Knaagdieren en konijnen

Die van mij noem ik ook allerlei varianten van dr naam. Ze is nu de 2 gepasseerd dus een nieuwe variant is oud wijf😂

Mn bejaarde hamster zet overal dr tanden in. Deed ze wel al maar afgelopen maanden wordt t echt steeds erger. Ze krijgt gewoon te eten. Heeft ook dingen in dr kooi waar ze aan knaagt. Maar niks is veilig. Kleding is favoriet maar zelfs armbandjes zijn niet veilig.
Kan ik nog wat doen of is dit gewoon haar manier van onderzoeken ofzo.

Afro bun.
Dit is al de vierde keer dit jaar dat ik zo een bos haar uit haar kont heb kunnen plukken.

13 likes

Ed durft nog steeds niet haha, Edd wel (de zwart-witte) maar volgens mij komt hij in dit stukje er niet uit. Filmpje is eigenlijk langer. Zoals altijd durft Eddy alles (de jongste en kleinste maar minst bang haha).

1 like

Lief dat je zo bezorgd bent. Heb zelf goede ervaringen met een konijnen vakantieopvang. Kreeg toen ook regelmatig foto’s en filmpjes doorgestuurd en dat gaf wel rust. Geniet van je vakantie

2 likes

Ah fijn om te horen! Komt ook vast wel allemaal goed. Dankjewel!

2 likes

Zijn er hier mensen met een cavia? En wat voor bodem bedekking gebruiken jullie? Ik gebruik nu houtkorrels maar die zijn in een maand van 6,95 naar 10,95 gegaan en ik ben op zoek naar een alternatief…

Ik gebruikte altijd Plospan. (Zaagsel voor paarden)
En dan zo’n 20 kilo pak. (Hornbach of ranzijn)
Ik heb een kleine kliko waar ik het zaagsel in bewaar. Maar onze hamster nu verbruikt een stuk minder dan die poepende cavia’s :laughing:

1 like

Deze oude man van 12.5 jaar oud geniet nog elke keer weer van een dutje in de :sunny: :heart_eyes:

16 likes

Dat gebruik ik ook. Flinke laag hooi erop en de piepers zijn weer tevreden.

1 like

Mijn konijn word over 3 weken weer aan haar oor geopereerd. Vorig jaar is het andere oor al gedaan. Ze had 2 bulten onder allebei de oren omdat het oorsmeer zich ophoopt. Dit zorgt voor een ontsteking. Vorig jaar is ze 2 maanden niet zichzelf geweest door de operatie maar er is geen andere optie. Als ik haar niet laat opereren gaat ze uiteindelijk dood eraan. Ze is al 9 jaar en de operatie is echt heel duur maar hopelijk kan ze daarna nog jaren genieten en rondhupsen

2 likes

Ze zien er zo lief en vredig uit.
Laten we voor het gemak maar even vergeten hoeveel ze afbreken elke ochtend :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

11 likes

Iets sneller dan gedacht heb ik ratjes gevonden en mag ze over 2,5 week halen.
Na alle hamsters gaan we weer terug naar mijn lievelings. Heb ratten gehad vanaf kind tot mijn 30e toen mijn dochter geboren werd. Nu wil zij ze ook graag!
Nu nog een naam verzinnen voor ze.

15 likes

Wat snoezig!! Twee personages uit je dochters lievelingsboeken?

1 like

Wat zijn ze lief :pleading_face:

1 like

Ja leuk idee!
Maar ze zit toch een beetje met Lumi in haar hoofd. Fins voor “sneeuw”
(Toch leuk dat ze mijn idee omarmd)

3 likes

Sneeuw 🥹 wat lief zeg!

Volgens Google is eira sneeuw in Welsh, borra sneeuw in het Albanees. Als je in sneeuwthema wil blijven :joy:
laini zou Swahili zijn voor zacht 🥹

Ja nee ik zeg maar wat

1 like

Oh eira is ook moois zeg!! Kan wel voor een man toch? :grin:

Eira en Lumi :heart_eyes:

6 likes

Ik ging gisteren voor de jaarlijkse vaccinatie met m’n konijn naar de dierenarts. Hij wordt bijna 10 jaar maar is echt nog in hele goede gezondheid. Dierenarts was helemaal enthousiast, alles was in orde en hij was volgens haar “in topconditie”. Hij is bij mijn ouders blijven wonen (want ik heb alleen een mini balkon) en heeft daar een top leven, krijgt senioren voeding en speciale (dure) korrels in z’n hok omdat hij moet niezen van zaagsel. Ook iedere week wortels van m’n neefje en nichtje :rofl: Het grappige is dus dat hij elk jaar exact (nou ja, op 1 gram na) hetzelfde weegt, dat is toch bizar? Ben benieuwd hoe oud jullie konijnen zijn, ik wist helemaal niet dat ze zo oud konden worden…

5 likes

Mijn oude kerel is inmiddels alweer 12.5 jaar oud en maandag nog in keurige staat bevonden door de dierenarts. Prachtige vacht alleen wilde meneer niet eten vandaar het bezoekje.

14 likes