Shit sterkte, hoop zo dat het goed gaat!
Dankjewel allemaal (@Superkonijn @anon79778179 @kees @EllaFitzgerald) het was inderdaad gasvorming. Buikje ligt helemaal overhoop, maar wat nou de oorzaak is geen idee. Haar temperatuur was ook te laag dus ze ligt nu lekker met een kruik op schoot. Verder hebben we spul gekregen wat de boel weer op gang moet krijgen en dwangvoeding. Ik hoop zo dat het snel beter gaatđ„
Oh nee, zo vervelend :(. Pff ik ga heel erg voor je duimen dat de boel weer op gang gaat komen!!
Hopelijk gaat het snel weer beter met jullie konijn
Ohh nee! Ik duim voor je dat alles weer goed komt.
Ach nee duim heel hard mee dat ze er snel bovenop mag komen
Ze heeft alweer een paar hapjes gegeten
Inderdaad heel sneu. Ben me ook echt rotgeschrokken. Zo besef je maar weer hoeveel zoân klein beestje voor je betekent.
Ze lijkt gelukkig steeds meer de oude. We hebben voor de zekerheid de kruik nog in het hok gelegd en ik verwacht dat ik vannacht toch nog wel een keer ga checken voor de zekerheid. Maar het lijkt goed te komen gelukkig!
Dat is helaas wel lastig te zien aangezien ze met zân 2en zijn, dus van wie is het nou haha. Maar ze is de nacht goed doorgekomen en kwam net weer net zo enthousiast op het eten af als normaal dus dat is een goed teken! Ga zo nog even lekker peterselie voor dâr halen.
Heb jij dan ook ervaring met het medicijn dat ze krijgen om de boel weer op gang te brengen? Ze heeft het gisteren bij de dierenarts gekregen en dat leek dus al gelijk zân werking te doen. Gisteravond voor de zekerheid nog een keer gegeven, alleen vragen we ons af of het vandaag nog nodig is aangezien ze weer zo goed als de oude lijkt.
Thanks! Dan gaan we vandaag ook nog even door voor de zekerheid. Dr buikje voelt ook al een stuk meer normaal. Wij gaan inderdaad ook maar zorgen dat we dit gewoon in huis hebben!
Zo fijn zoân forum waar je advies kunt vragen! Heel blij mee
@Amoruccio @Superkonijn mocht je nou geen Ciseral (darmstimulerend middel) in huis hebben, dan werkt Infacol van de drogist ook goed. Ik heb dit ook altijd in huis voor het geval dat het gebeurt en ik niet direct ergens terechtkan. Fijn trouwens dat het beter gaat met je konijn, is inderdaad altijd schrikkenâŠ
Bedankt voor de tip! We hebben nu inderdaad Ciseral meegekregen waar we mee vooruit kunnen maar ga dit zeker even onthouden!
Is het weer helemaal goed met je konijntje?
Wat lief dat je er nog aan denkt! Ja, gelukkig wel! Dezelfde avond ging ze al met sprongen vooruit gelukkig. De afgelopen dagen was haar eetlust nog wel wat minder, steeds maar kleine beetjes. Maar vandaag is ze al de hele ochtend door aan het eten haha (vooral hooi) dus gaat helemaal goed!
Willen jullie met mij mee hopen voor een goede afloop? Ben met mijn konijntje halsoverkop naar de dierenarts vertrokken omdat ze niet meer at en redelijk koud is
Dankjewel :). Ze had een ondertemperatuur en heeft nu twee prikjes gekregen Het lukt mij niet om haar warmer te krijgen want ze is nog wel zo actief dat ze absoluut niet verwarmd wil worden door een dekentje of kruik. Ik hoop dat ze snel weer gaat etenâŠ
He jeetje wat schrikken! Ik heb hetzelfde gehad met mijn konijn vorige week. Ook ondertemperatuur, alleen was zij al wel zo rustig dat ik haar kon opwarmen. Hier ging het na haar prikken al snel beter. Ik hoop bij jou ook! Heb je ook medicijnen meegekregen en bijvoeding? En hoe lang heeft je konijn al niet meer gegeten?
@Morganfreeman Ik heb metacam meegekregen. Ik hoop dat dat goed is? Is een pijnstiller.
@Amoruccio Dankje :). Ik heb ook bijvoeding gekregen. Ze heeft vanochtend wel groente gegeten, maar geen bics in de avond. Ze heeft immidds na de prikjes wel gedronken, maar eten zit er nog niet in. Hoop dat het net zo positief eindigt als bij jou vorige week⊠Maar ben er nog bang voorâŠ
Oke dankjewel :). Ze heeft wel een prikje gekregen om het een en ander te stimuleren, maar houd het sowieso in de gaten.
@Morganfreeman @Kees vraag in dat geval om ciseral drops! Of iets vergelijkbaars met dat.
Dat hebben wij dus meegekregen om de darmen te stimuleren en werkte heel goed.
Ik ga voor je duimen!
ps. mocht dat niet lukken kreeg ik uit dit topic ook nog de tip om Infacol bij de drogist te halen.