Gelukkig ben ik niet de enige hierin. Mijn vorige konijnen likten/kusten mij nooit dus nu geniet ik extra van de liefde die ik ontvang
OHMYGOD JA!1!1!1!!!
Ik ga dit morgen als ik terug thuis ben checken. Mooi ook hoe je de moeite hebt genomen om het helemaal uit te tekenen!
—
Ik ben vandaag met mevrouw naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse controle en vaccinaties. Alles was echt perfect in orde, ze moest afvallen en dat is gelukt. Ze mocht nog wat rondhuppen in het kantoor van de dierenarts en ze heeft nog de hand zitten lekken. Gekke meid.
Konijn was van de ferbendrops gehaald omdat zn dierenarts het prima vond. Blijkt dat hij eigenlijk minimaal nog 2 weken het had moeten krijgen. Dus vrijdag leek zn hele achterhand verlamd. Wat een drama. Spoed dierenarts gebeld, die wist super veel van konijnen af en is blijkbaar bekend op bunnybunch. Zo blij dat zij de dienstdoende arts was, hij heeft nu drie dagen achter elkaar twee soorten injecties gehad en ferbendrops en hij loopt weer! Hij valt alleen soms nog om en kan dan niet meer zelf staan.
Aaah😍 hopelijk is hij snel helemaal beter!
Ik was aan het grappen met mn moeder hierover en die zei ook “liever zijwieltjes dan geen konijn meer”. Maar de dierenarts denkt dat die er boven op komt!
Hoi! Vrijdag komt mijn goudhamster alleen ik vroeg mij af wat ik het beste kon doen qua inrichting van de kooi.
Het lijkt mij verstandig om in het begin zo min mogelijk speeltjes op te hangen/neer te zetten zodat ze eerst kan wennen aan de kooi. Is dat verstandig of heeft iemand een beter idee?
@Maestoso ik wil je nog even bedanken voor de tip voor de kooi. Ik krijg hem als het goed is morgen binnen!
Ohja ik had al wat foto’s gedeeld maar dit is haar:
Weet iemand nog een leuke naam? Ik twijfel zelf tussen Bobby en Puck. Ik ben benieuwd naar andere opties
Jaaa ik heb ook gelijk een grote molen mee besteld, die wou ik erin zetten met een trappetje en huisje. Dankjewel voor je reactie!
Puck de Hamsie is sinds gisterochtend bij mij/ons.
Ze komt uit de dierenwinkel en is ontzettend schuw maar tegelijkertijd erg nieuwsgierig. Ze schrok van zo’n beetje alles. Mijn vriend en ik zijn heel veel met haar bezig als ze wakker is. Aaien, voedsel aanbieden etc. Ik heb letterlijk 5 minuten geleden haar voor het eerst op mogen tillen. Zo’n grote doorbraak en ik ben zó trots dat ik het graag wou delen
Jaaaaa ontzettend leuk! Dacht echt dat ze alles vreselijk zou vinden en het nooit meer goed zou komen haha. Piepen en doen bij alles wat ik deed. Zo blij dat het nu een stuk beter gaat.
Foto’s komen zeker goed! Als ze ietsjes rustiger is en ze nog meer gewend is
Ben in ieder geval helemaal verliefd
Ja, ze kwam uit een dierenwinkel waar ze echt totaal geen aandacht had gekregen. Daar zat ze inmiddels al vier weken. Toen ik haar in haar hok zette, heeft ze me uit angst heel hard gebeten.
Ze was ontzettend bang, kroop gelijk in een hoekje en is daar echt de eerste paar uren niet uitgekomen. Uiteindelijk na heel veel tegen haar gepraat te hebben en haar met rust te laten kwam ze steeds vaker wat dichterbij om te kijken.
Inmiddels is ze ontzettend nieuwsgierig, pakt ze eten uit de hand aan en mag ik haar oppakken. Mijn vriend vindt ze nog een beetje eng. Ze laat zich ook niet door hem oppakken enzo.
Beetje bij beetje komen er maar hoe het nu al gaat, dat had ik echt niet durven dromen met zo’n start
Nee, dit is een kooi die mijn schoonzus nog had. Door hemelvaartsdag is de levering vertraagd. Ik moest een noodoplossing hebben, dus ze zit nu hierin. Aardig aan de kleine kant, maar net groot genoeg. Vandaag komt de alaska kooi. Heb al het speelgoed wat ik had besteld al wel binnen
Ik heb eindelijk mijn alaska kooi! @Maestoso
Ik heb hem net in elkaar gezet en ingericht. Wat was het een klus om dat ding in elkaar te krijgen zeg! Inrichten is zo leuk.
Ik ging Puck wakker maken om haar te verhuizen naar haar paleis. Ze snuffelt wat, kijkt me aan, loopt een rondje en gaat weer verder slapen haha. Dan vanavond maar weer een poging.
Ja hij staat tegen de verwarming, maar die is nooit aan
Ohja hoe zet je een loopwiel trouwens het beste neer? Moet je hem ook bevestigen aan je tralies?
Ik heb dit weekend mijn konijntje (rechts) laten koppelen in een opvang. Hij heeft dit mooie en lieve konijntje uitgekozen. Ze zijn heerlijk verliefd
Dit is zoooo lief!
Ah wat lief!
Update: de kale rode plekjes zijn totaal niet meer zichtbaar. Het vacht is aangegroeid en daar ben ik zo blij mee. Op internet las ik ook (horror) verhalen over amputatie van de poten door sore hocks. Mijn kleine mannetje blij maar zijn bunnymomma ook.
@DikkeKip Hoe is het met Puck?
Super goed! Leuk dat je het vraagt.
Weet niet of hamsters éénkennig kunnen zijn, maar ze moet van mijn vriend niks hebben. Hoe vaak hij ook probeert haar te aaien etc, ze rent altijd weg. Misschien “ruikt” ze een soort angst ofzo. Hij vindt het namelijk ook spannend om haar te pakken enzo. Als ik er ben komt ze altijd naar mij toe. Mag haar altijd aaien en optillen. Heeeeel fijn! Sinds gisteren loopt ze van de sputnik in de lucht over mijn hand, naar de loopbrug en weer terug, als je snapt wat ik bedoel haha.
Ben er echt heel erg blij met haar!