Knaagdieren en konijnen

Ja het zijn inderdaad 2 dwergkonijntjes, dus liever niet. We gaan maar kijken of we de deur niet gewoon kunnen afbakenen, zodat deze toch gewoon zonder problemen open kan. Dan kunnen we ze altijd nog mee naar buiten nemen als we er zelf ook zijn.

Misschien ben ik iets te zeker daar mee hoor haha. Wel leuk dat ze daar rond kunnen lopen :hugs:

Ja ik vind het dus ook heel dubbel haha. Aan de ene kant denk ik ach, hoe groot is de kans. Ik heb hier nog nooit een kat gezien en vogels ook bijna niet (zelfs kleine vogels niet). Maar aan de andere kant zou ik het niet over mijn hart verkrijgen mocht het toch gebeuren.

1 like

Er zijn ook afdekzeilen voor over die ren die ik liet zien! Dus dan heb je het wel veilig

Dat is dan nog wel een optie! Mn vriend loopt wel te zeiken dat hij niet weer over dingen (de ren) heen wilt stappen maar daar moet hij zich maar overheen zetten, letterlijk en figuurlijk haha. Ik ga niet de hele zomer met een dichte deur zitten.

He jeetje, wat een naar verhaal! Nu wil ik ze helemaal niet meer buiten hebben haha, ze blijven maar lekker veilig binnen. Ik ga wel op zoek naar iets om de deur te barricaderen.

Is het niet mogelijk om een hordeur te monteren? Dan kan de deur gewoon open wanneer je dat wil, zonder dat de konijntjes naar buiten kunnen glippen.

Haha pas wel op, mijn konijn had binnen no time door hoe hij de hordeur zelf open kon trekken :sweat_smile: het was hier geen goede oplossing. @Amoruccio
Voor over dat hek/ren die hierboven staat kun je trouwens inderdaad een net kopen, dat gebruikten wij ook ivm met katten en roofvogels en heeft altijd goed gewerkt.
Als je ze toch binnen wilt houden is een traphekje met hele dichte spijlen misschien een optie als je dat kunt vinden?

Je zegt dat je vaker konijnen gehad hebt dus wellicht weet je dit al, maar als ik van tevoren geweten had dat konijnen zoveel rommel maken en alles kapot maken had ik er misschien niet voor gekozen :face_with_hand_over_mouth:. Plinten, kabels, post… Maar als je vanaf het begin heel strikt bent en er altijd bij bent als ze los lopen, dan valt het misschien mee.
Wat ik persoonlijk ook wel zwaar vind, maar dat is met ieder huisdier, is hoeveel je je aan zo’n beestje gaat hechten en hoeveel verdriet het geeft als ze ziek zijn/doodgaan.

1 like

Haha oh ja. De konijnen die ik heb gehad bij mijn ouders liepen niet zo vaak los binnen, vooral buiten. En het konijn wat we nu de afgelopen 11 jaar hebben is zo lief en sloopt niks. Maar als ik nu konijnen zou nemen zou ik ze wel veel los willen laten lopen. En nu in quarantaine kan dat natuurlijk ook maarja straks al we weer gaan werken is dat wel weer anders natuurlijk.

1 like

Precies dit heb ik ook… Wij zijn er altijd bij geweest bij het loslopen, maar is echt niet af te leren bij onze terror jaap. Ook buiten vreet ie aan de tuinset (geeneens hout). Ik heb me hier echt op verkeken en mijn man is het zo zat dat we soms gewoon ruzie hebben omdat hij vindt dat ik jaap weg moet doen, maar ik dat niet vind kunnen want dan hadden we er maar niet aan moeten beginnen… :disappointed:

Edit: ook @Vloeistof natuurlijk

2 likes

Wat wel heel erg leuk is aan konijnen is dat je ze zoveel kunt leren. Als ik tegen mijn konijn zeg “in je hok!” Dan gaat ze gewoon in haar hok, ook al zit ze aan de andere kant van de kamer. Ik vind dat echt zo knap!! En ze vinden spelletjes ook heel leuk, ik heb bv zo’n stapeltoren en die kunnen ze uit elkaar halen:

4 likes

Haha na 2 weken is hij al verwend❤ helaas geen tips voor je.

1 like

Wat een schatje!!! Ik denk dat hij heel erg fan is van meelwormen :smile: Hij is het al zo gewend dat hij altijd een meelworm krijgt van jou. Ik denk daarom dat ‘ie je vinger aan ziet als een meelworm. Bijt hij hard of is het meer een ‘voorzichtig’ hapje. Hamsters happen vaak om te proeven of het veilig/eten is.

1 like

Ik moet vanmiddag met mijn konijn naar de dierenarts. Ik kwam er gisterenavond achter dat hij een grote bal/gezwel bij zijn achterste heeft zitten. Ik kwam er bij toeval achter omdat hij helemaal languit lag met zijn kont naar mij toe. Misschien zit het er al wel een stuk langer, maar als hij gewoon zit of normaal ligt zie je het dus niet. Alleen als hij echt languit ligt en aangezien hij dan vaak meestal met zijn hoofd naar mij toe ligt. Ik voel me nu echt een slechte konijnenmoeder. :pensive::pensive: Straks loopt hij hier al langer mee rond. Vanmorgen gelijk gebeld, en gelukkig kan ik gelijk vanmiddag terrecht.

Het viel “mee” , hij heeft een gedraaide bal. Morgenochtend kan ik hem weer brengen en wordt hij gecastreerd. Ik vind het wel heel spannend dan gaat hij natuurlijk onder narcose, ook omdat hij al wat ouder is. Maar komt volgens de dierenarts helemaal goed.

Oh wat een lieverd!! Ik merk zelf dat meelwormpjes echt het jachtinstinct van mn hamsters triggert, ze worden helemaal wild van die levende beestjes. Je zou het met zonnebloempitjes kunnen proberen! Daar worden ze vaak minder moordlustig van hahah. (Tenzij je gedroogde meelwormen geeft, dan kan het zijn dat ze inderdaad je vingers aftasten)

1 like

Godverdomme, we moeten zo met ons konijn naar de dierenarts. Ze liet opeens heel ander gedrag zien, gaat languit liggen (doet ze nooit), we kunnen dr opeens aaien en oppakken (rent normaal gesproken weg), eet niet en ademt heel snel. Arts gebeld en kan misschien een koliek (?) zijn. Ik maak me zo’n zorgen! Over 3 kwartier afspraak.

Heel veel sterkte :frowning: :(. Ik hoop dat alles goedkomt!

Sterkte, ik hoop dat het meevalt.