Ze zoeken zich elke keer weer nieuwe plekken om te chillen, laatst was het in een lege plantenbak
Ik dacht wow wat een megahamster heb jij
Maar hij zit gewoon op een kinderhandje haha
Hij is evengoed best groot.
Dit is een 12 jarig kinderhand(je)
Het gaat niet goed met een van mijn konijnen (ram).Gisterochtend wou die van de een op de andere dag geen brokjes meer eten en was hij erg sloom. In de loop van de middag en avond ging het wat beter: lekkere dingen zoals johannesbrood en gedroogde wortel gingen er goed in, af en toe een paar brokjes. Verder was ie ook weer best veel aan het rond huppen. Vanochtend wou die weer geen brokjes en was ie weer sloom (maar niet zo erg als gisterochtend). Johannesbrood en dergelijke ging er wel in. Vanmiddag naar de dierenarts geweest,maar die kon niks vinden behalve kleine haakjes op de kiezen, maar ze kon zich niet echt voorstellen dat ie daar zo veel last van zou hebben. Toch pijnstilling mee gekregen om te kijken of het daar aan ligt. Helaas nog geen verbetering. Hij wil allerlei knaagspeeltjes opeten (lijkt enigszins gefrustreerd), maar bijna geen brokjes. Hooi eet ie wel als ik het voor hem op de grond gooi, maar niet zelf uit de ruif.
Hij keutelt goed. Hij drinkt wel echt veel minder dan normaal, maar volgens mij is er geen sprake van uitdroging. Ik heb wel een donker plasje gevonden. Iemand enig idee waar ik nog op kan letten?
Ahw wat zielig! Misschien goed om een urine onderzoek te laten doen als zijn plas donker is. Zou te maken kunnen hebben met blaasproblemen.
Toen mijn konijn na een operatie geen brokjes meer wilde eten (wel hooi) heb ik de biks in de keukenmachine gegooid met blaadjes/takjes groenvoer en beetje water. Dit papje wilde hij toen wel eten. Misschien werkt het ook voor jou konijn
En zo vaak het kan hooi blijven geven, is veel belangrijker dan brok, ook voor de tanden
Dankje voor de tips. Ik zal het morgen proberen.
Weet je hoe zo’n urineonderzoek werkt? Ik kan moeilijk zijn urine in een potje doen natuurlijk
Ze hebben vaak korrels (katkor) die zou ik doen waar zijn wc normaal is. En anders eventjes apart zetten (is niet zo leuk). Anders doen dierenartsen nog wel eens een punctie icm echo.
Heeft je konijn een wc bak? Dan alles eruit halen en schoonmaken en het leeg laten. Als het konijn geplast heeft kun je het met een pipetje opzuigen en in een buisje doen.( Ik dacht toen oh jee gaat wat worden maar binnen een uur was ik weer daar met een vol buisje). Deze krijg je van de dierenarts.
Maar zou het eerst even overleggen met de dierenarts want ik gok ook maar.
Hoop dat hij geen pijn heeft van de haakjes, want dan is eten voor hem echt heel lastig
Nu ik erover na heb gedacht, zijn er de afgelopen tijd wel meer signalen geweest die kunnen duiden op blaasproblemen.
Ik moet alleen even kijken hoe ik dit morgen allemaal kan regelen.
Ik hoop dat je het allemaal geregeld krijgt zo net voor kerst. En dat je konijn snel opknapt, waar hij ook last van heeft!
En donkere urine kan ook aan het eten liggen en hoeft niet altijd iets te betekenen maar dat hij zich anders gedraagd en minder eet is wel een reden voor onderzoek. Sterkte en succes voor jou en🐰
Dankjewel! Ja het vrouwtje heeft wel vaker donker urine en ik denk dat ik de laatste tijd donkere plasjes die ik tegenkwam als ongelukjes onterecbt aan haar heb toegeschreven. Een paar weken geleden had het mannentjeskonijn dat hij 1 x donkere urine druppelde. Heel vreemd, maar hij is al wat ouder en het bleef bij 1 keer, dus verder niet echt over nagedacht. En gisteren zal de dierenarts wel een beetje irritatie toen ze zijn temperatuur opnam. Dus al met al denk ik dat het echt iets met de blaas zou kunnen zijn.
Ik heb een plasje verzameld (hopelijk is t genoeg) en kan vanmiddag naar de dierenarts. Ze onderzoeken dan het plasje ter plekke en mogelijk maken ze dan nog een echo of doen ze ander onderzoek. Wel stressvol dit, zowel voor mijn konijn als voor mijzelf.
Wil je nog laten weten hoe het is afgelopen? Ik duim voor jullie
Sorry het was een hectische dag. We hadden dit keer een andere dierenarts. De arts heeft weer alles nagekeken en dacht eigenlijk dat het niet aan de ieniemienie haakjes op de tanden zou kunnen liggen. In de urine zat een klein beetje gruis en ze dacht dat dat voor een beetje irritatie in de blaas zorgde. Bovenop de pijnstiller die we al hadden meegekregen, heb ik nu antibiotica en eetlustopwekker meegekregen.
Ben blij dat ik ben geweest en dat het niks ernstigs lijkt te zijn!
Aaah heeft die nou een echt diadeempje op?
Ik had er een gephotoshopt voor de kersrkaart
Het zijn twee speldjes.
Ik had hiervoor ook een langharig konijn en die vond het allemaal wel best.
Die was ook vaak fotomodel met van alles.
Deze dikke is er minder van gecharmeerd
Oh zo schattig. En zo fluffy.
En zo grumpy
Pff sinds we gisteren voor de tweede keer naar de dierenarts zijn geweest, neemt ie nog minder eten aan en is ie ook minder actief. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat hij natuurlijk nogal van slag was door alle stress en misschien boos op me was, maar normaal trekt hij daarin wel snel bij.
Het is niet dat ik doodongerust ben, maar het zit me niet lekker en blijf het liefste thuis nu.