Ja was triest en allemaal op dezelfde dag
Ooooh dat is wel heel sneu @praline
Mijn konijn heeft een tic. Hij krijgt zijn groenten in een apart bakje van zijn brokjes. Als dat bakje van de groenten leeg is (is een plastic bakje) dan moet 'ie perse van zijn bovenverdieping naar beneden. Net ook weer, hoor ik dat hij het bakje weer naar beneden mietert. Zo grappig.
Oh en ik ben er best trots op dat ik hem zindelijk heb gekregen
Is Chinees voor mij
Wat ontzettend lief
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn konijntje heeft met zijn hoofd vastgezeten tussen de spijlen van de (puppy)ren. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen is echt een raadsel. Ik heb de spijlen uit elkaar moeten trekken om zijn kopje te bevrijden en hij gilde het uit. Het gebeurde in de nacht en zodra de dierenarts open was en het mogelijk was, is mijn vriend direct naar de dierenarts gegaan. 1 oog is zwaar beschadigd en we hebben pijnstilling en oogdruppels gekregen.
Zijn hele kaak is nog opgezwollen en er zit wit slijm in zijn oogje. Knagen doet hem heel veel pijn. Als we de bics niet vermengen in een papje en groenvoer niet heel klein snijden, eet hij niet. Hij eet dus wel, maar niet ‘normaal’ en niet ijn normale hoeveeheid. Hij is gelukkig verder wel actief en heeft ook wel trek. Maar eten doet gewoon erg veel pijn.
Ik werk aankomende week thuis zodat ik altijd toezicht op hem kan houden. En we hebben sowieso een nieuwe afspraak bij de dierenarts. Hebben jullie verder nog tips? Ik maak me nog steeds veel zorgen en heb dit nog niet eerder meegemaakt .
Dankjewel, dat stelt me gerust! Ik heb de purree gemaakt die je had voorgesteld, en hij vindt het inderdaad heerlijk! Hij begint inmiddels een heel klein beetje bics te eten, maar moet zijn ontlasting nog wel goed in de gaten houden.
Oh nee, wat vreselijk . Heel veel sterkte! Wel fijn dat jullie in de buurt zijn en afscheid kunnen nemen.
Wat erg! Heel veel sterkte
Nog onvoldoende opgeknapt helaas… Hij heeft vandaag bij de dierenarts nog een roesje gekregen om te kijken of zijn kaak niet gebroken was. Het lukt hem nog niet om te knagen. Dat is gelukkig niet het geval. Nu extra medicijnen gekregen en hopen dat het in de komende week toch wat meer gaat verbeteren. Hij is gelukkig wel een beetje vooruit gegaan hoor, maar nog niet voldoende.
Mijn lieve konijntje is 2 weken geleden overleven, het strijden tegen e cunniculi heeft niet mogen baten helaas terwijl die net weer vooruitgang boekte. Was ouderdom en de hitte. We hadden m s nachts om 5.00 nog gevoerd, want hij was best afgevallen en we zette sinds dien om het uur een wekker om m te dwingen met eten, hij was zn vrolijke zelf, maar s ochtends om 7.00 troffen we hem overleden aan. 11.5 is een mooie leeftijd maar heb het er zo moeilijk mee. Heb sindsdien elke dag dat paniek me overvalt, dat ie er niet meer is. Had wel verwacht dat het verliezen van mijn beste vriendje lastig zou zijn, maar niet de paniek en angst die erbij komt kijken nu.
Ja dat heeft ie ook Maar hij heeft ook al onze harten gestolen met zijn pretkop en lieve streken.
Heel naar, veel sterkte toegewenst!!!
@Solsikke en @Harrrie heel veel sterkte allebei! @Kees jij ook met het herstel van je konijn, hopelijk gaat het snel nog beter!
Ik maak me ook zorgen om mijn konijn. Haar ene oog lijkt ineens een klein beetje uit te puilen. Op internet heb ik horrorverhalen gelezen van een abces achter het oog… Ze eet verder wel goed en is levendig als altijd. Misschien morgen toch maar de dierenarts bellen voor de zekerheid
Ah zo kut dat je er ook last van hebt van zulke gevoelens.
Zo een boekje lijkt me ook heel fijn met alle herinneringen, maar kan het nog even niet aan om te maken. Moet ook over twee weken mijn afstudeeronderzoek inleveren dus sta helemaal stijf van spanning, maar daarna wil ik zijn buisje met as bekijken (we hebben hem individueel laten cremeren en het as is afgeleverd), de schijnbaar ontroerende brief van zijn dierenarts lezen (mijn ouders hebben m al gelezen maar ik kan t echt nog niet aan) en daarna een foto album maken over zijn leven: van hoe we m gekocht hadden in de dierenwinkel toen die 10 weken was en iedereen m liet liggen omdat ie zo lelijk was, tot aan zijn laatste dagen terwijl die buikschuivend happy door het leven ging.