Dat pootje
Houden jullie bunnies het nog een beetje vol in deze hitte?
Ben zo blij als deze dag erop zit, vind het echt een beetje spannend!
Mijne zitten lekker binnen net de rolluiken dicht
Beetje late reactie maar ik had die van mij naar binnen gehaald. Was toch een stuk koeler dan buiten en binnen kwamen ze weer helemaal tot leven
Deze diva zit geregeld in de ochtend op haar grachtenpand te wachten op wat lekkers en een paar kriebels.
Samenvatting
Het lijkt net of ik mijn andere twee ratten niet leuk vind haha maar die zijn gewoon minder mak (wel tam), met deze kan ik echt alles en hij geeft geen fuck. Maar hou natuurlijk ook van Ed & Edd
Iedere keer als jij een foto van haar post zit ik zo
Zo ontzettend schattig
Ik ga maandag met mijn vader een opvouwbare tussenschot (van hout) maken voor in de woonkamer zodat mijn ratten in het grootste gedeelte van mijn woonkamer los kunnen lopen als ik erbij ben. Als ik ze nu op de bank heb dan ben ik steeds zo bang dat ze eraf springen en dan bij mijn internetkabels enz gaan zitten (dat is ook echt een rothoekje om ze weg te vissen dan).
Precies aan die kant van de woonkamer zitten mijn gordijnen, 1 van de 2 banken, mijn plant, hordeur en mijn internetkabels dus dat is echt top als ik dat kan afschermen. Heb er echt zoveel zin in! En zo leuk dat mijn vader wil helpen want die is echt anti ratten volgens mij haha. Dit gaan de ratten ook wel leuk vinden denk ik.
Het is idee is dus dat ik het weer kan opbergen als ik het niet gebruik.
Ik droomde over een te schattige zwarte hamster. Dus mn moeder zocht op marktplaats op zwarte hamster en toen kwam ze een advertentie tegen van iemand die zn hamsterfokkerij weg doet met 70 bakken. Zogenaamd als hobby. Die bakjes zijn 40 bij 27. En dan zitten er meerdere in. Zowel syrische als dwergjes. En t breekt echt mn hart.
Dit soort mensen horen in de gevangenis ofzo.
Foto van mn mormeltje ter compensatie.
Ik kreeg vroeger les op het Wellant College en had daar dierhouderij. Zieke knaagdieren werden daar ook levend ingevroren omdat dat de “vriendelijkste” oplossing zou zijn.
Ik zie nu ook zo’n mini bakje van de hamsters bovenstaand. In zulke bakjes krioelde de voermuizen (ik denk dat er 50 zaten) als slangenvoer. Zo zielig. Mijn moeder had toen ook de dierenbescherming naar die school gestuurd, maar daar was verder niks mee gedaan
Edit : Ik vraag me eigenlijk af waarom de russische dwerghamsters verboden worden en de goudhamsters niet?
Er is echt was mis met je hoor als je denkt diervriendelijk te handelen zo. Ik zag vanmiddag ook weer 2 konijnen allebei in een klein hokje. Terwijl er een mega grote grastuin omheen lag. Hoe dan. Zo verdrietig word ik ervan.
En dat van die hamsters snap ik ook niet inderdaad! Ik las ook dat goudhamsters ‘moeilijker’ zijn. Vage logica.
Goudhamsters hebben toch ook gewoon veel ruimte nodig?
Snap t ook echt niet. Als ik nu naar mn Pommie kijk denk ik ook echt van wat moeten we zonder deze schattigheid.
Onze syr Snoopy is nu in zijn vakantiewoning aan het logeren van 80x40 maar toch lijkt het zo klein voor hem!
Zijn grote huis van 100x55 krijgen we amper verplaatst helaas.
Jippie het is af. Is het super mooi? Nee (maar heb ook wel echt lelijker gezien). Is het heel erg handig? Absoluut. Helaas wel wat breder dan ik eigenlijk in gedachte had maar anders blijft het niet goed staan als het helemaal recht staat zei mijn vader en op deze manier kan ik hem eventueel ergens anders ook nog keertje neerzetten door de extra ruimte. Ik kan hem echt heel makkelijk weer opvouwen en onder mijn bed (of bank?) leggen want dit blijft natuurlijk niet de hele tijd zo staan haha.
En ja het is best hoog want ratten kunnen goed springen, alleen bij mijn rugleuning niet maar daar zit ik toch altijd en ik laat ze hier niet alleen lopen. Hoop alleen dat ze niet hele tijd alleen maar onder de bank gaan zitten.

Ze vinden het nog wel een beetje eng haha (behalve Eddy).
(Ik ga binnenkort 1 plank wel wat minder breed maken en alsnog met magneten vastzetten aan de kast haha zodat het gewoon helemaal recht is)
Even lekker buiten uitwaaien.
Vooral nodig voor die pluizenbol want die sloopt de hele boel in de ochtend
Tevreden kereltje, hebben jullie bijnamen voor jullie knager?
We noemen Frumpy ook Frump, Frumpyman, druifje, pittieman (want meneer houdddd van pitten) muisje etc

Helemaal zen door het aaien.
(Ja weer Eddy maar die andere 2 gaan sowieso in mijn vinger hangen als ik dit doe. )