O ja, met zo’n type lamp is het misschien juist wel leuk dat dat stuk snoer ‘los’ hangt ipv in een kabelgoot.
Ik ben hier ook zo bang voor. Wij hebben alleen in de slaapkamer nog houten schrootjes, huis is uit '48. Schrootjes waren donkerbruin, ik heb ze wit geschilderd. Ik vond dat echt een klote klus, alles boven je macht dus super zwaar, en alle viezigheid, verfspetters etc vallen op je gezicht en haar. Bovendien vind ik het nog steeds lelijk. Dus eigenlijk wil ik het liefst een nieuw plafond. Het makkelijkst is gewoon gipsplaten er tegenaan zetten, alleen we hebben geen idee hoe de constructie boven de schrootjes eruit ziet. Kunnen de schrootjes het gewicht van gipsplaten wel aan? Aan de andere kant, als we de schrootjes slopen, wat komt er dan tevoorschijn? Kunnen we dan überhaupt wel iets anders er tegenaan maken of moet er een hele nieuwe constructie gemaakt worden? Wat zou het handig zijn als we technische tekeningen hadden waar dit soort dingen op zouden staan
We hebben inderdaad de tekeningen bij de gemeente opgevraagd. Helaas waren die zo slecht/summier dat we daar zelfs niet uit konden halen welke muren dragend waren Komt kennelijk veel voor bij oude huizen.
En zoals @anon13937616 al zegt, hoe goed de technische tekeningen ook zijn, daar heb je nooit iets aan voor schrootjes plafonds. Was meer een hypothetische wens. Een tijdmachine om terug te gaan naar het moment van bouw/verbouw van een deel van het huis was ook chill geweest
Zou zo’n doek spannen geen optie zijn? Geen idee hoe dat bevestigd moet worden maar misschien makkelijker dan gipsplaten, al zal het wel duur zijn denk ik.
Ik zoek een manier om kleine, niet zware lijstjes aan de muur te hangen. Ik ken die zelfklevende spijkers van Tesa, maar kent iemand een goedkoper alternatief? Wil liever geen spijkertjes in de muur slaan maar steeds 3 euro voor 2 plakspijkers vind ik ook economisch onhoudbaar 🥲.
Dit soort haakjes kan je ook wel met sterke lijm aan de muur plakken, blijft prima hangen. Maar als je ‘t ooit verwijdert zal er wel een stukje verf meekomen waarschijnlijk
Mmm ja is een huurwoning dus dat is niet superideaal denk ik
Volgens mij heeft Ikea nu ook van die Tesa dingen in hun assortiment (maar veel goedkoper)
Die ik daar online vind zijn zelfs 3,99 per 2 stuks 🥲 foei ikea
Ik meld me hier ook haha. We hebben een huis met op de bovenverdieping vloerbedekking, maar die wil ik er echt uit. Het is ongeveer 50m2. Ik wil het eruit en maakt me niet uit wat er voor in de plaats komt. Mijn vriend wil graag een echte houten vloer. Iemand hier ervaringen mee? En wat kost zoiets, denk je dat het mogelijk is voor ongeveer 5k? Of moet ik eerder denken aan 10k?
Ligt er denk ik aan of je massief parket wilt of lamelparket. Ik heb een tijd geleden lamelparket besteld (is dunnere laag hout en onderste deel is dan hetzelfde als bij laminaat). Dat moet je voor die prijs (5k) sowieso redden! Massief weet ik niet wat het kost maar moet wel duurder zijn, maar dus niet echt een idee hoeveel.
Top thanks! Ik vind lamelparket prima, nu mijn vriend nog overtuigen… de vloerbedekking zit er al in sinds twee bewoners terug, ik heb vandaag een poging gedaan tot schoonmaken maar bah, echt niet chill wat daar vanaf komt haha.
Ik heb laatst betonhaken ontdekt en er ging een wereld voor me open
Het gaat wel in je muur maar het zijn heel dunne pinnetjes, dus het maakt als het goed is niet echt een gat. Ik heb zelf het idee dat je met van die plakdingen vaak uiteindelijk alsnog schade hebt, dus vond dit wel een chill alternatief.
Heeft iemand hier een tip voor 1) een bedrijf dat een prefab dakkapel kan plaatsen in de omgeving Utrecht of 2) een bedrijf dat een ligbak kan plaatsen in een bestaande badkamer?
Weet iemand of je het aanrechtblad van een bestaande keuken kunt verhogen zonder de hele keuken te verhogen? Zou je een soort tussenstuk kunnen maken ofzo? Of een nieuw blad bovenop het bestaande blad plaatsen?
Nee he, daar ben ik ook bang voor. Het enige wat ik kan bedenken is een frame op de kastjes bouwen en daarop een nieuw aanrecht plaatsen en dan voor het ‘gat’ wat je er tussen hebt een soort plint plaatsen. Maar ondanks dat je die plint helemaal in dezelfde kleur als de kastdeurtjes kunt maken blijft het wel een soort extra lijn natuurlijk…
We hebben nu een vrij dik houten aanrechtblad, 6-8cm schat ik, maar ik zou liever een slank composiet aanrecht willen, dus dan kom je nog lager uit. We zijn beide lang dus elke cm hoger is winst, zeg maar.
Massief is wel duur, wij waren voor onze houten vloer op ongeveer 50m2 bijna 9k kwijt. Maar dan wel de vloer van onze dromen haha. Overigens zou ik het zelf op de bovenverdieping niet gauw doen, omdat je daar in ons geval erg weinig bent. Liever beneden een heel mooie vloer en boven wat minder, dus daar hebben we gewoon mooi laminaat.
Wij hebben ook een eiken houten vloer. Beneden 2x geolied en boven 1x geolied. Ongeveer 85m2 of zo denk ik voor net geen 10k. We hebben ook vloerverwarming. Beneden is het gelijmd, boven zwevend gelegd. Denk dat de beneden vloer samen 6k was en de vloer boven 4K dus voor 5000 moet dat best lukken.
We zijn er super super blij mee. Hebben het laten leggen door een heel familiebedrijf in een dorp in Friesland (wil de naam hier niet noemen maar Google maar dan vind je t wel).
Heb je misschien al aan gedacht, maar die watertoevoer moet in een bepaalde hoek worden aangesloten want anders krijg je lekkage. Zou dus zeker even advies vragen vwb de maten!
Ik weet het niet zeker want wij hadden koper maar ik neem eigenlijk aan van niet omdat een flexibele leiding flexibel is (goh). Dus niet zoals koper dat het net verkeerd kan zitten waardoor de aansluiting niet waterdicht is. Dan moet je wel nog steeds een goedpassende koppeling hebben en de verbindingen omwikkelen met Teflon.