Heb je de radiatoren binnen gespoten of er helemaal af gehaald?
Je geeft me inspiratie haha.
Heb je de radiatoren binnen gespoten of er helemaal af gehaald?
Je geeft me inspiratie haha.
Ze hebben ook lak in een potje, daarmee heb ik het gedaan. Ben ook heel tevreden over het resultaat!
Heb je de radiator eerst opgeschuurd? Wij hebben er een paar waar de verf afbladdert maar volgens mij krijg je dat nooit meer helemaal strak? Ik twijfel over schilderen of een ombouw
Edit: sorry kees nu dat je 'm had opgeschuurd, ik ging even te snel
Mooi verschil!
Ben ik trouwens de enige die door de aanhalingstekens in de titel altijd moet denken aan “klussen” op z’n Viva-forums? Ik denk altijd, ‘yeah right klussen oh wacht, klussen…’
Waarvan heb je de knoppen?
Wow wat een goed idee! Nooit aan gedacht! Ik heb ook van deze oude lelijke.
weer een klus voor op het lijstje haha
Wow wat een verschil. Ben benieuwd hoe het opdroogt!
Hoe heb je het nou uiteindelijk gedaan?
Ik ben ook benieuwd hoe het er droog uitziet, maar het regent best veel nu. Met dit weer is het balkon al dagen niet meer droog geweest.
Hoe ik het gedaan heb:
Eerst de grote stukken mos verwijderd met een breed plamuurmes. Ik kon er veel mos en een groene laag van af schrapen. Planken waren nog viezer als ik dacht. Er lag gewoon een film van groen op.
Dan met grove borstel vuil eraf borstelen. Ging niet super goed omdat het gisteren ook een druilige dag was.
Dan keukenpapier op de planken gelegd en daarop puur Mister Proper.
Mijn vader kwam helpen, dus hij koos hoe we het deden.
Even wachten en dan weer schrapen met plamuurmes.
Vuile ruiten ging gewoon met ruitenreiniger en spons.
We hebben er meer dan 5 uur aangewerkt: ruiten balkon, grote schuifraam gekuist, gootje rond balkon ontstopt en schoongemaakt en de planken gereinigd.
Als het paar dagen droog is, ga ik de planken nog behandelen. Daarvoor moet ik nog product gaan kopen.
Iemand enig idee hoe ik deze twee blikjes van elkaar af krijg? Dat plastic zit er heel strak omheen. Ik ben dat ik door het onderste blik snij als ik het er af zou snijden.
Huh wat is dit voor plastic dan? Ik zie niet helemaal hoe dit zit! Overigens denk ik dat je niet heel snel door het blik snijdt met een keukenmes, dus ik zou het gewoon proberen.
Die witte rand is van hard plastic. Het zijn twee kleine losse blikjes die aan elkaar zitten met plastic. Ik probeer het wel met een mes, thanks!
Platte schroevendraaier tussen zetten en dan loswippen? Zo maak ik die twee componenten dingen meestal open
Met een schaar? Zo’n plant schaar als het te stroef is
Sorry klinkt zo droog advies maar zou met de punt eronder proberen te komen
Heeft er iemand wel eens een nieuw slot op een poort gezet? We hebben nu zo’n boerenklinkstel en een los oplegslot met zo’n mega sleutel, maar we willen graag een slot met een cilinder zodat we die sleutel ook kunnen laten bijmaken en aan onze sleutelbos kunnen doen. (Onze huidige sleutel is niet meer bij te laten maken, te oud). Heeft er iemand misschien tips qua waar we op moeten letten?
Heb dat plastic er destijds ook af moeten snijden. Je snijdt niet zomaar door het blik heen hoor!
Wij hebben de trapleuningen geschuurd en gelakt. Moet je vooral goed kijken dat je een lak kiest die goed kan tegen veel aanrakingen en de vetten van je vingers, maar dat kun je wel navragen bij een verfspeciaalzaak.
@Mae_Mobley Wow wat een prutswerk, wat kut zeg! Wij hebben wel scheuren in niet nieuw stucwerk gerepareerd met Alabstine muurvuller. De scheur uitkrabben met een driehoekskrabber, goed ontvetten en stofvrij maken (wij hebben er even de stofzuiger opgezet), dan ietsjes nat maken en opvullen met muurvuller met een plamuur mes. En naderhand glad schuren met de hand. Eigenlijk zoals je ook gaten in de muur ontvet. Maar als het zo uitzet bij temperatuur verschil vraag ik me af of dat echt werkt? Een echt groot gat hebben we met snelstuc gedaan maar dat is door onze beperkte skills niet per see heel mooi geworden.
Ik heb onze trapleuningen geschuurd en geschilderd en dat is heel erg netjes geworden! Dat kun je altijd nog proberen voordat je nieuwe koopt.
Ik weet niet of dit hier hoort, maar volgens mij is er geen verbouwingstopic. In ieder geval: ze zijn nu de keukenvloer van ons nieuwe huis aan het betegelen en nu zag ik net dat ze een fout gemaakt hebben in het patroon! Het is nog steeds mooi, maar wel anders dan op het plaatje. Baal er toch wel een beetje van en twijfel om het de aannemer te zeggen. Ik ben echt een mietje als het op privézaken aan komt (op werk kan ik dit heel goed). Vind het dan zielig voor die mannen want ze waren vet aardig, maar het klopt gewoon niet…