Knaagdieren en konijnen

Als je denkt je konijn slim af te zijn, maar zij toch net iets slimmer is.

We zijn verhuisd en nu piest ze de hele tijd in een bepaalde hoek. Die hoek had ik nu afgezet met een hekje zodat ze er niet bijkomt. Wat is het eerste wat mevrouw doet als ze los mogen. Ze rent naar het hekje en piest er tegen aan.

8 likes

Is het geen optie om in die hoek een toiletje neer te zetten?

Nee maakt haar helaas niet uit, gaat ze er ook naast plassen. Ik heb haar helaas nooit goed zindelijk gekregen en hormonen spelen mee. Ze moet eigenijk geholpen worden. Denk dat dat veel scheelt.

We hebben vandaag de konijntjes mee naar huis genomen, in het begin durfden ze de transportkooi niet echt uit, maar toen hebben we ze in hun normale kooi gezet en zijn ze een beetje gaan verkennen, in en rondom het hok. Nog niet heel ver, hopelijk gaan ze straks zelf hun kooi uit. Nu liggen ze verstopt in hun huisje :thought_balloon:

17 likes

Whaha ja, ze hebben al geplast, helaas niet op hun wc :sob:

Een van de twee heeft het al begrepen! Ik gebruik een ovenschaal van de IKEA als konijnentoilet, vind het zelf best een geslaagd idee :grin:

7 likes

Haha vreselijk he, overal die plasjes
 Laten castreren is nooit een verkeerd idee!

@Nori wat een dotjes :smiling_face_with_three_hearts:! Love je ovenschaal idee haha, heel origineel.

1 like

Ik heb een dwerghamster en een kooi van 100cm breed. Ik heb deze trouwens op marktplaats gevonden en vind hem ideaal!

6 likes

Hahaha! :joy:

Ze voelen zich inmiddels al best thuis. Ze maken gebruik van het toilet, liggen er super relaxed bij en heb ze al betrapt op binkies!

19 likes

Zo lief :heart_eyes:

1 like

Wij hebben gisteren de babykonijntjes bekeken en hebben er eentje uitgezocht. Hij/zij is zo mooi! Het is een driekleurig konijn met bruine oortjes en een bruin mondje, zwarte vacht en bovenop zijn koppie nog een vleugje wit. Beide ouders waren er ook en super tam.
Vooralsnog blijven we bij 1 konijn, omdat de verhalen daarover nogal wisselend zijn. Wel hebben we een hok zo groot dat er in principe 2 in zouden kunnen. Mocht er nog een konijntje overblijven, dan nemen we die misschien erbij (wel afhankelijk van het geslacht).

1 like

Oke, ik had het er voornamelijk in liggen omdat ik merk dat Hazel (het bruine meisje) graag wilt knagen. Volgende week laten we haar nakijken bij de dierenarts, ben benieuwd hoe we haar tandjesprobleem dan aan gaan pakken!

Ze hebben takken in hun kooi en we hebben net ook knÀckebröd gekocht, daar kan ze ook aan knagen :heart:

Ik dacht dat dat juist wel goed was voor de tandjes, dan ook maar niet te veel knÀckebröd dus! :see_no_evil:

Mijn konijn is sinds dat ze gesteriliseerd is echt een knuffelkont, en ook een stuk braver. Ze mag overdag gewoon altijd rondlopen maar net kwam ze in mijn arm liggen knuffelen en slapen. :cry::heart:

3 likes

Vraag me ook af welke verhalen je hebt gelezen inderdaad. Want op internet staan genoeg mensen die beweren ‘dat hun konijn toch Ă©cht niet eenzaam is want
’ Maar dat zijn ze wel. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd. Maar 95% is zeker wel eenzaam ook al denk jij van niet. Het is niet voor niets dat opvangen zo streng zijn alvorens je een konijn mag adopteren. Ze moeten met z’n tweeĂ«n zijn + genoeg ruimte hebben etc. Het blijft je eigen keuze maar hoop dat je inderdaad besluit om er toch een vriendje bij te zoeken!


Heb mijn voedster vanmorgen weggebracht voor een castratie, net een smsje gehad dat ze goed uit de narcose is gekomen en in de couveuse ligt. Kan niet wachten om haar op te halen. Haar maatje vindt het ook niks alleen.

1 like

@Jolie, fijn dat het goed is gegaan, hopelijk hersteld ze snel!

1 like

@Nori @inezweski dankjewel, ik hoop het ook! Ze hebben haar een medical pet shirt aangedaan maar daardoor lijkt ze niet echt te functioneren. Ben er toch bij dus heb hem even uit gedaan. Wond ziet er netjes uit! De assistente zei dat ‘ie meer was voor de momenten dat je er geen zicht op hebt maar vind het wel een rotding om aan/uit te doen :sweat_smile:. Ze viel telkens om maar ligt nu rustig in haar mandje. Ben benieuwd wat haar vriendje er van vindt. Geef haar nu even rust en dan probeer ik haar straks wat te eten te geven. Heeft ze nu nog geen zin in denk ik.

Toch maar even gepolst bij de buren. 2 kleintjes kunnen ook. Iemand ervaring met 2 kleintjes uit hetzelfde nestje? (voor zover mogelijk, we willen een mannetje en een vrouwtje). Of is een kleintje en een grote uit de opvang een betere optie?

1 like