmiddel, of zit er vocht onder de lak (als het lak is)? Want dat tweede kun je bijvoorbeeld ook oplossen door er een theedoek op te leggen en er dan met een strijkbout overheen te gaan, dan ontrek je de vocht uit de lak.

1 like

Je precies dat. Ik wil gewoon iets mat, veerkeerswit en hoekig. Eeuwig spijt dat wij tijdens de renovatie niet de opbouw dozen in wand verwerkt hebben. Nu maar een vermogen uitgeven bij jung

1 like

Is deze boormachine van de Lidl aan te raden?

En moet je er dan nog extra’s bij kopen zoals verschillende opzetstukken voor verschillende type muren of zit dat er bij inbegrepen? De omschrijving maakt me niet echt wijzer haha.

Of is deze beter: